• amorcitajq

"kamphund"??!!

Jag vet att det har disskuterats en HEL del om sk "kamphundar".
    jag är verkligen skit trött på alla som har massa idiotiska åsikter om dess hundar. Folk vet inte mycket mer än vad media och så förstorar upp. Statestik visar att det är inte sk "kamphundar" som e de som biter mest. Dessutom finns det ingen ras som heter kamphund!!!

Jag har en pitbull och hon är hur snäll som helst hon går i hop med allt och alla! jag har även en dotter på 1 år och 9 månader och de är BÄSTA vänner.

Jag har fått så himla mycket blickar och folk som går förbi mig mummlar och en del bråkar med mig pga av min hund. Jag försvarar henne ALLTID eftersom hon inte är någon kamphund, hon är en exemplarisk familjehund.

Man kan juh kampa vilken liten hund som helts om man vill. Visst är det så att många av dess hundar hamnar i fel händer, men då är det ägaren som det är fel på!

blev bara tvungen och skriva av mig lite eftersom jag e så less på alla människor som har puckade fördomar!

• Svar på tråden "kamphund"??!!
  • Gammy

tackar för mig också. ska ut med dogsen innan nästa skyfall...hatar regnet, vart f*n tog solen vägen??

• Santos v2

Mina hundar har blivit attackerade 3 ggr. 2 Schäfrar och 1 Jack Russel..

Har man bara sina hundar kopplade ska alla hundar få finnas. Inför ett körkort så inga idiot snorungar skaffar en pittbull som dom använder som hot och respekt-givare, det som vi andra män har penis för måste dom skaffa en fin bil eller en krallig hund.

• Maddeliix

asså endel här e verkligen trångsynta... man måste typ vara gangster för att ha en pitbull.. varför då? måste man vara jägare för att ha en jakthund då?

läser en bok om pitbull som jag köpt på djuraffärn och där står det att pitbull är mer tålmodiga och kärleksfulla än andra raser.. och därför attackerara dom sällan.. och i usa är den en av dem hundraser som används mest som familjehundar och dom går suveränt ihop med barn..

TS go girl.. håller med dig på allt till 110%

• trollkarl
    Maddeliix skrev 2007-05-08 15:38:40 följande:
    asså endel här e verkligen trångsynta... man måste typ vara gangster för att ha en pitbull.. varför då? måste man vara jägare för att ha en jakthund då?läser en bok om pitbull som jag köpt på djuraffärn och där står det att pitbull är mer tålmodiga och kärleksfulla än andra raser.. och därför attackerara dom sällan.. och i usa är den en av dem hundraser som används mest som familjehundar och dom går suveränt ihop med barn.. TS go girl.. håller med dig på allt till 110%
    ja o ja tack samt amen på det... håller med till 100%
  • Jen nifer

Jag tycker att dom som har renrasiga, pittbulls,amstaff,rottis,staffe m,m m,m Är ofta seriösa personer..

Därimot så är de tyvärr en stor skara ganska unga människor som är rätt okunniga som skaffar blandisar mellan dessa raser..

Sen tycker ja de är lite snett att de alltid kommer upp pittbull när vi pratar kamphund..De finns bara ett par få hundra pittbullar i svergie.

Både ni som pratar bra o dåligt om pittbull, dom flesta här har nog inte ens träffat en pittbull..

Men sen finns de massor av amstaff blandisar som folk säger är pittbullblandisar.

Jag håller fortfarande min åsikt om att: Pittbull,Amstaff,Staffordshire bullterrier,Rottweiler ja alla dom här underbara hundarna är jätte fina o goooa hundar när dom är Renrasiga o med Bra ägare!!

De finns även blandraser som är fina o goa, Såklart..
    MEN, det är en chansning, o ja skulle aldrig stödja sånt oseriöst hundavel.
    O när de står Pittbull bitit, pittbull anfallit m,m ..Så är de nog knaoppast nån pittbull, Utan Amstaff Blandras i flesta fall..Det är riskabelt att korsa hundar hur som helst om man inte är enormt duktig..

Nu är våran prinsessa här
  • enbacken

jen nifer: väldigt bra skrivit. du har ju sammanfattat det mesta som skrivits i denna tråd faktiskt men folk har varit så upptagna med att hacka på varandra att de missat vad folk menat. TACK

• trollkarl
    enbacken skrev 2007-05-08 17:35:18 följande:
    jen nifer: väldigt bra skrivit. du har ju sammanfattat det mesta som skrivits i denna tråd faktiskt men folk har varit så upptagna med att hacka på varandra att de missat vad folk menat. TACK
    håller med dig...
Svar på tråden "kamphund"??!!