• amorcitajq

"kamphund"??!!

Jag vet att det har disskuterats en HEL del om sk "kamphundar".
    jag är verkligen skit trött på alla som har massa idiotiska åsikter om dess hundar. Folk vet inte mycket mer än vad media och så förstorar upp. Statestik visar att det är inte sk "kamphundar" som e de som biter mest. Dessutom finns det ingen ras som heter kamphund!!!

Jag har en pitbull och hon är hur snäll som helst hon går i hop med allt och alla! jag har även en dotter på 1 år och 9 månader och de är BÄSTA vänner.

Jag har fått så himla mycket blickar och folk som går förbi mig mummlar och en del bråkar med mig pga av min hund. Jag försvarar henne ALLTID eftersom hon inte är någon kamphund, hon är en exemplarisk familjehund.

Man kan juh kampa vilken liten hund som helts om man vill. Visst är det så att många av dess hundar hamnar i fel händer, men då är det ägaren som det är fel på!

blev bara tvungen och skriva av mig lite eftersom jag e så less på alla människor som har puckade fördomar!

• Svar på tråden "kamphund"??!!
  • Jen nifer

ja tråkigt när trådarna ska bli så. Men men en trevlig pratstund med et par stycken iaf

Nu är våran prinsessa här
  • Carrran

Mina grannar är rädda för min hund pga hans utseende, men jag brukar försöka prata med dom och förklara att det inte är ngn kamphund utan en knähund som älskar allt och alla. Oftast brukar de märka att han är snäll och de ändrar inställning mot honom men alltid finns det folk kvar med sina fördomar tyvärr.

Det är synd att det är sån hysteri om "kamphundar" just nu.

Stolt ägare till en underbar DDB
  • enbacken

Det är jättetråkigt men jag förstår folk också efter allt som skrivs i tidningarna.

• amorcitajq

maddelix

tack tack =)

aa folk o deras fördomar.. jag kan juh bara ta mig själv som ett exjag är ingen ganster eller idiot snorunge som har skaffat en pitbull bara för att d va ska va ballt... det kanske är många som är sånna, men aa det är så tröttsamt att folk har åsikter om de som skaffar sig en pitbull och att de har fördomar mot de hundarna...

ALLA borde träffa min hund så ska ni få se vilken raring hon är =)

• Gammy

min syster har en rednosetik... hon skojade med sin granne och sa att hon var en släthårig tollare då gick det bra att hälsa, bevisar ju rätt mkt av grannens hundkunskap

• enbacken

Vi hade en här som tömde avloppstanken och han frågade när sandie kommer rusandes glatt viftandes på svansen om inte det där var en sån där farlig hund varpå min sambo svarar att det ser du väl och då började han skratta och böjde sig ner och blev totalpussad :)

(vi visste att han inte var hundrädd, därför lät vi hon springa fram)

• amorcitajq

hahaha d va d värsta.. jag men va gör man.. det var som när min hund var valp då va hon såååååååååååå gullig och alla ville klappa och så.. men nu är hon helt plötsligt en mördarhund liksom....

en sak till.. har jag missuppfattat eller tycke rfolk att det är skillnad (här på tråden) om man har en renrasig pitbull,amstaff mm än om man har en blandras??

• Gammy

ofta är det ju så..någon skrev att undrar hur många som egentligen har TRÄFFAT, inte sett, en pb, staffe el. amstaff egentligen.

Jag gillar dom iaf

• amorcitajq

jen nifer?

förstår inte är det skillnad på hunden om hon är renrasig eller ej? är det skillnad på ägaren då oxå? skulle jag EX vara mindre seriös om min hund inte var renrasig?? en fråga!!

Svar på tråden "kamphund"??!!