White-Trash namn
En fundering. Jag och maken talade om typiska så kallade white-trash namn. Jag kan nämna flera sådana på killar, men vilka flicknamn är typiskt white trash för er?
En fundering. Jag och maken talade om typiska så kallade white-trash namn. Jag kan nämna flera sådana på killar, men vilka flicknamn är typiskt white trash för er?
forgive not forget
Va? Tycker du de namnen är WT?
Mitt bidrag:
Melissa
Cassandra
Tiffany
Melinda
Cassandra håller jag med om.
Annars var Donna det första som kom upp i mitt huvud.
hörutbildade
= HÖGUTBILDADE
(verkar som om även jag missat ett och annat i skolan
)
Stämmer ganska bra på de jag känner också, Kevin, Justin, William (med engelskt uttal), Michael (med engelskt uttal), Vanessa,Melanie, Nicole, Stefani, Nelson, Norton.. Listan kan göras lång.
Själv valde jag ganska enkelt namn som jag tycker passar okej på barn som vuxen och inte är för mesigt, namnet låter svenskt tycker jag men det fungerar utomlands också. Jag tror att det är lätt att stirra sig blind på det söta barnet som ska ha namnet och kanske missa att barnet en dag ska presentera sig på en arbetsintervju eller vara chef på ett företag.
Jag gillar denna tråd även om den upprör. Kan bara tillägga att min gamla klaskompis mamma som jobbade på grundskolan i mitten av 90-talet alltid beställde en extra lärarresurs till klasser med många amerikanska namn typ Kevin. Det var tydligen jobbiga ungar det... WT?
Vad räknas Tuva Paulina som då? *nyfiken*
Hmm Tuva Paulina är namn som kreativa människor kan tänkas döpa sina barn till. Lite konstnärliga kufer
Men jag fick ingen respons på mina namnförslag. Vad ska jag döpa mitt kommande barn till, för att det ska få sin rättmätiga plats här i samhället?
Betänk det faktum att jag är klassresenär och snart lämnar arbetarklassen för medelklassen.
Pappan är dock arbetare och av nostalgiska skäl kanske jag skulle välja ett sånt namn,,för medelklassen kan störa sig på att jag som nybliven medelklassare eller blivande hävdar nånslags status i förväg. Man vill ju inte tro att man är ngt man inte är ;- ![]()
Kaiza - du vill inte sticka ut, och vill ha ett neutralt namn: Emma. 1:a på topplistan och vanligt i alla klasser. Julia fungerar också, om du vill busa till det lite. William till en kille förstås.
Det var ju skönt att det inte är WT då ;) Nästa barn får nog namnet Svea och storasyster har bestämt Simon för kille =)