• Konvaljen

White-Trash namn

En fundering. Jag och maken talade om typiska så kallade white-trash namn. Jag kan nämna flera sådana på killar, men vilka flicknamn är typiskt white trash för er?

• Svar på tråden White-Trash namn
  • Leonor

Häxan Jia skrev 2007-05-09 20:25:23 följande:

Jag älskar dessa trådar För enligt alla WT namn så brukar Kevin ligga som nr ett på pojklistan och Kevins föräldrar är oftast outbildade personer som förmodligen inte har ett jobb eller byter jobb ofta och har svårt att behålla jobben, kanske är en av föräldrarna även alkolister eller har drogproblem....De lever i social missär osv osvOch jag jag bara garvar och tycker synd om min kusins son Kevin som kommer få dessa "sanningar" kastade i sitt ansikte senare av folk som faktiskt "vet" att de är så för han heter Kevin juh. Just denna Kevins föräldrar arbetar, en av föräldrarna är högt utbildad och lite av ett matte geni. De äger sitt eget hem och ingen av dom knarkar eller har alkoholproblem Och Nej de har inte köpt en gammal husvagn som de bor i
    Jag tror att de flesta är medvetna om att det är allmänna tendenser man talar om och inte varje enskild individ.

(Jag tycker att det är lika lustigt varje gång någon tar ett enskilt exempel som "bevis" för att teorin inte håller.)
  • Muminski
    Gimlet skrev 2007-05-09 20:22:07 följande:
    Stephanie är också riktigt WT.Det finns en annan aspekt av det hela också.De namn som överklassen har tenderar med tiden att sippra längre ner i folklagren.Titta på namn som Birgitta. Efter att CG:s syrra, en av Hagaprinsessorna, döpts till det så blev det en fullkomlig boom även i de lägre klasserna.
    Javisst... samma med Victoria och Madeleine.

Inget fel i det tycker jag.

Tycker man ett namn är fint ska man ge sitt barn det namnet.

I min släkt florerar det av "konstiga" namn. Därför att vi har olika kulturer. Men man vänjer sig så fort med namnet man kanske tycker är konstigt. Sedan kan man inte tänka siga tt personen skulle ha ett annat namn.

Att heta samma sak som en slalomskida eller ett dubbel-namn som man trodde skulle vara katastrof i skolan visade sig inte vara nån utlösare för mobbing.

Namn som man kan tänka vara mobbrisker med är väl sånt som rimmar på snusk, kiss o bajs. Barn är inte mer avancerade än så
    Ditt liv är ett resultat av dina val.
  • Häxan Jia
    Leonor skrev 2007-05-09 20:27:21 följande:
    Häxan Jia skrev 2007-05-09 20:25:23 följande: Jag tror att de flesta är medvetna om att det är allmänna tendenser man talar om och inte varje enskild individ.(Jag tycker att det är lika lustigt varje gång någon tar ett enskilt exempel som "bevis" för att teorin inte håller.)
    Vem har lagt in ett enskilt bevis??? Menar du mig?

Ja glömde en sak i inlägget, att detta kanske var familjen som bevisar motsatsen... En motsats finns det ju alltid....

Mitt namn är Irene WT eller normal eller klassy?   Cool Räcka ut tungan
    *Har sorg och min själ blöder*
  • Leonor

Häxan Jia skrev 2007-05-09 20:32:15 följande:

Vem har lagt in ett enskilt bevis??? Menar du mig? Ja glömde en sak i inlägget, att detta kanske var familjen som bevisar motsatsen... En motsats finns det ju alltid....Mitt namn är Irene WT eller normal eller klassy?    
    Ja du.
  • Häxan Jia

Så är det någon som vill döma mitt namn enligt sina teorier om namn och klass???

Snälla

• Muminski
    Häxan Jia skrev 2007-05-09 20:25:23 följande:
    Jag älskar dessa trådar För enligt alla WT namn så brukar Kevin ligga som nr ett på pojklistan och Kevins föräldrar är oftast outbildade personer som förmodligen inte har ett jobb eller byter jobb ofta och har svårt att behålla jobben, kanske är en av föräldrarna även alkolister eller har drogproblem....De lever i social missär osv osvOch jag jag bara garvar och tycker synd om min kusins son Kevin som kommer få dessa "sanningar" kastade i sitt ansikte senare av folk som faktiskt "vet" att de är så för han heter Kevin juh. Just denna Kevins föräldrar arbetar, en av föräldrarna är högt utbildad och lite av ett matte geni. De äger sitt eget hem och ingen av dom knarkar eller har alkoholproblem Och Nej de har inte köpt en gammal husvagn som de bor i
    Är detta sant?? Det kan ju vara så snyggt ombyggt att ingen ens märker nåt

Bonanza, klart att man är en produkt att den tiden man lever i och att ålder spelar roll. Vore bara konstigt att förneka en sådan sak tycker jag.
    Det går ju trender i allt och samhället är i ständig förändring, tack och lov

Vi ska ha barn snart och det där med namn är svårt alltså!! Tur att jag har den här tråden så jag inte gör misstaget och döper mina barn till nåt "fel"
    Snart är jag ju akademiskt utbildad och ja det förpliktar.

Vad tror ni om Sigvard eller möjligen August? Kankse ett kort namn som Ture?
  • Häxan Jia
    Muminski skrev 2007-05-09 20:35:25 följande:
    Är detta sant?? Det kan ju vara så snyggt ombyggt att ingen ens märker nåt Bonanza, klart att man är en produkt att den tiden man lever i och att ålder spelar roll. Vore bara konstigt att förneka en sådan sak tycker jag.Det går ju trender i allt och samhället är i ständig förändring, tack och lov Vi ska ha barn snart och det där med namn är svårt alltså!! Tur att jag har den här tråden så jag inte gör misstaget och döper mina barn till nåt "fel"Snart är jag ju akademiskt utbildad och ja det förpliktar.Vad tror ni om Sigvard eller möjligen August? Kankse ett kort namn som Ture?
    Hade inte huset funnits i många år innan de köpte det så kanske de hade kunnat vara en kamuflerad husvagn... Det ligger ju en husvagnscamping inte så långt därifrån faktisk, där några bor året runt

Men jag åkte förbi detta hus dagligen under min gymnasietid på väg till och från skolan.. Glömmer det aldrig, för jag såg mitt första vilda Lodjur jämte deras tomt
  • Muminski

Hmm Irene.. jaa du du har förmodligen en gammal mamma

• Leonor

Häxan Jia skrev 2007-05-09 20:35:02 följande:

Så är det någon som vill döma mitt namn enligt sina teorier om namn och klass???Snälla
    Jag kan inte uttala mig om Irene. Jag har ingen aning.

Dessutom finns det ju massor av namn som finns överallt. Det är inte så att alla namn har en specifik klass som de är vanligast i.

Vissa namn utmärker sig däremot som vanligare i vissa grupper än andra.
  • Häxan Jia
    Muminski skrev 2007-05-09 20:39:10 följande:
    Hmm Irene.. jaa du du har förmodligen en gammal mamma
    hahaha

Jovars hon e en riktigt gammal kärring den, på hela 47 år, kan tillägga då att jag är 27 och äldst av 4 syskon, den yngsta blev 19 iår
Svar på tråden White-Trash namn