White-Trash namn
En fundering. Jag och maken talade om typiska så kallade white-trash namn. Jag kan nämna flera sådana på killar, men vilka flicknamn är typiskt white trash för er?
En fundering. Jag och maken talade om typiska så kallade white-trash namn. Jag kan nämna flera sådana på killar, men vilka flicknamn är typiskt white trash för er?
faktum är, att killar med namn som slutar på Y (Jonny, Jimmy etc) har mer hål i tänderna än andra barn.
Sådana namn är typisk WT för mig, men idag tror jag att de håller på att övertas av "anglikaniserade" namn, typ Liam och Kevin.
Chess: Som tidigare skrivits, så gäller det ju inte alla.
Dessutom är det ingen som har sagt att DINA barn är wt för att de heter som de gör, utan diskussionen har rört vilka NAMN man kan ha en förutfattad mening om.
Det handlar alltså egentligen inte om människor, utan om namn.
Och på tal om förutfattade meningar om namn, tänkar några av er också i banor om namn som kan vara ghettonamn, invandrarnamn, svartskallenamn, töntnamn, bögnamn osv... ja, det kan bli ganska löjligt till slut. Men kul att läsa att det är många som har förutfattade meningar om namn. Kanske man måste verkligen tänka efter beroende på var man bor så man inte döper sitt barn till något som gör att det blir garanterat mobbad av andra barn. Jisses! Jag måste bara skratta!
Ja, jag antar att Mohammed har föräldrar med invandrarbakgrund. Att Carl-Gustavs och Beatrices föräldrar tillhör den sk överklassen. Att Ronnys föräldrar knappast var akademiker.
Det är jag inte ensam om. Det har gjorts undersökningar och skrivits böcker om detta. Så skratta på ni. Det är ni som verkar okunniga när ni avfärdar hela "namn ger associationer"-diskussionen som larv.
Tindra är ju nummer ett.
Nova.
Kimperly, Nicole osv är också lite trashigt.
Tindra är ju nummer ett.
Nova.
Kimberly, Nicole osv är också lite trashigt.
oooh ja! Destiny också.
Men.. jag håller med att det är urkorkat att "döma ut" namn som negativa. Och lika korkat att inte erkänna att det i så många fall är jättevanligt.
Öhh jag vete tusan vad jag skrev där.. *haha* Jag menade såhär:
Lika korkat att inte erkänna att vi tenderar att följa "strömmen" i vår egen klass, kultur eller liknande.
Därmed inte sagt att ALLA gör det.
Jag gjorde det inte. ![]()