White-Trash namn
En fundering. Jag och maken talade om typiska så kallade white-trash namn. Jag kan nämna flera sådana på killar, men vilka flicknamn är typiskt white trash för er?
En fundering. Jag och maken talade om typiska så kallade white-trash namn. Jag kan nämna flera sådana på killar, men vilka flicknamn är typiskt white trash för er?
Bonanza,
Ja Emma är rätt fint.. men det finns tyvärr på för nära håll. Julia var tänkt till den dotter som idag är yngst men hon såg verkligen inte ut som en Julia. Det känns ändå liiite arbetarklass över det namnet
William.. neeej det är för avancerat. Stig, Holger, Axel eller nåt kanske?
Flicka, Märta, Greta.
För att vara seriös är namn som Jonna, Jack och Edvin på tapeten. Analys anyone?
Disco.. akta dig för Simon..det är på gränsen
Kaiza..ajdå..får nog tänka om lite där ;)
Jaa gör det. Så inte han får en extra lärarresurs bara för namnets skull
Oj...nu blev jag förvånad. Det var ngn som tidigt i tråden ansåg att SAGA är WT.... Haha! Min dotter heter just Saga, och jag har aldrig stött på ngn som tyckt att hennes namn är ngt annat än jättefint.
Kul att höra hur olika folk tycker!
Kaiza..
Om det blir en flicka; Iris! Gammalt, klassiskt men inte ett dugg pretto.
Mina barn heter Alice Eleanor och Axel Erik. Kallas naturligtvis för Alice och Axel . Axel skulle ha hetat Iris Engla om han hade varit en flicka. Lite on the safe side kanske...
Blev lite förvånad över att ngn här tyckte att Alice är WT men alla har väl olika uppfattning om vad WT verkligen är. Det går ju tyvärr inte att argumentera med det faktum att Alice numera är ett vanligt namn.
Hjälp, en av våra katter är vitt skräp då också! (hon heter Saga) ;)
Niklas : Skräpiga barn och skräpig katt - ajaj, det är kört för din familj!
haha fyfan, hemskt. Vi är lågutbildade dessutom!
Men... det var inte vi som döpte katten. Nu blir jag förvirrad.
Vi är dock inte lågavlönade. ;)