White-Trash namn
En fundering. Jag och maken talade om typiska så kallade white-trash namn. Jag kan nämna flera sådana på killar, men vilka flicknamn är typiskt white trash för er?
En fundering. Jag och maken talade om typiska så kallade white-trash namn. Jag kan nämna flera sådana på killar, men vilka flicknamn är typiskt white trash för er?
angelina då ?
Niklas.. jaa ni handlar säkert på Willys och äter bara skräpmat
2timearound: Som sagt, smaken är som baken. Min dotters namn har också förekommit i listan som "WT" Ett jättefint vanligt och inte alls konstigt namn i mitt tycke såklart. Inget som självklart kategoriseras som WT bland den stora massan var det dock. Jag skulle inte kategorisera Alice som WT. Möjligen Alicia eller Elise..
Engla är så fint, men lite på gränsen även det. Eleanor har jag aldrig hört faktiskt.
haha ja, enbart Willys och Lidl.
Eller hmm. haha.
Hmm Angelina.. Jag skulle nog säga att det beror på föräldrarnas bagrund. Om de är av utlänsk härkomst eller så skulle Angelina kunna passera för mig, annars känns det lite överkurs...
hrmm.. ni vet att jag bara lattjar va? ![]()
Åh Lidl.. det tänkte jag inte ens på. Såna som JAAAG handlar såklart inte där.
Jia.. näee är du WT, på riktigt?
Nu blev jag verkligen förvånad!
Hur WT är inte Kaiza då?
Med zäta å allt *ss*
Men Kaiza! Vad tyckte du om Iris?
Eleanor är den engelska stavningen, min familj är till största delen amerikaner så det var lite för dem. Här stavas det väl vanligast Ellinor nuförtiden. Men vi uttalar det på samma sätt.
Vi valde med flit namn som känns svenska och klassiska men som inte blir problematiska att uttala när vi åker overseas. Engla skulle då blivit undantaget, men det var ju också tänkt som ett andranamn.
Sorry nu blev detta lite OT. Tillbaka till Iris, vad tycks?
näää vi e svenskar, både jag o hennes pappa
Iris, jaa du inget jag kan tänka mig att döpa min dotter till. Men själva namnet är det inga fel på. Hade en skolsköterska vid namn Iris så jag associerar till henne
Ofta är det ju så att om man har en utlänsk härkomst, eller släkt så vill man gärna ge barnet ett namn som funkar i bägge länderna, eller ett som komme från det landet man inte bor i, för att vara lite exotisk. Typ Amerikansk kvinna som heter Gunilla eller Barbro ![]()