White-Trash namn
En fundering. Jag och maken talade om typiska så kallade white-trash namn. Jag kan nämna flera sådana på killar, men vilka flicknamn är typiskt white trash för er?
En fundering. Jag och maken talade om typiska så kallade white-trash namn. Jag kan nämna flera sådana på killar, men vilka flicknamn är typiskt white trash för er?
Mian barn heter Star & Ninja, det är väl höjden av WT ? Men jag bryr mej inte. Namnen fick dom för att det är de finaste namnen vi vet, jag & sambon. WT or not.
*Mina
Nicklas:
haha, ja precis. Vitt skräp, vafan är det? En mjölpåse?
MansonDust:
Jag tycker dina barn har jättefina namn har kollat på din sida många gånger och tänkt just hur fina namnet är (:
Givetvis ska man skita i vad andra tycker, huvudsaken att de som namnger barnet tycker om det.
Men världen ser ju tyvärr inte ut så, har i mitt arbete träffat så många (spec.unga tjejer) som lever efter hur andra tycker och tänker. Hur blir denna "skojtråd-ej så allvarligatråd" för dom?
Okej att man sitter hemma och skrattar och tycker att det är roligt att komma på det mest"wt-iga" namnet, det är väl skitsamma - men detta är ett allmänt forum...
Ja, men är inte det något man ska jobba med i så fall?
Om jag hela tiden ska tänka på vad andra kan ta illa upp över, så lär jag ju bara sitta och stirra på ingenting. Eller nej, det funkar inte, för den blyga tjejen i min klass kanske tror jag hånar henne.
Det funkar liksom inte. Är man så känslig så man tar illa vid sig av vilt främmande människors åsikter, så kanske man behöver jobba lite på självkänslan! Så att man kan säga "Jag delar inte din åsikt, jag tycker faktiskt att Tindra är jättevackert, och jag ser inget fel med att använda 5 mm-metoden" Och allt annat som skrivs här på fl..
Ville bara lägga in min åsikt då jag blev så förvånad över att ett så omoget ämne som "wt" namn diskuteras - då det i mina öron klingar j*vligt illa.
Givetvis kan man inte hela tiden tänka på vad som kan vara jobbigt/känsligt för andra, då skulle det ju inte bli något forum - men man kan visa lite hänsyn och respekt - enligt mig.
Äsch, WT eller inte, jag har ingen somhelst avsikt att sätta stämpel på några personer, men det finns ändå en del namn som JAG enligt MINA FÖRDOMAR tror är mest representerade bland yngre föräldrar/raggare/landsbygdsbor/lågutbildade etc.
(Varav jag själv skulle kunna vara minst två dem)
Främst är detta namn som är väldigt amerikanska (Destiny t.ex)
Eller konstigt stavade (Deztiny)
Eller varför inte jättekonstigt stavade (Deztinyh)
Även om jag skulle önska att jag vore helt fördomsfri, så kan jag inte låta bli att snabbt putta in sådana namn i det facket
Läste dessutom häromdagen om en tjej i kommunen jag bor som hette Candy Larsson. Skulle jag utnämna ett namn till WT, så måste det bli det.
Malliin: Om du tycker det är fånigt/dumt at ens diskutera om ett namn är wt...varför diskuterar du och tycker hela tiden?? Varför inte bara strunta i tråden?
Ville bara lägga in min åsikt, men nu ska jag inte störa tråden något mer - var inte min mening att förstöra på något sätt, bara säga "det här tycker jag" och det tror jag att jag har gjort ganska tydligt nu, eftersom några tycker att jag diskuterar och tycker förmycket
jag tycker inte det ligger någon värdering i namn. Det här är mest bara kul. Det finns ju massor av andra kategorier som man skulle kunna dela in namn i, pretto-namn, snobbnamn, tant&gubbnamn etc.
Vill man ge sitt barn namnet Liam så spelar det väl ingen roll att någon annan tycker det är WT?
Lite kul måste man väl ändå få ha...?