White-Trash namn
En fundering. Jag och maken talade om typiska så kallade white-trash namn. Jag kan nämna flera sådana på killar, men vilka flicknamn är typiskt white trash för er?
En fundering. Jag och maken talade om typiska så kallade white-trash namn. Jag kan nämna flera sådana på killar, men vilka flicknamn är typiskt white trash för er?
Visst finns wt namn. Namn som oftast är poopis hos de lågutbildade, arbestlösa. Det är just nu framförallt engelska namn och namn med tillkrånglad stavning. På 70-80-talet var de y-namnen.
Det betyder inte att alla i lågutbildade, arbetslösa mm döper sina barn till det och heller inte att alla barn med sk WT namn har föräldrar i den klassen. Det visar bara på tendens.
För mig finns inget som heter så iaf.
Namnen som slutar på -in känns som de nya y-namnen.
Melvin
Kevin
Edvin
Robin
Jobbigt för Melvin är så gulligt.
Men då är hon väl ovanligt gammalmodig för sin ålder då
Kanske är det släktnamn.
Min stackars kusin fick ett släktnamn som vi alla sa skulle bli besvärligt för henne. Ett gammalt tant namn liksom, men hon ÄR verkligen sitt namn och det känns inte alls gammalt eller tantigt för det. Ja det är inte slalomskidan jag pratar om utan det bedrövliga dubbelnamnet
Din kusin Kevin får verkligen mycket att motbevisa när han kommer ut i livet.
Men visst är det så, för att vara seriös, att namn betyder så mycket. Arb givare som slänger perfekta cv:n bara för att den sökande bär fel namn. Gräsligt!
Därför tycker jag att det är viktigt att man debatterar i ämnet, i alla ämnen där det förekommer diskriminering och segregering. Förutfattade meningar och fördomar.
För med debatt och diskussion så kan man inse att jaa jag tror att såna som heter Kevin har den och den bakgrunden.. vilken produkt av min tid jag är och så är man MEDVETEN om fenomenet och VÄLJER att inte döma pga det. Då har man distans och kan se hela saken ur ett annat perspektiv, ickedömande.
Phu.. ![]()
Häxan Jia skrev 2007-05-09 20:25:23 följande:
Alice
Vanessa
Amanda