• Konvaljen

White-Trash namn

En fundering. Jag och maken talade om typiska så kallade white-trash namn. Jag kan nämna flera sådana på killar, men vilka flicknamn är typiskt white trash för er?

• Svar på tråden White-Trash namn
  • Muminski

Bonanza, vad lustigt att du sa Ronny.. har du läst boken mitt förnamn är Ronny?

Ditt liv är ett resultat av dina val.
  • superasstess

vart hamnar namnet Aurora? Är det ett typiskt Wt namn?

• Muminski

Ahaa.. den ska vara bra. Har inte heller läst den. Just nu läser jag Alakoski: Tala om klass. Otroligt underhållande och informativ när det gäller klass och klassbeteenden

OT

• Gimlet

Stephanie är också riktigt WT.

Det finns en annan aspekt av det hela också.
    De namn som överklassen har tenderar med tiden att sippra längre ner i folklagren.
    Titta på namn som Birgitta. Efter att CG:s syrra, en av Hagaprinsessorna, döpts till det så blev det en fullkomlig boom även i de lägre klasserna.

• Muminski

Hmm låt se.. Aurora är mer ett proggnamn..nåt som en miljövän eller extremvänster döper sitt barn till. Fast de har namnkalas inga dop.

*skoja* :D

• Häxan Jia

Jag älskar dessa trådar

För enligt alla WT namn så brukar Kevin ligga som nr ett på pojklistan och Kevins föräldrar är oftast outbildade personer som förmodligen inte har ett jobb eller byter jobb ofta och har svårt att behålla jobben, kanske är en av föräldrarna även alkolister eller har drogproblem....

De lever i social missär osv osv

Och jag jag bara garvar och tycker synd om min kusins son Kevin som kommer få dessa "sanningar" kastade i sitt ansikte senare av folk som faktiskt "vet" att de är så för han heter Kevin juh.

Just denna Kevins föräldrar arbetar, en av föräldrarna är högt utbildad och lite av ett matte geni. De äger sitt eget hem och ingen av dom knarkar eller har alkoholproblem

Och Nej de har inte köpt en gammal husvagn som de bor i

*Har sorg och min själ blöder*
  • Häxan Jia
    superasstess skrev 2007-05-09 20:20:47 följande:
    vart hamnar namnet Aurora? Är det ett typiskt Wt namn?
    Har faktiskt alltid gillat det namnet en del
    *Har sorg och min själ blöder*
  • Bonanza
    Muminski skrev 2007-05-09 20:23:57 följande:
    Hmm låt se.. Aurora är mer ett proggnamn..nåt som en miljövän eller extremvänster döper sitt barn till. Fast de har namnkalas inga dop.*skoja* :D
    Moaha! Inte för att jag kommer ge en dotter namnet Aurora, men jag skulle lätt kunna kallas extremvänster, och visst fanken funderar vi på namnkalas.

Jag tycker att det finns en kategori namn som är svårdefinierbara. Ni vet de som är lite amerikanska, men samtidigt svenska. Trendiga, men finns i alla samhällsklasser. De kan kallas för wt, men behöver inte vara det. Såna namn dras jag till, främst för att jag är ung. Jag är en produkt av min tid också, ålder spelar också in nämligen.

(Ex på såna namn: Noah, Lilly, Nellie, Theodor osv.)
  • superasstess
    Muminski skrev 2007-05-09 20:23:57 följande:
    Hmm låt se.. Aurora är mer ett proggnamn..nåt som en miljövän eller extremvänster döper sitt barn till. Fast de har namnkalas inga dop.*skoja* :D
    Okej, kan erkänna att jag och sambon ligger åt vänsterhållet, men vi ska ha dop. Nu hoppas jag mera på att det blir en tös.
    Annars så är Hector det tänkta pojknamnet.
Svar på tråden White-Trash namn