White-Trash namn
En fundering. Jag och maken talade om typiska så kallade white-trash namn. Jag kan nämna flera sådana på killar, men vilka flicknamn är typiskt white trash för er?
En fundering. Jag och maken talade om typiska så kallade white-trash namn. Jag kan nämna flera sådana på killar, men vilka flicknamn är typiskt white trash för er?
Bonanza, vad lustigt att du sa Ronny.. har du läst boken mitt förnamn är Ronny? ![]()
Kaiza - nej, men jag har läst OM den! ![]()
vart hamnar namnet Aurora? Är det ett typiskt Wt namn?
Ahaa.. den ska vara bra.
Har inte heller läst den. Just nu läser jag Alakoski: Tala om klass. Otroligt underhållande och informativ när det gäller klass och klassbeteenden
OT ![]()
Stephanie är också riktigt WT.
Det finns en annan aspekt av det hela också.
De namn som överklassen har tenderar med tiden att sippra längre ner i folklagren.
Titta på namn som Birgitta. Efter att CG:s syrra, en av Hagaprinsessorna, döpts till det så blev det en fullkomlig boom även i de lägre klasserna.
Hmm låt se.. Aurora är mer ett proggnamn..nåt som en miljövän eller extremvänster döper sitt barn till. Fast de har namnkalas inga dop.
*skoja*
:D
Jag älskar dessa trådar
För enligt alla WT namn så brukar Kevin ligga som nr ett på pojklistan och Kevins föräldrar är oftast outbildade personer som förmodligen inte har ett jobb eller byter jobb ofta och har svårt att behålla jobben, kanske är en av föräldrarna även alkolister eller har drogproblem....
De lever i social missär osv osv
Och jag jag bara garvar och tycker synd om min kusins son Kevin som kommer få dessa "sanningar" kastade i sitt ansikte senare av folk som faktiskt "vet" att de är så för han heter Kevin juh.
Just denna Kevins föräldrar arbetar, en av föräldrarna är högt utbildad och lite av ett matte geni. De äger sitt eget hem och ingen av dom knarkar eller har alkoholproblem
Och Nej de har inte köpt en gammal husvagn som de bor i ![]()