• destiny391

"blanda raser"??

som nagon tidigare idag uttryckte sig sa fint:
    "Vad anser ni om rasblandning? är det rätt? vill bara veta eran åsikt och om ni har funderingar kring det ?"
    sa, me handen pa hjartat, va tycker folk om det har?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-16 16:41:30:
    haha oopps.. nej jag menar faktiskt manniskor. maste bara papeka att de e inte mina ord!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-16 16:43:07:
    ok, pratar alltsa om manniskor, efter en diskussion tidigare idag i en trad, sa undrar jag hur folk tanker bara..

• Svar på tråden "blanda raser"??
  • Häxan Jia
    destiny391 skrev 2007-05-16 16:33:28 följande:
    som nagon tidigare idag uttryckte sig sa fint:"Vad anser ni om rasblandning? är det rätt? vill bara veta eran åsikt och om ni har funderingar kring det ?"sa, me handen pa hjartat, va tycker folk om det har?TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-16 16:41:30:haha oopps.. nej jag menar faktiskt manniskor. maste bara papeka att de e inte mina ord!! TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-16 16:43:07:ok, pratar alltsa om manniskor, efter en diskussion tidigare idag i en trad, sa undrar jag hur folk tanker bara..
    Du får ursäkta mig men är inte människan en ras???? Alltså åsna är en ras och häst en annan, man kan para dom men avkomman blir steril, ett sätt för naturen att inte tillåta den sortens blandning helt enkelt. Människan kan para sig och föröka sig med vilken annan människa som helst oavsett hudfärg eller utsprung och ändå få fertil avkomma.
    *Du vill ligga med mig, men de får du inte*
  • destiny391

jag har aldrig sett manniskan som en ras.
    de e inte fakta jag pratar om, de e min asikt...

• Häxan Jia
    destiny391 skrev 2007-05-17 19:48:31 följande:
    jag har aldrig sett manniskan som en ras.de e inte fakta jag pratar om, de e min asikt...
    Jo men din åsikt kan inte motbevisa vad som är fakta och sen kan du själv tänka hur mycket fel du vill.
    *Du vill ligga med mig, men de får du inte*
  • Maggis
    Åke skrev 2007-05-17 19:44:02 följande:
    Det är för mig ingen fakta.
    "Ordet ras är en biologisk term som används för att definera olika arter i undergrupper med hjälp av genetik. Arten Homo Sapiens kan inte defineras i sådana undergrupper på grund av att den genetiska variationen inte är tillräckligt stor eftersom ingen population har varit genetsikt isolerad tillräckligt länge för att en skapa en separat evolutionär utvecklingslinje.

Det finns även en gammal(icke korrekt) indelning i människoraser som har tagit fasta på lätt synliga och därmed ytliga kännetecken som hudfärg, hårstruktur, kranieform o.s.v. Denna genetiska variation mellan de s.k. raserna utgör endast en minimal del av den totala genetiska variationen hos människan. Detta har den genetiska forskningen visat. DNA-variationer mellan individer i samma population kan uppgå till 1,5 procent, medan den statistiska skillnaden mellan människor i olika världsdelar genomsnittligt är högst 0,1 procent. Människans totala genetiska variation, över hela jordklotet, är mindre än variationen som finns mellan exempelvis impalaantiloper inom Kenya.[2] Som jämförelse kan nämnas att människan till 98 % har samma gener som schimpansen, vilket är mer än vad som brukar vara fallet mellan två underarter av samma art."

Hämtat från Wikipeida.

Tillräckligt mycket fakta för dig, Åke?
    //Maggis
  • Åke

Maggis

Jag tror inte på den dör politiskt korrekta forskningen.

Rasbiologiska institiuet är vad jag tror på.

• Maggis

Insitutionen för medicinsk genetik, menar du? För de bytte väl namn någon gång på 50-talet, har jag för mig.
    Det finns således inget Rasbiologiskt institut längre. Och jag tvivlar starkt på att de ägnar sig åt att fastställa genetiska skillnader hos olika folkslag numera.

//Maggis
  • Maggis

Åke;

Vill bara tillägga att jag är övertygad om att det helt kvittar vad man lägger framför näsan på dig. Du har bestämt dig och då är det så som du tror. Och det är ju upp till dig. 

Rent allmänt så tycker jag att är det lite synd om människor som är så smala i sitt sätt att se på världen. Det är de som förlorar mest på det. Måste vara jobbigt att gå omkring i sin lilla bur jämt och inte se längre än till sig själv. 

//Maggis
Svar på tråden "blanda raser"??