• destiny391

"blanda raser"??

som nagon tidigare idag uttryckte sig sa fint:
    "Vad anser ni om rasblandning? är det rätt? vill bara veta eran åsikt och om ni har funderingar kring det ?"
    sa, me handen pa hjartat, va tycker folk om det har?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-16 16:41:30:
    haha oopps.. nej jag menar faktiskt manniskor. maste bara papeka att de e inte mina ord!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-16 16:43:07:
    ok, pratar alltsa om manniskor, efter en diskussion tidigare idag i en trad, sa undrar jag hur folk tanker bara..

• Svar på tråden "blanda raser"??
  • zebran i Stilla havet

Raser finns ju inte nar det galler manniskor men jag gillar alla mojliga sorts blandningar av olika utseenden. Risker finns det bara i samband med motsatsen, inavel. Blanda pa bara!

• det barn ser det lär dem sig

Folk som är med blandade raser är skitsnygga, och inte för att snacka om mulatter smälter när jag ser dem

• zebran i Stilla havet

Uj. Vad ar ditt problem, cartwright?

• det barn ser det lär dem sig
    MERA BLANDNING MERA BLANDING GO GO GO FOR IT!
  • Gissella Star

De som inte tycker man ska blanda sig vad är anledningen till att ni tycker så? Vad e det negativa?

• Tygtiiger

Åke: mina vänner och min familj är mer "värda" för mig i betydelsen att jag bryr mig mer om dem än främlingar.

Men jag struntar väl i var någonstans främlingen är född - ett pucko är ett pucko oavsett om h*n är född i tomelilla eller i shanghai, och alla människor har samma grundvärde, tycker jag. Omfattas av de mänskliga rättigheterna etc.

Ur rent biologisk synvinkel är det oftast bättre att "blanda raser" - minskar risken för inavel och för att recessivt ärftliga sjukdomar ska slå igenom.

• vagabond77

Om man kliver ur sin egna lilla värld och tittar lite från ett annat håll, så kan man se att den på andra sidan också har känslor till sina anhöriga, landsmän etc, precis som du verkar känna Åke... Vems känslor är då värda mest, och för vem? Det har inget med pengar eller ursprung att göra.

Åke skrev 2007-05-18 01:41:12 följande:
    oOMayaOoSå alla är lika mycket värda? Det var det larvigaste jag hört på länge.Varför skulle det förhåll sig så? Visst, det går att påstå det för att vara politiskt korrekt, men jag tror att de flesta egentligen håller med mig när jag påstår att familj, vänner och landsmän är värda mer än folk på en annan kontinent.
  • Åke

vagabond77

Självklart finns den nationalistiska andan i fler länder än Sverige, jag förstår inte vad du menar med dina frågor.

• zebran i Stilla havet

Ake: Menar du att du kanner starkare for familj och vanner pa grund av att de ar landsman och inte for att de star dig nara pa ett personligt plan? Det verkar skumt men annars forstar jag inte varfor du klumpar ihop "familj, vänner och landsmän" i ditt inlagg 359.

• cartwright

nejdå men sverige är numera national-fritt dvs alla är från pakistan, bra var!!!

Svar på tråden "blanda raser"??