• destiny391

"blanda raser"??

som nagon tidigare idag uttryckte sig sa fint:
    "Vad anser ni om rasblandning? är det rätt? vill bara veta eran åsikt och om ni har funderingar kring det ?"
    sa, me handen pa hjartat, va tycker folk om det har?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-16 16:41:30:
    haha oopps.. nej jag menar faktiskt manniskor. maste bara papeka att de e inte mina ord!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-16 16:43:07:
    ok, pratar alltsa om manniskor, efter en diskussion tidigare idag i en trad, sa undrar jag hur folk tanker bara..

• Svar på tråden "blanda raser"??
  • oxytocin

Finns ju rasister överallt - klart de även finns här på FL.

• Wagram

Jan 39: "Att människorasen ganska lätt låter sig uppdelas i underraser(!) är ju inte så svårt att notera, räcker med ett par ögon, ju." Riktigt sa enkelt ar det tyvarr inte, se mitt inlagg nr. 316.

• Jan 39

Vad menar du med tyvärr, Kitty ?

Nalle! Givetvis ska man aldrig vara elak mot någon på grund av hennes bakgrund. Den rår ju ingen för!

• Gissella Star

Det e klart att folk från alla olika länder ska kunna få barn ihop. (Barnen blir juh så vackra ). Nej men allvarligt splar ingen rollvilken jultur, språk, hårfärg, hudfärg mm. bara man älskar varandra och trivs bra ihop. Jag förstår om man kanske inte dras till ett viss utseende. Vissa tänder bara på rödhåriga, andra på bara blonda, andra på mörkhyade, långa, korta mm. Men då handlar det ju om en smaksak men att tycka att det e fel att andra gifter sig eller har barn med någon från en annan kultur bara för "att" låter fördomsfullt enligt mig.

• oOMayaOo

Hurvida man rår för sitt ursprung eller inte är orelevant, då alla ursprung är lika mycket värda och lika bra.

• Wagram

Jan 39: Jag menar tyvarr for din skull eftersom du har du fel dar. Jag forstar att det ar tryggt for manga att tro att varlden sa enkel att den gar att indela i t ex svart och vit, vi och dem, men sa ar det inte om man tittar lite langre an nasan racker (och att varlden ar mer komplicerad an sa ar ingenting jag beklagar, tvartom). Tyvarr maste jag rucka lite pa din varldsbild (igen).

• Åke

oOMayaOo

Så alla är lika mycket värda? Det var det larvigaste jag hört på länge.

Varför skulle det förhåll sig så? Visst, det går att påstå det för att vara politiskt korrekt, men jag tror att de flesta egentligen håller med mig när jag påstår att familj, vänner och landsmän är värda mer än folk på en annan kontinent.

• cartwright

nej det är klart att vi skall blanda hej vilt, det tjänar ju reinfeldt på såklart, blanda en eskimå med en kines, då blir ju alla nöjda ingen glömd o ingen gömd, alla har olika åsikt i slutänden å ingen är enig om ngt så då har vi uppnått regeringens tankar om att alla är oense med alla , vi behöver inge´n politik o ingen kultur, det är helt rätt; ingen är överens med ngn och alla är oense, varför behöver vi politiken , nä nä reinfeldt bestämmer själv, allena, gud va smart!!! o som tur e är vi snart där. hitler hadde rätt på sin tid men nu är det modernt! gud va bra allting e idag........

Svar på tråden "blanda raser"??