• destiny391

"blanda raser"??

som nagon tidigare idag uttryckte sig sa fint:
    "Vad anser ni om rasblandning? är det rätt? vill bara veta eran åsikt och om ni har funderingar kring det ?"
    sa, me handen pa hjartat, va tycker folk om det har?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-16 16:41:30:
    haha oopps.. nej jag menar faktiskt manniskor. maste bara papeka att de e inte mina ord!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-16 16:43:07:
    ok, pratar alltsa om manniskor, efter en diskussion tidigare idag i en trad, sa undrar jag hur folk tanker bara..

• Svar på tråden "blanda raser"??
  • zebran i Stilla havet

Fast dar haller jag inte med, Ake. Jag tycker inte att for mig anonyma svenskar ar mer varda an vilka som helst i Afrika. Faktiskt. Min familj och mina vanner ar det, saklart, men folk jag inte kanner ar folk jag inte kanner, punkt slut.

Jag undrar om du tanker pa det dar med nyhetsvarde - hur en katastrof som drabbar okanda i Skane kanns mycket mer skakande for folk i andra delar av Sverige an en likvardig katastrof i Guatemala. sa brukar det ju vara men det beror nog snarast pa att man kanner det mer som att *HJALP det kunde ha drabbat MIG* an att man tycker att det ar varre for att det drabbade svenskar som av okand anledning ar mer varda an de i Guatemala.

• cartwright

nej nej å åter nej åke du som alla andra har fattat nada; alla är värda lika mycket o absolut hela tiden, med andra ord får du börja jobba för 10 kr per timmer för det gör alla andra från timbuktu'; bra va med mångkulturellt o jämlikhet, eller är alla inte lika värda nmumera???? jo det tycker jag åtminståne, jag är en ultrakulturell person, såklart, börja jobba gratis så kan du börja hos mig åxå!!!!

• cartwright

kanske du zebran åxå vill börja jobba gratis, det e väl helt ok, jag säljer godis på en marknad i skåne, kom o jobba gratis med mej, bra va, ev´dvard persson har en gård här o då kan man börja plocka socker betor hos edvard, som tack för att man får bo hör i skåne , det känns väl bra!annars kanske man får börja tänka på refrengen o åka hem dit man tillhör, nä det var jobbigt, då får man sannolikt börja jobba igen, det är väl ingen ide, bäyyttre o va kvar i sverige även om man får plocka sockerberteor hos möööler!!!

• cartwright

mööler e en bra kille, han ordnar jobb osv, kan fixa ät alla nya svenskar, va roligt kan´ske kan börja hos reinfeldt!!!

• cartwright

zebran; min bor i oxelöholm vill åxå ha gratis arbetskraft, när kan du börja jobba, min tvillingbor har en kusin i norrbott4en, han skall sluta i gruvan, när kan du börja jobba???

• zebran i Stilla havet

Stavar alla pa Flashback lika illa?

• cartwright

zebran, ingen här vet vad flashback e men vi har vett o etiket o hålla käft, men kanske inte alla......

• vagabond77

01.50 för måååånga veckor sen. En trogen monolog :)

Canberra skrev 2007-05-18 03:37:49 följande:
    cartwright, du slutade vara intressant ca. kl 01:50.
  • Lady summer

Vad går du på???

cartwright skrev 2007-05-18 01:50:49 följande:
    nej det är klart att vi skall blanda hej vilt, det tjänar ju reinfeldt på såklart, blanda en eskimå med en kines, då blir ju alla nöjda ingen glömd o ingen gömd, alla har olika åsikt i slutänden å ingen är enig om ngt så då har vi uppnått regeringens tankar om att alla är oense med alla , vi behöver inge´n politik o ingen kultur, det är helt rätt; ingen är överens med ngn och alla är oense, varför behöver vi politiken , nä nä reinfeldt bestämmer själv, allena, gud va smart!!! o som tur e är vi snart där. hitler hadde rätt på sin tid men nu är det modernt! gud va bra allting e idag........
  • Prisssan

Hm..okej... vilket konstigt sätt du har. Jag tror inte att jag är ensam om, att inte ens fatta vad du menar!

cartwright skrev 2007-05-18 02:47:30 följande:
    nej nej å åter nej åke du som alla andra har fattat nada; alla är värda lika mycket o absolut hela tiden, med andra ord får du börja jobba för 10 kr per timmer för det gör alla andra från timbuktu'; bra va med mångkulturellt o jämlikhet, eller är alla inte lika värda nmumera???? jo det tycker jag åtminståne, jag är en ultrakulturell person, såklart, börja jobba gratis så kan du börja hos mig åxå!!!!
    cartwright skrev 2007-05-18 02:54:29 följande:
    kanske du zebran åxå vill börja jobba gratis, det e väl helt ok, jag säljer godis på en marknad i skåne, kom o jobba gratis med mej, bra va, ev´dvard persson har en gård här o då kan man börja plocka socker betor hos edvard, som tack för att man får bo hör i skåne , det känns väl bra!annars kanske man får börja tänka på refrengen o åka hem dit man tillhör, nä det var jobbigt, då får man sannolikt börja jobba igen, det är väl ingen ide, bäyyttre o va kvar i sverige även om man får plocka sockerberteor hos möööler!!!
    cartwright skrev 2007-05-18 02:55:54 följande:
    mööler e en bra kille, han ordnar jobb osv, kan fixa ät alla nya svenskar, va roligt kan´ske kan börja hos reinfeldt!!!
    cartwright skrev 2007-05-18 03:11:17 följande:
    zebran; min bor i oxelöholm vill åxå ha gratis arbetskraft, när kan du börja jobba, min tvillingbor har en kusin i norrbott4en, han skall sluta i gruvan, när kan du börja jobba???
    cartwright skrev 2007-05-18 03:14:07 följande:
    zebran; kan du va vid gatugöket i helsingbortg den siste maj då vill abraheim va ledig o han skall åka till sin sjuika mor i algeriet så fort det grår vill du jobba gratis för honom , han e jättesnygg, går det bra, eller skall vi ta försäkringskassa på detta ärencde,säg till i tid så vi vet ok , kolmpis""!½½½½½
    cartwright skrev 2007-05-18 03:16:44 följande:
    skynda dig evert vi kan kanske inte ha fått alla bidrag ännu, n men vi skall snart gå en kurs i blommor!!!jag e kär i efraim p+ o han e lärare i vietmnamesisk kuotlur, det känns väl finnt , känn luften e bra!!
    Lycka är ett val..
Svar på tråden "blanda raser"??