• destiny391

"blanda raser"??

som nagon tidigare idag uttryckte sig sa fint:
    "Vad anser ni om rasblandning? är det rätt? vill bara veta eran åsikt och om ni har funderingar kring det ?"
    sa, me handen pa hjartat, va tycker folk om det har?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-16 16:41:30:
    haha oopps.. nej jag menar faktiskt manniskor. maste bara papeka att de e inte mina ord!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-16 16:43:07:
    ok, pratar alltsa om manniskor, efter en diskussion tidigare idag i en trad, sa undrar jag hur folk tanker bara..

• Svar på tråden "blanda raser"??
  • Åke

blommanigbg

Det är inte politiskt korrekt längre nej.

• gosmamman

bryr jag mig inte ett dugg om. är man kär i nån och vill ha barn tillsammans så är väl ras inget jag ensk skulle fundera över

• Indah
    Maggis skrev 2007-05-16 16:56:23 följande:
    Kontaminerar? När man hör åsikter som dessa, känns en blandning mer som en räddning...
    Ha ha ha, klockrent!

Är jag helt ute och cyklar men är inte svenskar i botten väldigt blandat folkslag? Vi kan väl knappast kalla oss för renrasiga om man nu vill använda ett sådant ord. Ett hemskt ord enligt mig och bör ej användas om människor.
  • snartfaster

Jag tycker blandning är bra! sen gillar jag inte snack om "raser", jag är inte rasist så jag tror inte på det där med raser, visst, vi är människor som ser olika ut i olika delar av världen, anpassade efter klimatet etc. Vi kanske har olika syn på saker, men det är ju mer kulturellt än vad det har med generna att göra. Ju fler som träffas och blir kära och får barn med varandra, ju närmare är vi att utrota hat och förena mänskligheten.

• Smurfan28

Cellisen:  Va?? men lilla du .. vadå.. klart man ser skillnad på om en person kommer från ett annat land och ej från norden. Gör inte du det???

• blommanigbg

Blandar jag mig med en hob.. Kan man kalla det rasblandning...

• Giz the wiz

www.akvarietorget.se/
    wohoooo en expert, vilket land kommer jag i från (månadens medlem är jag)

Smurfan28 skrev 2007-05-16 17:16:26 följande:
    Cellisen:  Va?? men lilla du .. vadå.. klart man ser skillnad på om en person kommer från ett annat land och ej från norden. Gör inte du det???
  • Smurfan28

Jag tycker man ska vara stolt över sitt ursprung! Nåt konstigt med det??? Fundersam

Svar på tråden "blanda raser"??