• destiny391

"blanda raser"??

som nagon tidigare idag uttryckte sig sa fint:
    "Vad anser ni om rasblandning? är det rätt? vill bara veta eran åsikt och om ni har funderingar kring det ?"
    sa, me handen pa hjartat, va tycker folk om det har?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-16 16:41:30:
    haha oopps.. nej jag menar faktiskt manniskor. maste bara papeka att de e inte mina ord!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-16 16:43:07:
    ok, pratar alltsa om manniskor, efter en diskussion tidigare idag i en trad, sa undrar jag hur folk tanker bara..

• Svar på tråden "blanda raser"??
  • Mary Lo
    Wagram skrev 2007-05-16 17:27:28 följande:
    Ur genetisk synpunkt ar det positivt att skaffa barn med nagon som ar sa olik en sjalv som mojligt eftersom risken for att bada har samma defekta gener att fora over till sin avkomma minskar. Ur mansklig synpunkt ar man valdigt inskrankt om man kan tycka det ar fel att manniskor av olika "ras" som du uttrycker det skaffar barn.
    Helt riktigt.
    Mucósus orificium.
  • Johanna71

Smurfan28: Jag förstår inte riktigt vad du undrar... Hur man kan tycka om någon med annan hårfärg? Eller? Jag är säkert trög, men jag fattar inte resonemanget. Skulle jag bara kunna bli kär i någon blond och blåögd för att jag är det själv? Sen hur han är som person är mindre intressant eller?
    Förklara tack

• Mary Lo
    Johanna71 skrev 2007-05-16 17:35:57 följande:
    Smurfan28: Jag förstår inte riktigt vad du undrar... Hur man kan tycka om någon med annan hårfärg? Eller? Jag är säkert trög, men jag fattar inte resonemanget. Skulle jag bara kunna bli kär i någon blond och blåögd för att jag är det själv? Sen hur han är som person är mindre intressant eller? Förklara tack
    Hjulet snurrar men hamstern är död.
    Mucósus orificium.
  • Prisssan

Johanna71: Fattar verkligen inte heller.

Lycka är ett val..
  • oOMayaOo
    Smurfan28 skrev 2007-05-16 17:18:41 följande:
    Jag tycker man ska vara stolt över sitt ursprung! Nåt konstigt med det???
    Vad har att vara stolt över sitt ursprung med saken att göra?
  • Mary Lo

Ibland önskar jag nästan att jag kunde få stöta på en intelligent och beläst rasbiologist med en massa tuffa argument. Men nu har vi hamnat på en nivå där "det är självklart att man kan se vem som är från Norden och inte" och en masa jidder och blå ögon hit och dit.
    Gäsp.

Mucósus orificium.
  • Bibob

helt sjukt att det finns människor som fortfarande pratar om "rasblandning" blan människor, trodde det var konstanterat sen länge att människan bara är en ras!!
    Sen om man disskuterar huruvida om vad man tycker olika blandningar mellan olika etniska bakgrunder är en annan sak.
    Själv anser jag det som pos , min son har sin andra hälft från chile. han kommer få ett mkt rikt och kulturellt liv på många sätt i jämförelse med många då även hans morfar är från egypten..

• Giz the wiz

nä men du det är nog skillnad på att bli kär och avla barn.
    så ska du avla barn så måste det nog va samma lika färg, du vet bevara rasen har nog inte med kärlek att göra

Johanna71 skrev 2007-05-16 17:35:57 följande:
    Smurfan28: Jag förstår inte riktigt vad du undrar... Hur man kan tycka om någon med annan hårfärg? Eller? Jag är säkert trög, men jag fattar inte resonemanget. Skulle jag bara kunna bli kär i någon blond och blåögd för att jag är det själv? Sen hur han är som person är mindre intressant eller? Förklara tack
Svar på tråden "blanda raser"??