• destiny391

"blanda raser"??

som nagon tidigare idag uttryckte sig sa fint:
    "Vad anser ni om rasblandning? är det rätt? vill bara veta eran åsikt och om ni har funderingar kring det ?"
    sa, me handen pa hjartat, va tycker folk om det har?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-16 16:41:30:
    haha oopps.. nej jag menar faktiskt manniskor. maste bara papeka att de e inte mina ord!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-16 16:43:07:
    ok, pratar alltsa om manniskor, efter en diskussion tidigare idag i en trad, sa undrar jag hur folk tanker bara..

• Svar på tråden "blanda raser"??
  • prinsesstårtan

smurfan: du ser väl inte skillnad på en svensk och en tysk? eller norman? dansk? engelskman? holländare?

• Prisssan

Smurfan: nej då! Jag har träffat många som sett mer svenska ut än vad jag gör!

Men lilla du, har du aldrig träffat nån som ser svensk ut men som är född i ett annat land?

Lycka är ett val..
  • Indah
    Smurfan28 skrev 2007-05-16 17:16:26 följande:
    Cellisen:  Va?? men lilla du .. vadå.. klart man ser skillnad på om en person kommer från ett annat land och ej från norden. Gör inte du det???
    Jag trodde i flera år att min klasskompis pappa kom från ett annat land men han var väldigt svensk och hade svenska gener långt tillbaka i tiden så NEJ, man kan inte alltid se skillnad.
  • prinsesstårtan

jag är stolt över mitt ursprung, vad har det med saken att göra?

Jag älskar väl inte min man mindre för att jag är stolt över nobell, astrid lingren och dalahästen?

• destiny391

smurfan:
    sa bara for att jag e tillsammans me en afrikan, betyder de att jag inte e stolt over att vara svensk?

• Indah
    Smurfan28 skrev 2007-05-16 17:18:41 följande:
    Jag tycker man ska vara stolt över sitt ursprung! Nåt konstigt med det???
    Nej men man behöver väl inte bli rasist för det? Nu kanske inte du vill kalla dig för rasist men i mina ögon är du det.
  • Mary Lo
    Smurfan28 skrev 2007-05-16 17:16:26 följande:
    Cellisen:  Va?? men lilla du .. vadå.. klart man ser skillnad på om en person kommer från ett annat land och ej från norden. Gör inte du det???
    Woah! Gör du??? Vad häftigt. Jag sätter hela min månadslön på att du inte ens skulle komma i närheten av att gissa min sambos härkomst. Men du kanske är synsk?
    Mucósus orificium.
  • Lady summer

EN ras-människo-"rasen"......Om dom sen är gula.vita röda eller kansje blå...vad spelar det för roll????

• Smurfan28

Cellisen:
    Joo.. men jag själv skulle ALDRIG skaffa barn med en som inte är lika som mig.. sen får väl ni göra som ni vill.. eller hur..

• Prisssan

Smurfan: Okej, nu fattar jag inte. Vadå lika? Min sambo är blond och jag är mörk, då är ju inte vi lika. Och skulle alltså inte skaffat barn då?
    Är du lik din man??

Lycka är ett val..
Svar på tråden "blanda raser"??