BadSector skrev 2007-06-29 23:47:20 följande:
"Jo, jag vet vad inavel är. "Uppenbarligen inte när du börjar prata om rasblandning som något som krävs för att undvika det.Inavel är ett genetiskt problem som uppstår när man parar föräldrar med avkomma i flera led.Schäfrar, babianer och indiska elefanter är inte "inavlade", de är en grupp organismer med sin egen särart."så därför är det fördelaktigare (så tillvida att avkomman blir frisk och livsduglig för att föra generna vidare) att blanda sina gener med någon som inte har en enda liten allel som är likadan som en själv."Jag vill se några som helst belägg för detta. (Om du kunde få barn med en schimpans, vore det bra för dina barn tror du? Ni ligger ju långt i från varandra genetiskt.)Det råkar nämligen vara så att svarta pga bl.a. sina högre testosteronnivåer (ja, det är gentiskt och ärvs till mulattbarn) lider av betydligt högre risker för hjärt-/kärlsjukdomar och protatacancer.Här är mina belägg;
www.dfci.harvard.edu/abo/news/press/2006/scie..."Researchers from Dana-Farber Cancer Institute and Harvard Medical School have found a region of the human genome that accounts for the higher risk of prostate cancer in black Americans."
www.dfci.harvard.edu/abo/news/press/2006/scie..."Genetic link explains greater prevalence of heart failure among black Americans"Så, det var mina länkar till
fakta.Nu vill jag se vad du kan belägga ditt infantila påstående att;"En "blandras" är minst trolig att bära på genetiska defekter eftersom risken för inavel är minimal alltså är det fördelaktigt"Det är nämligen så att det inte råder någon brist på genetisk variation INNOM raserna som du verkar ha fått för
dig.Se så. Inget jävla postmodernisktiskt larv nu, utan fram med fakta.
Jag har inte någonstans skrivit att "blandraser" KRÄVS för att undvika inavel. Jag har skrivit att hos "blandraser" är risken för genetiska defekter orsakade av inavel minst. Har aldrig påstått att genpoolen inom de geografiska arterna är för grund att för att plaska i så att det är ett måste att leta sig till andra geografiska arter för att föröka sig.
Eftersom schipmansen är en annan art så är det svårt att ens få en avkomma med dem men skulle det funka så skulle den säkert bli jävligt livsduglig. Nä, allvarligt... visst är det rasblandningar tråden handlar om och inte artblandningar? Blandning av arter förekommer men är inte fertil så det är inte biologiskt fördelaktigt ändå.
En högre halt testosteron gör både män och kvinnor mer sexuellt intresserade så även om de dör i förtid av hjärt- kärlsjukdomar och prostatacancer så har de eventuellt hunnit producera flera barn under sin korta sin korta livstid och därmed fört generna vidare. Att föra generna vidare är det primära målet för allt liv. Referens? Nä, det där spekulerade jag ihop själv men kolla hur många barn människor i afrika har i snitt jämfört med människor i skandinavien. Det har flera orsaker men testosteronet kan mycket väl spela in.