• destiny391

"blanda raser"??

som nagon tidigare idag uttryckte sig sa fint:
    "Vad anser ni om rasblandning? är det rätt? vill bara veta eran åsikt och om ni har funderingar kring det ?"
    sa, me handen pa hjartat, va tycker folk om det har?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-16 16:41:30:
    haha oopps.. nej jag menar faktiskt manniskor. maste bara papeka att de e inte mina ord!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-16 16:43:07:
    ok, pratar alltsa om manniskor, efter en diskussion tidigare idag i en trad, sa undrar jag hur folk tanker bara..

• Svar på tråden "blanda raser"??
  • Snirkel

Tror du, BS, att du skulle kunna tänka dig att svara på frågan jag ställde dig sist eller är nu mer intresserad av att att hålla tråden ot?

• BadSector

Är det denna du pratar om, o-du-som-fått-varenda-påstående-du-gjort-krossat?

"Tillbaka till vad tråden handlar om - jag får ett intryck av att du värderar hög intelligens högst bland alla egenskaper man föds med. Är det så? I så fall vore väl "rasblandningar" något du förespråkar och då med japaner, eller?"

Ska vi ha någon invandring så borde det vara ashkenazijudar och japaner, om man nu tycker hög IQ är bra.
    Upp till var och en att avgöra, och nu är vi inne på ÅSIKTER.
    Allt tidigare har varit frågan om att presentera FAKTA och stoppa LÖGNER du spridit.

Sen kan man ta upp saker som att man vill bevara den svenska folkstammen etc, men det är inget jag PERSONLIGEN har några långtgående tankar om.
    Då är vi nämligen inne på värderingar och åsikter, och det är inte lika intressant som fakta.

• Snirkel

Hela tråden handlar om värderingar och åsikter då TS efterlyser folks tankar.

Känner inte alls att jag fått mina påståenden krossade för att du valt att inte tro på dem. Är rätt road över din debatteknik men jag är inte den som låter mig ryckas med och använda samma ton så du får nog koncentrera dig på någon annan om du vill "krossa".

Men du svarade bara på andra halvan av frågan. Jag får ett intryck av att du värderar hög intelligens högst bland alla egenskaper man föds med. Är det så? Har även i andra trådar anat att du värderar iq högt.

• BadSector

Tråden handlar om rasblandning, inte om BadSectors värdering av IQ.

Du fick brallorna neddragna när du presenterade felaktigheter.

Människor får tycka vad de vill, men de ska inte göra sin bedömning baserat på lögner.

Återgå till topic.

• vagabond77

"Troll!
    Detta har motbevisats empiriskt med studier av barn och vuxna som är blandade fler gånger än jag kan räkna till. Jag vill se dig lägga fram belägg för din övernaturliga uppfattning att IQ av alla saker inte är ärftligt."

Hur menar du nu? Menar du på allvar att du tror att en afrikan inte kan vara smartare än en asiat?

Självklart är IQ (intelligens) ärftligt, precis som andra egenskaper tex. musikalitet, minne etc, men likväl kan ett afrikanskt-europeiskt barn bli smartare än ett asiatistk-europeeiskt. Allt beror på hur utvecklad förmågan är hos föräldrarna och även längre tillbaka i leden, i vart UNIKT fall.

Om man är ute efter hög IQ till sina barn, och enbart väljer på de grundvalarna så kan jag nog garnatera att det är effektivare att välja en partner som är smart och har hög iq, än bestämma sig för att skaffa barn med en viss "geografisk ras".

Och där föll hela idén med att titta på fördelar med "raser", eftersom skillnaden är större på individnivå.

• Snirkel

Blanda raser handlade tråden om och blandade raser leder till önskvärda eller icke önskvärda resultat. Därav frågan - är det önskvärt att blanda raser. Så mina frågor till dig är vilken egenskap du anser vara mest önskvärd? Jag själv gissar på att du anser att det är intelligens men jag vill gärna få svaret av dig. Och hur tycker du att de egenskaper som du anser är mest önskvärda ska främjas - med eller utan rasblandning eller har rasblandning eller ej eller har det ingen effekt alls på de egenskaper som du anser vara önskvärda?

Naturligsvis är jag intresserad av BadSectors värderingar då du verkar vara en så pass begåvad och beläst människa och jag tror säkert att andra som följer tråden också är intresserad av din personliga åsikt efter att du lagt fram så mycket fakta som andra sammanställt.

• BadSector

"Om man är ute efter hög IQ till sina barn, och enbart väljer på de grundvalarna så kan jag nog garnatera att det är effektivare att välja en partner som är smart och har hög iq, än bestämma sig för att skaffa barn med en viss "geografisk ras"."

Problemet med jönsar som du är att du inte har en aning om vad du pratar om och inte inser att allt detta studerats noga av människor som faktiskt velat veta hur det fungerar i verkligheten.

www.news-medical.net/
    "IQ Scores of Blacks and Whites Regress toward the Averages of Their Race. Parents pass on only some exceptional genes to offspring so parents with very high IQs tend to have more average children. Black and White children with parents of IQ 115 move to different averages--Blacks toward 85 and Whites to 100."

I korthet;
    Du har fel.
    Igen.
    För att du inte läser på, utan sitter och drar saker ur häcken istället.

• Snirkel

BadSector skrev 2007-06-30 18:59:06 följande:

"Naturligsvis är jag intresserad av BadSectors värderingar då du verkar vara en så pass begåvad och beläst människa och jag tror säkert att andra som följer tråden också är intresserad av din personliga åsikt efter att du lagt fram så mycket fakta som andra sammanställt."Fuck you too.
    ?? Har du ingen åsikt eller vad menar du?
  • Frishta

En väns vän säger att: "Man kan inte blanda prickar och ränder!" Här syftas det på olika människoraser. Om det nu finns olika människoraser. Själv säger jag att prickar och ränder får otroligt söta barn!

Har bara läst TS men ska försöka läsa resten när min prickrandiga son har somnat.

• BadSector

"Har man en specifik åsikt så går det alltid att hitta "fakta" som stödjer denna"

Nej, det gör det inte.
    Du är välkommen att posta länk eller dyligt till IQ-mätning som visar att asiater och svarta afrikaner har samma IQ, exempelvis.

Sådan här marxistisk relativism gör mig illamående.

"Jag antar att du är av nordeuropeiskt ursprung och känner dig allmänt misslyckad och vill hävda att du har bättre anlag för hög IQ/ dvs är smartare för att du har behov av att hävda dig? Du kanske är ful/ har dålig självkänsla men du kan iallafall hävda att du har högre IQ än andra."

Sådärja, nu sjönk du till personangrepp.
    Grattis.

Svar på tråden "blanda raser"??