• destiny391

"blanda raser"??

som nagon tidigare idag uttryckte sig sa fint:
    "Vad anser ni om rasblandning? är det rätt? vill bara veta eran åsikt och om ni har funderingar kring det ?"
    sa, me handen pa hjartat, va tycker folk om det har?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-16 16:41:30:
    haha oopps.. nej jag menar faktiskt manniskor. maste bara papeka att de e inte mina ord!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-16 16:43:07:
    ok, pratar alltsa om manniskor, efter en diskussion tidigare idag i en trad, sa undrar jag hur folk tanker bara..

• Svar på tråden "blanda raser"??
  • vagabond77

Låter inte helt otroligt. "Tvåkulturfamiljer" kan ta det bästa från två världar och göra det till något mycket bra. Vi har alltid något att lära varandra om livet.

aiz skrev 2007-06-29 00:05:58 följande:
    Läste någonstans (be mig inte om källan!) att barn till mixade päron är en genetisk lyckoträff!Så om en snubbe från Tunisien får barn med en guss från Norge så lär där bli a big leap for mankind lixom...Tänk på det, du som ville bevara alla raser....din "gråa massa"-rädsla är genetiskt starkare individer....Och inavel är väl inte så himla ball....
  • Jan 39

Hela det här året ska vi och kungaparet och Japans kejsare m fl m fl hyllar 300-års-födelsedagsbarnet Linné.
    Hans stora grej förutom blommorna var ju att han delade in mänskligheten i raser. Hepp!
    Man ser vad man vill se. Jag och FN ser raser.
    Vaga bonden och två andra ser inga utan hänger upp sig på genetiska skillnaders frånvaro.
    Må var och en få bli salig på sin tro!
    Huvudsaken att man aldrig är elak mot någon av annan ras
    för vi rår ju inte för våra föräldrars krumsprång

cD3Kr hakar upp sig på att jag till skillnad från andra faktiskt har ett liv vid sidan av datorn och inte hänger inne på trådarna varje minut.
    Ganska lustigt!

• cDk3r

Jan

"Vaga bonden och två andra ser inga utan hänger upp sig på genetiska skillnaders frånvaro."

Ja gud va dumt att hänga upp sig på "genetiska skillnaders frånvaro", bra mycket dummare än att godtyckligt grunda sina påståenden på ingenting.

"Jag och FN ser raser."

Nja UNESCO(FN) konstaterade redan för flera decennier sedan att inga biologiska raser existerar, så FN har du inte på din sida..

"Hela det här året ska vi och kungaparet och Japans kejsare m fl m fl hyllar 300-års-födelsedagsbarnet Linné.
    Hans stora grej förutom blommorna var ju att han delade in mänskligheten i raser. Hepp!"

Många framstående människor trodde för en hejdundranstid sedan att jorden var platt, är jorden platt?
    Istället för att lyssna på en BOTANIKER som verkade för 300år sedan kanske du torde kika lite på vad nutidens GENETIKER säger istället. En av 1900 talets främsta är tex Cavalli-Sforza som när han försökte dela in mänskligheten i raser kom fram till att det inte gick.

"cD3Kr hakar upp sig på att jag till skillnad från andra faktiskt har ett liv vid sidan av datorn och inte hänger inne på trådarna varje minut.
    Ganska lustigt!"

Nja jag hakar upp mig på att du inte en enda gång kan bemöta ett inlägg utan rapar samma goja hela tiden om och om och om igen.
    Kan du verkligen inte bättre?
    Jag hoppas verkligen inte du är så tafatt i ditt liv vid sidan av datorn.

"Kan jag få kaffe?"
    "vill jan ha kaffe?"
    "Kan jag få kaffe?"
    "vill jan ha kaffe?"
    "Kan jag få kaffe?"
    "vill jan ha kaffe?"
    "Kan jag få kaffe?"
    "*suck*..."

;)

• lizzi

Bravo!! Bravo!!

cDk3r skrev 2007-06-28 21:02:26 följande:
    "Jag tycker att det är märkligt att man tror att en eskimå och en neger är samma ras, till exempel."Jag antar att du då även tycker att det är märkligt att någon med liten näsa och stora öron är av samma ras som någon med små öron och liten näsa? Eller en dvärg och en basketspelare?Eftersom de genetiska skillnaderna är för få mellan befolkningar så går det ej att dela in i biologiska raser, de få genetiska skillnader som finns är bl.a hudfärg, vissa ansiktsdrag etc och isf så torde ju även basketspelare, dvärgar, folk med stora näsor, och alla andra genetiska skillnader(85%) som finns inom samma befolkningsgrupp vara egna raser.Nej du jan, jag vet inte riktigt vad du har att vinna på att alltid hävda detta. Varje gång man replikerar så *plopp* är du borta med vinden för att sedan *plopp* dyka upp igen och skriva exakt samma sak igen.Så nå? Vad finns det att vinna? Vad skulle bli bättre _om det gick_ att dela in människan i olika biologiska raser? För du verkar inte vara typen (som en viss annan person på forumet, som du visserligen verkar avguda *fniss*) som vill sprida lögner och osanningar om att vissa "raser" skulle vara överlägsna andra och sedan avsnäsa allt som säger motsatsen för att vara en konspiration världen över för att dölja den "obekväma sanningen".
  • Virriga Vera
    Smurfan28 skrev 2007-05-16 16:54:21 följande:
    Synd att inte alla svenskar vill leva och skaffa barn med samma "ras" jag tycker det e synd att våra svenskar ska dö ut. men det är va jag tycker.. många som INTE tycker det på fl
    Jag visste inte att det fanns en Svensk människoras. Jag måste ha sovit på den biologilektionen.
  • Virriga Vera
    Smurfan28 skrev 2007-05-16 17:16:26 följande:
    Cellisen:  Va?? men lilla du .. vadå.. klart man ser skillnad på om en person kommer från ett annat land och ej från norden. Gör inte du det???
    Så du kan se om en person kommer från Kanada, Holland, Tyskland, Usa eller England t.ex. Vad duktig du är.
  • Santos v2

Man ska få skaffa barn med vem fan man vill? Vem är någon annan att dömma ? Som när SKK ska klanka ner på blandrashundar.

SKK: Vi är för rena raser, men vi tycker blandrashundar också är fina och trevliga. Skillnaden är att vi vurmar för renrasigt. Går man sedan in på hundforum där många SKK anställda och SKK medlemmar hänger hör man deras riktiga åsikter. Blandraser får inte vara med på hundträffar, blandraser hir blandraser dit.

Jag gör som jag gör med alla andra pretton, jag räcker fingret och låter dom leka sin pretto-lek för sig själva och håller min familj borta från deras familj.

• Göteborgskan
    Busetras skrev 2007-05-16 18:39:19 följande:
    Ibland undrar man om åsiktsfrihet verkligen borde gälla allt....
    Nope.. Det gäller bara om man tycker "rätt"..

Tycker man "fel"... ska man vara tyst. För det e så man gör. Förträng, så försvinner "problemen"... ;)
  • Göteborgskan

Jan 39 skrev 2007-06-28 20:18:42 följande:

Invandrare över lag är rarare och mysigare än "äkta svenskar"
    E du rasist eller? ;)
  • FruMansour
    cDk3r skrev 2007-06-28 21:02:26 följande:
    "Jag tycker att det är märkligt att man tror att en eskimå och en neger är samma ras, till exempel."Jag antar att du då även tycker att det är märkligt att någon med liten näsa och stora öron är av samma ras som någon med små öron och liten näsa? Eller en dvärg och en basketspelare?Eftersom de genetiska skillnaderna är för få mellan befolkningar så går det ej att dela in i biologiska raser, de få genetiska skillnader som finns är bl.a hudfärg, vissa ansiktsdrag etc och isf så torde ju även basketspelare, dvärgar, folk med stora näsor, och alla andra genetiska skillnader(85%) som finns inom samma befolkningsgrupp vara egna raser.Nej du jan, jag vet inte riktigt vad du har att vinna på att alltid hävda detta. Varje gång man replikerar så *plopp* är du borta med vinden för att sedan *plopp* dyka upp igen och skriva exakt samma sak igen.Så nå? Vad finns det att vinna? Vad skulle bli bättre _om det gick_ att dela in människan i olika biologiska raser? För du verkar inte vara typen (som en viss annan person på forumet, som du visserligen verkar avguda *fniss*) som vill sprida lögner och osanningar om att vissa "raser" skulle vara överlägsna andra och sedan avsnäsa allt som säger motsatsen för att vara en konspiration världen över för att dölja den "obekväma sanningen".
    Håller med.......
Svar på tråden "blanda raser"??