• destiny391

"blanda raser"??

som nagon tidigare idag uttryckte sig sa fint:
    "Vad anser ni om rasblandning? är det rätt? vill bara veta eran åsikt och om ni har funderingar kring det ?"
    sa, me handen pa hjartat, va tycker folk om det har?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-16 16:41:30:
    haha oopps.. nej jag menar faktiskt manniskor. maste bara papeka att de e inte mina ord!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-16 16:43:07:
    ok, pratar alltsa om manniskor, efter en diskussion tidigare idag i en trad, sa undrar jag hur folk tanker bara..

• Svar på tråden "blanda raser"??
  • Jan 39

Snirkel - du fejkar ( på ett bra sätt).
    Men Linnè hade faktiskt en rasuppdelning för oss människor och desslikes beskrev han de enligt honom utmärkande dragen för varje ras.
    Negern var sävlig t ex.

Ska vi låta samhället betala för vår rasblandning? blir nog nästa fråga att svar på på Fl .

• Matillin
    Jan 39 skrev 2007-06-29 20:59:37 följande:
    Snirkel - du fejkar ( på ett bra sätt).Men Linnè hade faktiskt en rasuppdelning för oss människor och desslikes beskrev han de enligt honom utmärkande dragen för varje ras.Negern var sävlig t ex.Ska vi låta samhället betala för vår rasblandning? blir nog nästa fråga att svar på på Fl .
    hmm skulle rasblandning kosta, nu hänger inte jag med, eller var det ett skämt?
    Våran prinsessa är här
  • Jan 39

Det är klart att det var ett skämt!
    Dessutom behöver man inte fråga mig om jag vill ha kaffe.
    Jag vill alltid ha kaffe!

Av någon god blandning

• Semi Ami

Raser-det existerar inte i min mening, dock nationaliteter är jag absolut för att de skall få beblandas..
    ras? menar man europeer, asiater, afrikaner osv.. eller mer finnar, svenskar, danskar, tyskar osv.

Blandar man så får man ut det bästa..

Ps. har inte läst hela långa tråden. Ds.

ღღღღ Selma 061011 ღღღღ
  • aiz

ras eller inte. spela roll. vissa faller lättare för svarta män, andra inte. Vissa har en facination för arabiska män, andra en skräck. Vissa män tänder på asiatiska kvinnor, andra tänder av. Personligen gillar jag långa mörka, tåliga, starka, macho män. Men jag ogillar inte eller vill ta bort alla korta, flintiga, klena, allergiska och blonda män.

• Semi Ami

Jag upplever det inte som rasistiskt, utan mer att man föredrar ngt över annat.. som jag föredrar bosnier.. mörka över blonda, långa över korta, muskulösa över taniga.. det handlar om attraktion..

men mot "raser" som tråden handlar om är mer att man absolut inte kan tänka sig att ex. svenskar beblandar sig med ex. asiater, afrikaner o amerikaner osv.. eller?

Göteborgskan skrev 2007-06-29 20:07:00 följande: 
    ღღღღ Selma 061011 ღღღღ
  • Gumlan
    fia sthlm skrev 2007-06-29 16:21:55 följande:
    Tycker människor som är "blandade" är dom allra vackraste.Så nej jag tycker inte det är fel att blanda raser
    intressant hur "blandade" är vackrare än "oblandade"... inte liiite att dra alla över en kam. Så vad man än blandar och hur man än ser ut så blir barnen snyggare om föräldrarna kommer från olika länder?? :-O mycket skumt...
  • aiz

Intressant hur djuriskt lojala vi är till att fortplanta oss och få avkommor. Långa mörka män verkar ha det bra.
    Hur är det med oss kvinnor? Vilka av oss har bästa generna?

• Semi Ami
    aiz skrev 2007-06-29 21:56:23 följande:
    Intressant hur djuriskt lojala vi är till att fortplanta oss och få avkommor. Långa mörka män verkar ha det bra.Hur är det med oss kvinnor? Vilka av oss har bästa generna?
    Jag tror att blondiner, stor bystade, lång benta har förspången
    ღღღღ Selma 061011 ღღღღ
Svar på tråden "blanda raser"??