• Vinter81

Akvariefiskar

Hej
    Jag är en tjej som ganska nyligen har skaffat mig två akvarium men lite olika fiskar i.
    Jag har slöjstjärtar i ett akvarium och tetror och guppies i det andra.
    Finns det fler som jag som tycker detta är en mycket trevlig hobby och kanske kan dela med sig av erfarenheter?

• Svar på tråden Akvariefiskar
  • vw frippe

vad är det för fiskar ni har. Är det ciklider??

• Giz the wiz

har bilder...... å nej ngn ciklid kommer inte in i mina kar

• Vinter81

Hej allihop

solen skiner och det är varmt puhh men det är skönt.

Har fått två kullar guppys till under helgen.
    Måste nog köpa ett litet yngel kar plast karet räker nog inte längre.

• Giz the wiz

är vansinig.....
    den blå botian hoppa upp på "taket" på pumphuset i natt och tog sej ner i pumphuset.......
    nu i morse hade jag alla botior i pumphusets trängsta del och jag får inte upp dom
    juwel är kontaktad och svaret jag fick var att ja jag kan ju alltid slå sönder pumphuset inte deras ansvar
    ööööö dom som byggt skiten så då borde dom väll veta hur jag får upp fiskarna oxå, uppenbart är inte det här ett ovanligt problem.
    helt klart design fel enligt mej så jag mailade dom och sa: well jag kan slå sönder det för att få ur fiskarna MEN räknar med att få ett nytt akvarium av er omgående.
    konstigt nog har jag inte fått svar
    jaja jag ska ringa akvriebutiken som levererade karet och se om han har ngt tipps.
    just nu så stängs 4 botia i stl 5cm, 7 cm och 6cm och 14 cm i en håla på 4x4 cm i diameter å en höjd på 40cm... längst ner så klart grrrrrrrrrrrr fundra på en lång matpincett eller metspö.
    så juwel pumphus är skit.....

• Vinter81

Humbela

Hur går det för dig?
    har du fått fram fiskarna än?

• Giz the wiz

noppe den blå sitter där han sitter så jag ska ringa butiken bara dom öppnar å se om dom har ngt konkret att komma med.

• Vinter81

Det låter ju inte bra
    jag vet ju inte hur pumphusen ser ut. Konstigt att man har gjort så fiskarna kan ta sig ditt man tycker de skulle ha tänkt på det när man gjode det.

• Giz the wiz

japps nog för jag hört att yngel och räkor gått in i dom men så stor fisk... jaja får försöka komma på en lösning på det där.

• Vinter81

Hej
    Här samlas mod för att orka ta itu med akvarie städning.

Svar på tråden Akvariefiskar