• Vinter81

Akvariefiskar

Hej
    Jag är en tjej som ganska nyligen har skaffat mig två akvarium men lite olika fiskar i.
    Jag har slöjstjärtar i ett akvarium och tetror och guppies i det andra.
    Finns det fler som jag som tycker detta är en mycket trevlig hobby och kanske kan dela med sig av erfarenheter?

• Svar på tråden Akvariefiskar
  • Vinter81

Älska livet

Slöjstjärtar vad roligt jag har också slöjstjärtar tycker det är jätte fina och roliga fiskar eftersom de brukar kunna känna igen en när man står bervid akvariet.

Tänkte att det kunde vara roligt att lägga in lite boktips här i tråden Böckerna är köpa på adlibris.com

Guide to Fancy GoldFish
    Är en bra bok om man ska föda upp yngel med många fina bilder

Happy Healthy Pet The Goldfish
    I denna bok står allt man behöver veta för att tahand om guldfiskar den rekomenderar jag varmt.

Fancy Goldfish A Complete Guide to Care and Collecting
    I denna bok står verkligen allt om sjukdomar, uppfödning och hur man ska ta hand om sina guldfiskar enliget experterna jag tror inte att det inte finns något i denna om hur man på bästa sätt tar hand om sina fiskar.

Your Happy Healthy Pet Betta (Kampfiskar)
    I denna står all bas information och lite till man behöver veta för att på bästa sätt ta hand om sin kampfisk den rekomenderas varmt.

Har en del andra böcker också men orkar inte skriva mera nu
    sov gott.

• Vinter81

Sordin

Det var ett fint akvarium och en väldigt fin blå kampfisk du hade.
    jag hade också en sådan för jag tyckte de var fina men han jagade alla andra fiskr i akvariet så han fick flytta.

• Muminlina

Vinter81: Tack för svar Visst kan jag prata med min affär, men jag jobbar samma tiden som den har öppet så det brukar bli lite körigt Så, nu vet jag att de inte är farliga och kan låta dem vara ifred.
    Ha d gott!!

• Vinter81

Hej

Vad händer här idag?
    Imorgon ska jag nog gå och köpa ett litet kar till mina guppy yngel.

• älska livet

får slöjstjärtar lätt yngel? å är de gluppska djur..så fort man närmar sig akvariet så kommer dom till hålet där jag lägger ner maten *L*

• sordin

HEJ
     Vinter81 eller någon
    Tror ni att den blåa kampfsken skulle kunna var i det stor akvariumet ? Jag villl at than ska få vara ensam, i det lilla fast det vill inte gubben, han vill  bara ha ett....akvarium

men visst skulle alla fiska må BÄST om han fick bo ensam.........eller är kag taskgig mot han.

Lev i nuet och njut av det.
  • Vinter81

älska livet

Slöjstjärtar är mycket glupska djur de kan äta när som hälst men det är viktigt att man inte matar dem för mycket.

Om de lätt får yngel där går tänkarna i sär frågar man akvariehandlaren får man veta att de ej får det. Men en kompis till har fått tre kullar på bara någon vecka.

De man måste komma ihåg är att Slöjstjärtat äter allt de kan få in i munen även sina egna ägg och yngel.

Sordin
    Det beror på vilka andra fiskar du ska ha i akvariet om du kan ha kampfisken där eller inte.
    Kampisk går oftast bra ihop med tetror ej med andra lång fenade fiskar.

• Giz the wiz

kampfisk går inte ihop med långfenade arter, räkor och svarta fiskar.

• Vinter81

Hej

Någon form av sjuka skördar offer i mitt guppy yngel akvarium
    Någon som har något boktips där man kan läsa lite om guppys?

Svar på tråden Akvariefiskar