• Vinter81

Akvariefiskar

Hej
    Jag är en tjej som ganska nyligen har skaffat mig två akvarium men lite olika fiskar i.
    Jag har slöjstjärtar i ett akvarium och tetror och guppies i det andra.
    Finns det fler som jag som tycker detta är en mycket trevlig hobby och kanske kan dela med sig av erfarenheter?

• Svar på tråden Akvariefiskar
  • Mammanseko

Ja kanske det dom fått!? Lite tråkigt tycker jag men vi fårs vad de säger till sambon idag.
    4 mår juh prima och jag vill gärna ha ett gäng sådanna.

Vet ni några andra fiskar man kan ha ihop med platy och kardinaltetrorna? Vi vill väl ha ngn sort till men vet ej vilken?

Har läst en del akvaristik men har glömt massor!

• Vinter81

Hej

det gå inte att ta bort 30 eller 20 liter vatten för då hamnar pumpen på fel ställe.

så vad ska jag göra över eller under dosera baktapur direkt? 20liter över eller 30 liter under?

Oj jag är ju då inte ensam med fisk bekymmer ser jag.

IssaPissa
    Jag har kardinaltetror och de är känlsliga men bra de har bott in sig så klara de det mästa.
    Låter inte som något fel du gjort så prata mes butiken

• Vinter81

Nu kan man då inte stava heller!!

• Mammanseko

Jag ska rapportera hur det gått och vad de så fort han pratat med dom! Han slutar 17.

De hade glömt att ta betalt för dessa fiskar igår och jag åkte tillbaka och betalade så det vore ju roligt om de är shyssta tillbaka!

Ingen som har förlag på andra sorter vi kan ha också?

• qenzo

Jag har massor med förslag men hur stort kar har du och vad simmar i det i dagsläget.

Jag har INTE läst bakåt i tråden.

• Mammanseko

Just nu är det 4 kardinaltetror och 5 röda platyn. Tanken är väl att tetrona ska vara 10 stycken.

Akvariet är på 60 liter.

• Diwa
    IssaPissa skrev 2007-06-25 14:25:15 följande:
    Just nu är det 4 kardinaltetror och 5 röda platyn. Tanken är väl att tetrona ska vara 10 stycken.Akvariet är på 60 liter.
    avvakta med mer fisk...det tar tid att få balans

kolla ph eftersom de dog så fort är det nitrit spik går det inte såfort?

jag dumpa ner 32-33 fiskar i 110 liter och tappa ett par(tyckte det var mycket) karet var då nystartat
    ~*~Vitiis nemo sine nascitur~*~
  • Mammanseko

Vi ska inte skffa fler i dagsläget men några till vill vi ha senare. Just nu är det lika tråkigt som det var med bara växterna.

Men om ph skulle vara fel borde juh alla ha dött och inte bara 2/3? Eller?

• Diwa

inte alldeles givet...

hur koppade du ner fiskarna?

~*~Vitiis nemo sine nascitur~*~
  • Mammanseko

Det var sambon som gjorde det iom att jag satt och ammade men han gjrode som de sagt på affären.
    Han hängde påsen över kanten och öste i lite vatten från akvariet varje kvart i en timme, alltså 4 gånger och sedan hällde han i fiskarna.

Svar på tråden Akvariefiskar