• Hanna1984

Hål i öronen?

Någon som gjort hål i öronen på eran 0-5 månaders?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-23 19:10:46:
    Denna tråd har spårat ut helt och hållet. Det var till för dom som har tagit hål.
    Och det är konstigt att dom som det var till för inte ens kan svara i denna tråd.
    Frågan var inte till er som inte tyckte om det, utan till er som gjort det.
    Så sluta hacka ner på mig, sluta kalla mig idiot, sluta döm mig. Bara för att det inte är vanligt bland er så är det faktikst vanligt i större delar av världen. Min dotter har hål i öronen ja, och MÅNGA MÅNGA MÅNGA andra.

• Svar på tråden Hål i öronen?
  • IsaqAni

Skulle jag få en dotter skulle jag ta hål på hennes öron, tycker det är fint...

• IsaqAni

Plus at det är bättre att göra det innan dom Hittat sina öron för då håller dom inte på och pillar hela tiden

• Indiska

Jag har också tagit hål i min dotters öron, i våran kultur gör vi det tidigt! Visst har jag tagit ifrån henne valet, men jag tror inte heller att hon inte kommer att älska mig, när hon förstår mer!

jag tycker inte att det är hela världen, dessuton skrek inte min dotter utan somnade direkt efteråt!

• Ullegulle78

Jag har inte hål i öronen på min dotter.
    Jag vill gärna att hon ska få välja själv om hon vill ha det eller ej.
    Jag har häller inte döpt min dotter. Av samma anledning...

Men om nu folk vill göra hå i öronen på pyttesmå barn, så visst.
    Tror egentligen inte att det är något bebbarna lider av och det finns ju nickelfritt så som titan eller plast.

Bara för att något inte är vanligt i vår kultur eller för vårat sätt att tänka/tycka behöver det ju inte vara "fel".
    Vi gör säkert saker i Sverige som invånare i andra länder skulle rynka på ögonbrynen åt..

• Ewis

Jag tog hål i vuxen ålder, jag är 34 år och tog hål i öronen i februari.
    Aj shit va ont det gjorde efter inte när jag tog hålen utan flera veckor efter och ska jag vara ärlig har jag ont fortfarande och varar ibland.
    Jag skulle inte villja utsätta min lilla bebis för värken jag hade.
    Jag har en son som aldrig ens pratat om hål i örat ochb han är 9 år och sedan har jag en dotter på 2 år och hon kommer att behöva tjata väldigt mycket och länge på mig inna hon får hål.

• Indiska

Ang. det här med genus tänket, jag kan tycka att det är viktigt att man kan vara hur man vill, bara för att man är tjej så behöver man inte vara prinsessa, men jag tycker att det finns två kön och dessa två kön är olika! Jag tycker till exempel att vi kvinnor tänker mer och mycket mer känsliga än män.
    Om min dotter inte vill ha hålen kan hon ta ut dem, jag är hennes mamma och tog beslutet att göra det för att jag tycker det är fint.

• miss chilli

Men du bor ju i sverige...fattar inte vad du menar???

• miss chilli

Som sagt, du gör som du vill. Om du vill skita i riskerna så varsågod. Jag och många fler med mig har försökt att förklarara vad som KAN hända. Men väljer du att blunda för det så är ju det ditt problem...och i värsta fall din dotters. Tänker inte försöka få dig att förstå vad jag menar då det ändå verkar vara helt meningslöst. Förmodligen sitter det väl för hårt inpräntat att det är "kultur" i ditt hemland. Att det sen kanske inte är det smartaste man kan göra på ett litet barn spelar tydligen mindre roll. Jaja, gör vad du vill och ta chansen att det inte blir just din dotter som inte kommer kunna ha vissa kläder på sig när hon blir stor, inte kunna vara i kontakt med pengar och annat. Det är ju uppenbart att du i alla fall aldrig varit i kontakt med ngn som har kraftig kontaktallergi, för då skulle inte denna diskussion uppstått över huvud taget.

Väntar fortfarande på källa till att nickelallergi är mindre vanligt i "ditt" land än i Sverige.

• Hanna1984

men min dotter har hål i öronen! du sitter fortfarande och kritiserar! berätta riskerna för någon annan. jag har tagit reda på allt redan.

Svar på tråden Hål i öronen?