• Hanna1984

Hål i öronen?

Någon som gjort hål i öronen på eran 0-5 månaders?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-23 19:10:46:
    Denna tråd har spårat ut helt och hållet. Det var till för dom som har tagit hål.
    Och det är konstigt att dom som det var till för inte ens kan svara i denna tråd.
    Frågan var inte till er som inte tyckte om det, utan till er som gjort det.
    Så sluta hacka ner på mig, sluta kalla mig idiot, sluta döm mig. Bara för att det inte är vanligt bland er så är det faktikst vanligt i större delar av världen. Min dotter har hål i öronen ja, och MÅNGA MÅNGA MÅNGA andra.

• Svar på tråden Hål i öronen?
  • Hanna1984

Ewis; Dessutom så ska man kunna starta en tråd o få svar på sina frågor. Folk som svara ska inte behöva skriva mail för att dom helst enkelt inte pallar.
    Någon som gjort hål på era 0-5 månaders? Då menas det väl till dom som gjort det och inte till dom som har åsikter om det. För då hade jag nog skrivit det också.

• MicaelochMaria
    Hanna1984 skrev 2007-05-23 23:15:40 följande:
    MicaeloMaria; Du tycker att det e hjärtlöst pga att det ej är vanligt här. Hade det varit det hade du inte sagt ett knyst el ens tänkt på det. Jo, hon är söt som hon är. Det vackraste för mig vare sig hon har hål eller ej. Men vi gör så punkt och slut. Hon har hål i öronen och det gör inte ont på henne, hon lider inte av det. Om hon skulle vilja ta bort dom nån dag så får hon det.. så vad bra. Vi 2 behöver inte diskutera nå mer va? Tack o hej!
    Jag har lagt ner för länge sen. Sen började du anklaga mig för att vara rasist. Så alla som har andra åsikter är rasister?
  • miss chilli

Ingen har hackat ner på någon eller varifrån man kommer, mer än du. Att sitta och hånskratta så som du nyss gjorde var ju rätt trist att se faktiskt. Det enda folk här gjort är att försöka säga till dig och alla andra som är positiva till det som den här tråden handlar om, att ert handlande utgör en väldigt onödig risk för ert barn.

• Ewis

Finns det ingen som kan göra en omröstning på hur gammal man är som förälder när man tar hål i sin bebis öron.
    Bara för kul skull, väldigt oviktigt men nu fastande det i huvudet att jag lästa att någon påstod att det var fakta att man var ung.

• MicaelochMaria

Ja, Det låter ganska "ungt" tycker jag.

Ewis skrev 2007-05-23 23:19:49 följande:
    Finns det ingen som kan göra en omröstning på hur gammal man är som förälder när man tar hål i sin bebis öron.Bara för kul skull, väldigt oviktigt men nu fastande det i huvudet att jag lästa att någon påstod att det var fakta att man var ung.
  • Hanna1984

Men i andra länder får inte unga barn. Det är faktikst mest äldre. Och där görs oftast hål redan på bb.

• Hanna1984

Min kompis farmor tog med henne när hon va 1 månad o gjorde hål på henne och hon var 65.. så åldern spelar verkligen inte in här. hehe

• Hannah76

Hanna1984 : Har du en positiv syn på könsstympning också? För det utförs ju av väldigt många o i flera delar av världen.

• Hanna1984

Folk har visst kritiserat i denna tråd.
    sagt att det är övergrepp, att man är oseriös mamma,
    att man är dum mamma, hjärtlös, klagat på våran kultur, kan nämna rätt många saker.. klart man blir arg.

• jarovean

Läst lite mer i tråden nu, kära nån så upprört???

Mamma 86- min dotter var bara 2 år när hon TJATADE om att få ta hål i öraonen. Då så, då har du hört talas om det nu =)
    Vart jättegulligt =)

Flera va mina vänners barn fick hål tidigt. Fördelen att ta hål tidigt är att dom inte pillar på örhängena utan det läker ihop lätt.
    Sen är det alltid plast på småbarn så det finns ingen nickelallergi risk som många verkar tro.
    Särskillt ont verkar det inte heller göra, in med nappen o tårarna är borta. Då föll ju det argumentet oxå.
    Kvar har vi alltså att det inte är snyggt, o det måste man ju få tycka olika om...

Svar på tråden Hål i öronen?