• Hanna1984

Hål i öronen?

Någon som gjort hål i öronen på eran 0-5 månaders?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-23 19:10:46:
    Denna tråd har spårat ut helt och hållet. Det var till för dom som har tagit hål.
    Och det är konstigt att dom som det var till för inte ens kan svara i denna tråd.
    Frågan var inte till er som inte tyckte om det, utan till er som gjort det.
    Så sluta hacka ner på mig, sluta kalla mig idiot, sluta döm mig. Bara för att det inte är vanligt bland er så är det faktikst vanligt i större delar av världen. Min dotter har hål i öronen ja, och MÅNGA MÅNGA MÅNGA andra.

• Svar på tråden Hål i öronen?
  • Hanna1984

Milito; klart man tänker på smärta. Men alla reagerar så himla olika på det. Min dotter reagerade inte valls av hålen i örona. Men sprutan är e katastrof. :)

• Milito

det är sant, har bekanta som gjort hål i öronen på sina små och inte en reaktion! Och inga komplikationer, men ändå, man läser och tar åt sig men jag tror att man vet bäst själv som mamma. Och att jämföra det med övergrepp är väl ändå att ta i? 

• JeanneDArc

Inte en chans... när hon kommer själv och ber om det och är införstådd med att det kommer kännas rätt mycket och man måste sköta om såret- DÅ ska hon få ta hål. Varför skulle jag göra hål i ett spädbarns kropp helt i onödan? Att det är "gulligt" är knappast skäl nog.

• Hanna1984

Milito; Ja, det e verkligen inget övergrepp.

• guldplutt

håller helt med jeanneDArc, och är inte helt obenägen att hålla med om övergreppsterorin heller, även om det kanske är ett lindrigt sådant.

ni skriver att det inte gör ont på alla, och det är mkt möjligt att den känslan är individuell. likadant är det ju inte alla som får infektioner och problem med att sköta såren. MEN varför riskera det överhuvudtaget? Det är ju inget som är nödvändigt, och man vet ju inte om det gör ont på just denna lilla bebisen, eller om just hon får infektion i såren. Skulle aldrig falla mig in!

• Pinkstar
    Hanna1984 skrev 2007-05-23 12:15:44 följande:
    From 2001 är det dessutom olagligt att sälja nickelhaltiga produkter. Den som gör det kan straffas med böter el fängelse.
    samma med att ta hål i öronen på bebisar.. så den du har gått till borde bli anmäld!!!!! och du är inte en seriös förälder som tar ditt barn till någon som är villig att bryta lagen!
  • Ewis

Hanna/TS
    Ja det är ju jätte bra att du tror att ditt barn inte har fått någora problem eller någon värk i öronen efter håltagningen MEN jag tycker att det är väldigt dumt att chansa men det är va jag tycker.

• Chloe
    Indiska skrev 2007-05-22 12:56:46 följande:
    ...//men jag tycker att det finns två kön och dessa två kön är olika!//
    Men om könen är så biologiskt olika, varför behövs det då attribut för at visa det? Då måste ju vår miljö och våra handlingar vara med och skapa kön?
  • VåraHjärtan

varför inte låta barnet själv få välja när det blir större?

• LA Woman

VARFÖR skulle man vilja ta hål i öronen på ett spädbarn? Förvånad 

♡ Matilda 010127 ♡ Felicia 020228 ♡
Svar på tråden Hål i öronen?