• Hanna1984

Hål i öronen?

Någon som gjort hål i öronen på eran 0-5 månaders?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-23 19:10:46:
    Denna tråd har spårat ut helt och hållet. Det var till för dom som har tagit hål.
    Och det är konstigt att dom som det var till för inte ens kan svara i denna tråd.
    Frågan var inte till er som inte tyckte om det, utan till er som gjort det.
    Så sluta hacka ner på mig, sluta kalla mig idiot, sluta döm mig. Bara för att det inte är vanligt bland er så är det faktikst vanligt i större delar av världen. Min dotter har hål i öronen ja, och MÅNGA MÅNGA MÅNGA andra.

• Svar på tråden Hål i öronen?
  • Chloe

Ni ser inget fel med det, det har vi förstått. Men hur ser ni på våra invändningar? Har ni över huvud taget tagit tiller dem? Jag upprepar mitt eget inlägg:

"Argumenten för att ta hål i öronen på sina små barn är alltså

1) Att det är tradition
    2) Att det är fint

Finns det några fler argument som jag har missat?

Dessa två argument är synnerligen klena. Att någonting är tradition gör inte att det per automatik blir bra. Det finns många saker i historien som har varit tradition, inte blir de automatiskt bra för det.

Det andra argumentet, att det är fint, är inte särskilt tungt heller. Varför ta den risk det innebär att det utsätter barnet för smärta och annat obehag, för att barnet ska bli finare?"

• sadaf

en sak ska ni veta det är inte olaglit att ta hål på bebisar det var det dummaste jag hört.

• MicaelochMaria
    Hanna1984 skrev 2007-05-23 22:27:19 följande:
    sadaf; Tack! Du var en av dom få som vågade skriva här. Resten mailar istället. Dom pallar inte med det här skitsnacket.Nej, det är inget fel med det!
    Undrar varför?

;)
  • Hanna1984

MicaeloMaria; För att folk pallar inte med sånna som er.
    Dessutom behöver inte folk hålla på o förklara sig. Ingen pallar. Jag själv e dumj som ens diskuterar.
    Dessutom är det fler som skrivit mail än folk som kritiserat mig här.

• jarovean

Orkar inte läsa tråden. Ville bara säga att jag tycker det är sååååååå gulligt när bebisar har det. Skulle jag få en dotter till nån gång skulle jag verkligen vilja att hon fick det. Sen är det ju en annan femma att försöka övertala maken :=)

Han är väldigt gammalmodig o lite påläst i sånna här frågor (tror att det är farligt o gör gräsligt ont för barnet)så då kan ni ju fatta själv vad han tycker ;)

• miss chilli
    Hanna1984 skrev 2007-05-23 22:36:59 följande:
    MicaeloMaria; För att folk pallar inte med sånna som er.Dessutom behöver inte folk hålla på o förklara sig. Ingen pallar. Jag själv e dumj som ens diskuterar. Dessutom är det fler som skrivit mail än folk som kritiserat mig här.
    De flesta som är emot håltagning på småbarn kanske redan har på känn att det är lönlöst att försöka få fram riskerna med det. Sen finns det en del, mig inräknat som i alla fall måste göra ett försök då jag är väl medveten om vad som kan hända.
  • MicaelochMaria

Möjligt, men vad hade du väntat dig när du la ut tråden? Att folk skulle tycka att det var super eller?

De flesta är faktiskt emot hål i öronen på spädisar, så lägger man en sån här tråd så får man skylla sig själv.

• Hanna1984

MicaeloMaria; Dom flesta runtomkring dig kanske.
    Dom flesta är inte EMOT det. Dessutom la jag fortfarande ut tråden o ställde en fråga till DOM SOM HADE GJORT DET.
    OCH HÄR PÅ FL FANN DET MÅÅÅÅÅÅÅANGA!!! SYND BARA ATT DOM VAR TVUGNA ATT SVARA PÅ MAIL. TRÅDEN VAR EJ TILL DIG EL NÅGON ANNAN MED ÅSIKTER UTAN FOLK SOM HADE GJORT DET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• MicaelochMaria

Men herregud. Hade du väntat dig att bara de som gjort hål skulle svara, helt ärligt?

Och hålen är ju redan tagna, så varför försvarar du det?

Jag tänker inte lägga energi i att diskutera rätt och fel.

Jag fattar bara inte hur man har hjärta.

• Hanna1984

Nej, usch.. vi blattar har inget hjärta.. usch o fy.
    Bara svenska mammor e så häftiga, är det därför era barn har sån respekt för er också. haha
    man ka tydligen inte radera en tråd.. hade gärna velat göra det eftersom jag fått mina svar.
    Så lägg din tid på något annat än att kritisera mig som mamma. Ok.

Svar på tråden Hål i öronen?