• Hanna1984

Hål i öronen?

Någon som gjort hål i öronen på eran 0-5 månaders?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-23 19:10:46:
    Denna tråd har spårat ut helt och hållet. Det var till för dom som har tagit hål.
    Och det är konstigt att dom som det var till för inte ens kan svara i denna tråd.
    Frågan var inte till er som inte tyckte om det, utan till er som gjort det.
    Så sluta hacka ner på mig, sluta kalla mig idiot, sluta döm mig. Bara för att det inte är vanligt bland er så är det faktikst vanligt i större delar av världen. Min dotter har hål i öronen ja, och MÅNGA MÅNGA MÅNGA andra.

• Svar på tråden Hål i öronen?
  • Chloe

Argumenten för att ta hål i öronen på sina små barn är alltså

1) Att det är tradition
    2) Att det är fint

Finns det några fler argument som jag har missat?

Dessa två argument är synnerligen klena. Att någonting är tradition gör inte att det per automatik blir bra. Det finns många saker i historien som har varit tradition, inte blir de automatiskt bra för det.

Det andra argumentet, att det är fint, är inte särskilt tungt heller. Varför ta den risk det innebär att det utsätter barnet för smärta och annat obehag, för att barnet ska bli finare?

• LA Woman
    Chloe skrev 2007-05-23 18:06:03 följande:
    Argumenten för att ta hål i öronen på sina små barn är alltså1) Att det är tradition2) Att det är fintFinns det några fler argument som jag har missat? Dessa två argument är synnerligen klena. Att någonting är tradition gör inte att det per automatik blir bra. Det finns många saker i historien som har varit tradition, inte blir de automatiskt bra för det. Det andra argumentet, att det är fint, är inte särskilt tungt heller. Varför ta den risk det innebär att det utsätter barnet för smärta och annat obehag, för att barnet ska bli finare?
    Jag tycker inte ens att det är fint....
    ♡ Matilda 010127 ♡ Felicia 020228 ♡
  • MamaKajsa

Orkar inte läsa hela tråden.
    Alltså TS funderar över detta i allmänhet eller funderar verkligen TS på allvar på att ta hål i öronen på sin lilla lilla bebis??? *häpen* Visste faktiskt inte att NÅGON gjorde detta.

• Ploppan80

Har inte läst tråden. Varför skulle man ta hål i öronen på en bebis?! Helt sjukt.

• Pinkstar
    MamaKajsa skrev 2007-05-23 18:18:14 följande:
    Orkar inte läsa hela tråden.Alltså TS funderar över detta i allmänhet eller funderar verkligen TS på allvar på att ta hål i öronen på sin lilla lilla bebis??? *häpen* Visste faktiskt inte att NÅGON gjorde detta.
    hon har TYVÄRR redan varit dum nog att göra det...
  • Hanna1984

Pinkstar; Allvarligt talat håll din åsikt för dig själv. Jag bad inte om det. Vem är du som ska döma mig som mamma och kalla mig dum?? Har du inget bättre liv el. Är det så tragiskt att du måste trycka ner andra o kalla dom för saker.

• Pinkstar
    Hanna1984 skrev 2007-05-23 19:50:50 följande:
    Pinkstar; Allvarligt talat håll din åsikt för dig själv. Jag bad inte om det. Vem är du som ska döma mig som mamma och kalla mig dum?? Har du inget bättre liv el. Är det så tragiskt att du måste trycka ner andra o kalla dom för saker.
    menar absolut inte att du är dum som mamma!!!menar att du är dum som gör detta på ditt barn,det är helt onödigt och dessutom utsätter du henna för risker som hon hade kunnat slippa! Jag har väl rätt att ha en åsikt precis som dig?!Dessutom hade jag ALDRIG gjort det hos en människa som ens gör på spädbarn när det som sagt är olagligt.Jag Personligen tycker folk som gör hål i öronen på sina bebisar är dumma, det är enbart för deras egen skull och inte för barnet,jag tycker även folk som klär sina hundar är dumma så jag har mina åsikter men jag är inte rädd för att dela med mig utav dom!Nu har du redan gjort hålen men denna tråden kanske förhoppningsvis får någon annan att inte göra de!
  • sadaf

jag har tagit hål på alla mina döttrar när dom var 1 månad det är inget fel med det

• Hanna1984

sadaf; Tack! Du var en av dom få som vågade skriva här. Resten mailar istället. Dom pallar inte med det här skitsnacket.
    Nej, det är inget fel med det!

Svar på tråden Hål i öronen?