• Hanna1984

Hål i öronen?

Någon som gjort hål i öronen på eran 0-5 månaders?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-23 19:10:46:
    Denna tråd har spårat ut helt och hållet. Det var till för dom som har tagit hål.
    Och det är konstigt att dom som det var till för inte ens kan svara i denna tråd.
    Frågan var inte till er som inte tyckte om det, utan till er som gjort det.
    Så sluta hacka ner på mig, sluta kalla mig idiot, sluta döm mig. Bara för att det inte är vanligt bland er så är det faktikst vanligt i större delar av världen. Min dotter har hål i öronen ja, och MÅNGA MÅNGA MÅNGA andra.

• Svar på tråden Hål i öronen?
  • Ewis

Kan det vara så att man gör hål i öronen på beisar i andra länder för att man är okunniga om riskerna?

• Hanna1984

miss chilli; asså det är mer vanligt att lite äldre får barn. Eftresom man måste vara gift osv.. Menar dock ej sydamerika osv.

• Pinkstar
    Hanna1984 skrev 2007-05-23 23:20:59 följande:
    Men i andra länder får inte unga barn. Det är faktikst mest äldre. Och där görs oftast hål redan på bb.
    Det är konstigt att du är så dålig på att ta kritik,det får du räkna med när du gör en sådan sak som det du gjort!I andra länder kanske dom gör så men inte här!!Samma som att vi inte könsstympar barn eller gör omskärelser mer än i medicinska syften!
    Det du har gjort handlar bara om fåfänga.. inte att alla andra gör det, så om alla andra har röda tröjor har du det med då? i vissa länder bär man tex schal om huvudet, gör du det med? Så Den anledningen att alla andra gör det, den är bara lam!!!
  • jarovean

miss chili- man sätter bara in plast örhängen på små barn. Ingen risk för nickel allergi kan jag meddela.

• miss chilli
    Ewis skrev 2007-05-23 23:29:01 följande:
    Kan det vara så att man gör hål i öronen på beisar i andra länder för att man är okunniga om riskerna?
    Kan säkert vara så...om man nu får säga det här??

Allvarligt talat är jag rätt säker på att det var vanligt med hål i öronen hos småbarn här i sverige också för länge sen, innan man insåg riskerna med det.

Jag har ingen källa till detta utan det är ngt jag bara fått för mig så det kanske inte stämmer alls.
  • Hannah76

Jag jämför inte handlingarna i sig. Men ts menade att håltagning utfördes o var accepterat i så många länder. En handling kan inte förklaras som ordinär eller helt ok bara för att ett stort antal människor utför den. Det var mer åt det hållet jag ville komma..

jarovean : Jag vet allt för väl vad det innebär.

• MicaelochMaria

Det handlar ju inte ens om kultur! Gah, vad är det du håller på med? Det handlar om varje enskild individ, jag har aldrig nämnt något om kultur, och jag har inte sagt att jag inte accepterar, jag har sagt att jag tycker att det är sorgligt och hjärtlöst.

Det är lika illa vare sig du är svensk, fiskpinne eller tegelsten!

• Hanna1984

inte medvetna om riskerna. Tror ni att vi är efterblivna utomlands el? Asså det e inte vanligt med allergier utomlands..

till pinkstar; Ja, i sverige gör ni inte det. Men folk har väl mina traditioner för det.

Svar på tråden Hål i öronen?