• Hanna1984

Hål i öronen?

Någon som gjort hål i öronen på eran 0-5 månaders?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-23 19:10:46:
    Denna tråd har spårat ut helt och hållet. Det var till för dom som har tagit hål.
    Och det är konstigt att dom som det var till för inte ens kan svara i denna tråd.
    Frågan var inte till er som inte tyckte om det, utan till er som gjort det.
    Så sluta hacka ner på mig, sluta kalla mig idiot, sluta döm mig. Bara för att det inte är vanligt bland er så är det faktikst vanligt i större delar av världen. Min dotter har hål i öronen ja, och MÅNGA MÅNGA MÅNGA andra.

• Svar på tråden Hål i öronen?
  • Ewis

hanna/TS
    I ett så stort forum får man nog räkna med att man inte bara får svar av dom man vill.
    Det är ju lika för alla i alla trådar här på FL.
    Tror även att du förlorar och att man gärna berättar för dig hur farligt och dumt man tycker att det är med hål i öronen på en bebis för att du har taggarna ut och kanske inte alltid är så trevlig i dinna svar.
    Tycker nog inte att jag läst några svar till dig som är dumma och otrevliga utan dom flesta innehåller ju riktig info om att det finns risker.

• miss chilli

Det är ju det att det i dina inlägg klart och tydligt framgår att du inte förstår vad som händer när man fått allergi. Risken ökar ju mindre barnet är. och när man väl fått det kan man inte bara plocka ut dom och sen blir det bra. Det funkar inte så. Har man väl fått det så spelar det ingen som helst roll om man plockar ut dom eller ej. Då är skadan redan skedd.

Och hon som du visste som hade nickelallergi. Har hon ngn gång haft hål i öronen?

• Hanna1984

hannah76; Könstypmning är olagligt i alla länder. Vissa män gör det på flickor för att dom ej ska känna sexuell njutning.
    Det är sjukt. hur kan du ens jämföra?

• xenaa

Men att säga att det är mest unga/WT föräldrar som gör hål i barnens öron är ju sjukt.
    Varför har detta ord "white trash" blivit så populärt i alla ämnen? man är WT hit och dit. Vem har egentligen rätt att säga att det är Wt och inte de? äsch.

JAg förstår inte varför folk ska göra en häna av en fjäöder. helt allvarligt. att kalla det för ett övergrepp är att överdriva ensmula va?

I mitt land är det väldigt vanligt att man gör hål på flickorna som barn, till och med inne på BB. Sen att det ses vara främmande här i Sverige är en annan sak. Men det är så det är. Vi har vår kultur och ni har eran etc.
    Att sen folk inte kan vara öppensinnade för vissa saker är en annan sak.

♥Är i v.37 - BF 16 juni - 25 dagar kvar♥
  • Bellan85

Men ts personligen förstå jag att d bli less att bli kallad saker när du bara ville ha svar på din fråga.
    Att bli kalla dålig mamma och barnmisshandlare har jag oxå blivit för att jag rökte under min graviditet.

• jarovean

Hannah 76- jämför du seriöst könsstympning med hål i öronen???
    Det är väldigt fräckt o kränkande av dig tycker jag. Innan du tar så stora ord i din mun så läs på om vad könsstympning är o vad man utsätter dessa kvinnor för.

• miss chilli

I vilka "andra länder" få inte unga barn?? Bara nyfiken på vilka länder du menar...

• MicaelochMaria
    Hanna1984 skrev 2007-05-23 23:24:03 följande:
    Folk har visst kritiserat i denna tråd.sagt att det är övergrepp, att man är oseriös mamma,att man är dum mamma, hjärtlös, klagat på våran kultur, kan nämna rätt många saker.. klart man blir arg.
    Vilken tur att du är så trevlig själv då. Jag menar, jag hade EN åsikt, och då blev jag automatiskt rasist.....
  • Hanna1984

micaelomaria; Men du kan ju inte acceptera andras kultur. Du sitter o hånar den ständigt.. allvarligt. Lägg ner

• Ewis

Kan det vara så att man gör hål i öronen på beisar i andra länder för att man är okunniga om riskerna?

Svar på tråden Hål i öronen?