• Hanna1984

Hål i öronen?

Någon som gjort hål i öronen på eran 0-5 månaders?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-23 19:10:46:
    Denna tråd har spårat ut helt och hållet. Det var till för dom som har tagit hål.
    Och det är konstigt att dom som det var till för inte ens kan svara i denna tråd.
    Frågan var inte till er som inte tyckte om det, utan till er som gjort det.
    Så sluta hacka ner på mig, sluta kalla mig idiot, sluta döm mig. Bara för att det inte är vanligt bland er så är det faktikst vanligt i större delar av världen. Min dotter har hål i öronen ja, och MÅNGA MÅNGA MÅNGA andra.

• Svar på tråden Hål i öronen?
  • Pinkstar
    Hanna1984 skrev 2007-05-23 23:25:10 följande:
    hannah76; Könstypmning är olagligt i alla länder. Vissa män gör det på flickor för att dom ej ska känna sexuell njutning. Det är sjukt. hur kan du ens jämföra?
    Du borde läsa på lite om just könsstympning, det är INTE olagligt i alla länder, i afrika görs det varje dag och hela tiden.Och ja det är för att kvinnorna inte skall ha någon njutning vid sex, men det är väl inte det detta handlar om? det handlar om att det är ett övergrepp mot individen, personen i fråga har ju inget att säga till om , det vill säga barnet!
    Det är ett slags övergrepp i mina ögon..
  • miss chilli

jarovean: jasså det gör man? Min svägerskas lilla tjej fick guldploppar i öronen när hon var 6 mån. Och de allra flesta vet att guld också kan innehålla nickel. Och jag tror inte att så många skulle gjort hål på sin lilla prinsessa för att hon ska gå runt med plastörhängen sen. Det spelar ingen roll om man bara har det i början.

• Ewis

Ni som tagit hål eller ska ta hål har ni sökt på nätet.
    Jag gjorde det när jag 34 år tog hål i öronen och jag hittade många fruktansvärt äckliga bilder på hur öron kan se ut efter håltagning.
    Fy jag ångrade mig nästan att jag tagit hål när jag såg bilderna.

• Hanna1984

micaelomaria: då missförstår vi varandra

• Hanna1984

miss chilli; Man måste nickeltesta allt. Förr visste man ej det

• miss chilli

Med risk för att bli kallad rasist nu...men enligt en sida som ngn länkade till för ett tag se så ökar nickelallergi bland små barn. Kan det möjligtvis ha att göra med att det är fler i sverige nu som gör hål i bebisöron pga sina kulturella rötter?

• miss chilli

Varför ökar det då??

Och jag väntar fortfarande på källa till att det är mindre nickelallergi utomlands.

• sjövildabarn

hmm jag ville ta hål i öronen på min dotter när hon var rut året, hon hade dock allergier så vi väntade tills hon blev 5 men hon ville ha hål i öronen sedan tre års ålder. jag tycker nu med facit i hand att barnen själva måste välja om dom vill ha hål i öronen eller ej, så jag är glad i dag att jag väntade tills min dotter själv ville det. med min minsta tös kommer jag inte ens att nämna hål i öronen utan hon får ta uåå det själv.
    men jag tycker att ta hål i öronen på sin lilla är upp till föräldern

• Hanna1984

misschilli; Fortfarande ökar nickelallergi pga fel smycken.
    Det är det som orsakar allergin. Folk är inte speciellt försiktiga här. Vet du vad det är och du testar det så finns det ingen risk.

Svar på tråden Hål i öronen?