• vagabond77

Invandrare...

Det är många negativa trådar på detta forum om invandrare och flyktingar.

Jag är av en annan åsikt. Jag tycker de tillför jättemycket till Sverige, för Sverige. Hur skulle Sverige egentligen sett ut utan invandringen? Läste en artikel om Sveriges 52 rikaste invandrare.

"De allra flesta började med två tomma händer i Sverige. I dag har de tillsammans en förmögenhet värd mer än tio miljarder kronor.

På vägen har de skapat företag och arbetstillfällen som genererat mångdubbelt mer i skatteintäkter. Att:ention har listat Sveriges rikaste invandrare."

Länk till hela artikeln.

www.dagensps.se/article.aspx&categID=50

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-23 19:30:57:
    Denna tråd har utvecklats till ännu en "smutskasta invandrare & flyktingar" till varje pris. Efterlyser mer relaterat till ämnet i trådstarten.

• Svar på tråden Invandrare...
  • Micke

Bumbo: Antog att du hade läst hans bok??

Uppenbarligen skiljer det sig ganska kraftigt mellan olika invandrargrupper hur stor risk de har att bli lagförda för brott.

BRÅ ger ingen direkt förklaring till det hela, BadSector yrar om testosterone och IQ, andra om diskriminering av olika slag.

Var mest intresserad vad Diesen hade för idéer.

• Bumbo

Tussiluskan , skulle du inte gå och lägga dig :

• Tussiluskan

Glömde skriva, att jag tror säkert att polis och rättsväsendet är "rasistiska", fast med rasisttisk menar jag mest "kulturistisk", i dagens samhälle finns det nog inte många kvar som tror att utseendet/hudfärgen har något med saken att göra.

• Tussiluskan

OK, jag går väl och lägger mig då *surar*

• Bumbo

Har inte läst Diesens bok, men jag har hört ett föredrag han höll om våldtäkter och statistik runt detta. Vore kul att läsa mer om just skilladen som du pratar om Micke.

• Bumbo

Godnatt Tussiluskan!!! Ring Diesen imorgon Snälla.

Hoppas du inte tog illa upp utan förstod att jag mest hade glimten i ögat.

• DOLCE FAR NIENTE

BadSector

Jag har hittat din röda tråd på FL... säg mig agerar du som djävulens advokat... jag hoppas d e lite ironi i dina inlägg

• vagabond77

Mycket intressant läsning om Diesen.

Micke,
    Vissa invandrargrupper är mer överrepresenterade än andra, är det inte så i princip att de grupper som har mest avvikande namn, mest avvikande utseende som är lagförda för flest brott?

Dessa är enkla att skilja ut för en rättsapparat som vill sätta exempel?

Jag hoppas att det inte är så enkelt att vissa inom rättsväsendet anstränger sig hårdare med att hitta bevis etc, just för att de omedvetet vill statuera exempel mot invandrare eller har fördomar själva.

Svar på tråden Invandrare...