• vagabond77

Invandrare...

Det är många negativa trådar på detta forum om invandrare och flyktingar.

Jag är av en annan åsikt. Jag tycker de tillför jättemycket till Sverige, för Sverige. Hur skulle Sverige egentligen sett ut utan invandringen? Läste en artikel om Sveriges 52 rikaste invandrare.

"De allra flesta började med två tomma händer i Sverige. I dag har de tillsammans en förmögenhet värd mer än tio miljarder kronor.

På vägen har de skapat företag och arbetstillfällen som genererat mångdubbelt mer i skatteintäkter. Att:ention har listat Sveriges rikaste invandrare."

Länk till hela artikeln.

www.dagensps.se/article.aspx&categID=50

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-23 19:30:57:
    Denna tråd har utvecklats till ännu en "smutskasta invandrare & flyktingar" till varje pris. Efterlyser mer relaterat till ämnet i trådstarten.

• Svar på tråden Invandrare...
  • Roskind
    Micke skrev 2007-05-23 10:29:47 följande:
    Men återigen, överrepresentation och faktiskt antal brott är inte samma sak.
    Nej men det ger ju otvivelaktiga hintar om att mycket inte står rätt till när överrepresentationen är såpass grov för vissa folkslag.
  • ludenben

invandrare... okej hahaha tycker det är det sjukaste att man delar in människor i två grupper. Invandrare och svenskar. Hahaha sen när blev invandrare ett och samma folkslag?? Araber, asiater, sydamerikaner afikaner är samma eller?? Jag har inget emot vissa invandrare men när jag får höra från dagispersonal att vuxna muslimer lär sina barn att säga på dagis: jag vill inte sitta bredvid dig, du är äckligt för du äter gris då tycker jag att man kan ta sitt pick å pack å flytta nån annan stans.

• Bumbo
    Micke skrev 2007-05-23 11:22:57 följande:
    Bumbo: Hur kommer det sig att det då skiljer så mkt mellan olika invandrargrupper? Alla borde ju ha samma problem med sociala nätverk och en känslan av tillhörighet.
    Förmodligen kan jag aldrig ge dig ett svar på den frågan som du är nöjd med. Jag vill inte stoppa in människor i fack utifrån vilket land de kommer ifrån. Människor är olika och ingen västafrikan är precis som alla andra västafrikaner.
  • Micke

bumbo:"Förmodligen kan jag aldrig ge dig ett svar på den frågan som du är nöjd med."

Nej du kan antagligen inte förklara det överhuvudtaget skulle jag tro.

• Marie4barn

Jag tycker precis tvärtom än vad du tycker....dom förstör mer för detta landet än dom hjälper oss.....Vårt fina land....suck...vad f...n händer?????

♥ (¯`°?.¸ ♥ Mina Älskade Barn ♥¸.?°´¯) ♥
  • cicek
    ludenben skrev 2007-05-23 11:27:44 följande:
    invandrare... okej hahaha tycker det är det sjukaste att man delar in människor i två grupper. Invandrare och svenskar. Hahaha sen när blev invandrare ett och samma folkslag?? Araber, asiater, sydamerikaner afikaner är samma eller?? Jag har inget emot vissa invandrare men när jag får höra från dagispersonal att vuxna muslimer lär sina barn att säga på dagis: jag vill inte sitta bredvid dig, du är äckligt för du äter gris då tycker jag att man kan ta sitt pick å pack å flytta nån annan stans.
    ja det finns garanterat några vuxna muslimer som sagt detta. Men långt ifrån en majoritet av muslimer. men när man berättar något blir det "vuxna muslimer lär sina barn.."- det pekar ju på en majoritet? Och det är vid sådana uttalande fördomar och hat bildas
  • cicek
    Marie4barn skrev 2007-05-23 11:46:23 följande:
    Jag tycker precis tvärtom än vad du tycker....dom förstör mer för detta landet än dom hjälper oss.....Vårt fina land....suck...vad f...n händer?????
    vårrt fina land som inte hade funnits utan invandring. Vad händer om invandringen slutar?
    och vad är det som förstörs i vårt fina land?
  • ludenben

att jag skrev vuxna muslimer beror på att det var i pluralis. Hade det vart en hade jag skrivit en vuxen muslim. så enkelt är det...

• cicek
    ludenben skrev 2007-05-23 11:48:18 följande:
    att jag skrev vuxna muslimer beror på att det var i pluralis. Hade det vart en hade jag skrivit en vuxen muslim. så enkelt är det...
    pluralis visst.. för all del. Men fortfarande blir det en snedvriden bild..
    och är det på ett och samma dagis du hört detta? eller är det flera olika?
Svar på tråden Invandrare...