• vagabond77

Invandrare...

Det är många negativa trådar på detta forum om invandrare och flyktingar.

Jag är av en annan åsikt. Jag tycker de tillför jättemycket till Sverige, för Sverige. Hur skulle Sverige egentligen sett ut utan invandringen? Läste en artikel om Sveriges 52 rikaste invandrare.

"De allra flesta började med två tomma händer i Sverige. I dag har de tillsammans en förmögenhet värd mer än tio miljarder kronor.

På vägen har de skapat företag och arbetstillfällen som genererat mångdubbelt mer i skatteintäkter. Att:ention har listat Sveriges rikaste invandrare."

Länk till hela artikeln.

www.dagensps.se/article.aspx&categID=50

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-23 19:30:57:
    Denna tråd har utvecklats till ännu en "smutskasta invandrare & flyktingar" till varje pris. Efterlyser mer relaterat till ämnet i trådstarten.

• Svar på tråden Invandrare...
  • Bumbo
    Tussiluskan skrev 2007-05-21 21:22:43 följande:
    Eftersom att ni är dem som vill ha källor, så tycker jag att ni ska hitta dem själva, eller hur?
    Men... jag frågade ju mina föräldrar juh
  • kengru

Tussiluskan, Självklart har jag inte missat det, Fadime osv. Statistik ber jag dig plocka fram, eftersom det är du som hävdar saker du tydligen inte kan styrka.

• cicek

du behöver inte länka någon källa. du kan bara berätta vad du vet om det. jag har då aldrig hört Mona Sahlin säga att det är ok med hedersmord?

• cicek

alltså tussiluskan- du skrev det var ok för ett tag sedan i Sverige för invandrare att mörda sina kvinnor.. eller ja- de inte fick några straff?

• Tussiluskan

Jag säger att invandrare är överrepresenterade i brottsatistiken, och ni säger att det är de inte, då är det väl båda sidor som inte har någon källa för sitt påstående?

Jag har ingen lust att leta reda på den, orkar knappt käbbla vidare med alla här heller, tänk på att jag är gammal!!

• cicek

varför ska svenskar få utnyttja det hederliga svenskar byggt upp??

Tussiluskan skrev 2007-05-21 21:19:27 följande:
    Jag tycker inte att det är hemskare när svenskar bidragsfuskar, varför skulle det vara det?Varför skulle vi inte klara oss utan invandring (inte för att jag har påstått att jag inte vill ha någon invandring, men bara nyfiken)?Varför spelar det roll att svenskar begår mord och går fria? Vad har det med den här diskussionen att göra?
    det spelar väl stor roll- för då är det som sagt inte invandrarna som behandlas annorlunda?
  • Tussiluskan

jag börjar bli förvirrad om vad det är vi käbblar om, vad är det för statistik? *senil*

• Micke
    Tussiluskan skrev 2007-05-21 21:28:27 följande:
    Jag säger att invandrare är överrepresenterade i brottsatistiken, och ni säger att det är de inte, då är det väl båda sidor som inte har någon källa för sitt påstående?
    invandrare ÄR överrepresenterade.

Statistik finns för nyfikna på www.bra.se
  • cicek
    Tussiluskan skrev 2007-05-21 21:28:27 följande:
    Jag säger att invandrare är överrepresenterade i brottsatistiken, och ni säger att det är de inte, då är det väl båda sidor som inte har någon källa för sitt påstående?Jag har ingen lust att leta reda på den, orkar knappt käbbla vidare med alla här heller, tänk på att jag är gammal!!
    jag behöver som sagt ingen källa. jag vill bara veta om du anser att Mona sahlin eller någon annan i sverige har sagt att inte invandrare ska ha straff för att de dödat sin kvinna.
    tog man hänsyn till deras kultur och de undgick straff eller inte? svara bara ja eller nej.
  • kengru

Jag upprepar frågan som jag ställde tidigare, som jag finner relevant när man talar om brottsstatistken, "varför är människor med utländsk bakgrund överrepresenterade?"

Svar på tråden Invandrare...