• vagabond77

Invandrare...

Det är många negativa trådar på detta forum om invandrare och flyktingar.

Jag är av en annan åsikt. Jag tycker de tillför jättemycket till Sverige, för Sverige. Hur skulle Sverige egentligen sett ut utan invandringen? Läste en artikel om Sveriges 52 rikaste invandrare.

"De allra flesta började med två tomma händer i Sverige. I dag har de tillsammans en förmögenhet värd mer än tio miljarder kronor.

På vägen har de skapat företag och arbetstillfällen som genererat mångdubbelt mer i skatteintäkter. Att:ention har listat Sveriges rikaste invandrare."

Länk till hela artikeln.

www.dagensps.se/article.aspx&categID=50

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-23 19:30:57:
    Denna tråd har utvecklats till ännu en "smutskasta invandrare & flyktingar" till varje pris. Efterlyser mer relaterat till ämnet i trådstarten.

• Svar på tråden Invandrare...
  • Bumbo

Tussiluskan, tycker att du ska ta och gå och lägga dig nu och vila upp dig. Sedan tar du och ringer Upp Docent i Juridik och straffrätt Johan Diesen imorgon så kan han berätta för dig varför Invandrare är överrepresenterade i fällande domar. Jag tror inte att han kommer att säga till dig att det handlar om hudfärg. Men som sagt du är ju gammal så jag ska inte ge dig för mycket att smälta nu. Sov gott.

• Tussiluskan

Cicek: varför ska någon få utnyttja det hederliga svenska byggt upp, det är det jag inte förstår. Vad skulle det vara för skillnad? Men, det är så OT, så vi kanske hoppar den diskussionen...?

• cicek

och en fråga till: hur länge räknas man som invandrare i statistiken?
    vilka är invandrarna?

• cicek
    Tussiluskan skrev 2007-05-21 21:32:59 följande:
    Cicek: varför ska någon få utnyttja det hederliga svenska byggt upp, det är det jag inte förstår. Vad skulle det vara för skillnad? Men, det är så OT, så vi kanske hoppar den diskussionen...?
    precis: varför ska någon få utnyttja det? då kanske det är där man ska börja? hur ska det förändras
  • Micke
    kengru skrev 2007-05-21 21:32:25 följande:
    Jag upprepar frågan som jag ställde tidigare, som jag finner relevant när man talar om brottsstatistken, "varför är människor med utländsk bakgrund överrepresenterade?"
    BRÅ har försökt svara på detta, utan att direkt lyckas. De kan förklara det till en viss del.

Rapporten finns att läsa på www.bra.se
  • Bumbo
    cicek skrev 2007-05-21 21:34:09 följande:
    och en fråga till: hur länge räknas man som invandrare i statistiken? vilka är invandrarna?
    Alla som tussiluskan och Bad Sector inte känner kanske...
  • Micke
    cicek skrev 2007-05-21 21:34:09 följande:
    och en fråga till: hur länge räknas man som invandrare i statistiken? vilka är invandrarna?
    Man pratar om född i utlandet, ena föräldern född i utalandet samt bägge föräldrarna födda i utlandet.
  • Tussiluskan

Bumbo: du är ju skojjig. Läste du det jag skrev från början, att man inte kan tackla problemet om man inte erkänner att det finns, bara för att det finns de som är rädda att bli kallade rasister så fort de vill göra något åt saken.

Skojjigt att du inflikar här att trots att jag hade rätt om statistiken, så har det inte med hudfärgen att göra. Du tycker alltså att jag måste vara rasist för att jag vill göra något åt det, eller?

• Tussiluskan

Bumbo: jag är gift med en invandrare.

• kengru

Tussiluskan, men han är väl en av de "bättre mer önskvärda invandrarna", en britt med något att tillföra landet, eller?

Svar på tråden Invandrare...