• Alvia

vuxen adhd/add!!!

Här är tråden för oss speciella vuxna med ADHD/ADD, både med eller utan diagnos.
    Här är det fritt att prata ut och fråga. Även få bra tips.

Välkommen in!

ADHD = Attention Deficit Hyperactivity Disorder
    ADD = Attention Deficit Disorder

Det finns 3 typer av ADHD:

1. Kombinerad typ
    2. kuvudsakligen bristande uppmärksamhet
    3. huvudsakligen hyperaktivitet-impulsivitet

Riksförbundet Attention

www.attention-riks.se/site/

Första tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-4-51/m14882190.html
    www.familjeliv.se/Forum-4-51/m17815131.html

Är du anhörig till någon med ADHD?
    Här är tråden för dig: www.familjeliv.se/Forum-4-51/m18763790.html

Då inte alla vill visa vem dom är så ligger denna i Känsliga för deras skull. Så här går det bra att vara anonym!

ღ ♥ ღ Jag har en dröm! ღ ♥ ღ
  • Svar på tråden vuxen adhd/add!!!
  • Anonym (plutt)

kan man inte vara orolig, fundersam och splittrad utan att ha adhd? hur vet man precis?

• Anonym (plutt)

undrar om ja har de... ibland känns de som ja inte hinner/orkar / får gjort lika mkt som alla andra
    tiden springer bara iväg

• Anonym (plutt)

ibland går en hel dag när man inte vet vad man gjort, bara velat omkring

• Anonym (plutt)

man kan väll vara en orolig själv med koncentrations svårigheter utan att vara sjuk??? (är adhd en sjukdom?)

• Anonym (plutt)

ja har svårt att ha saker hängandes/på lut vill göra allt nu, har ja för mkt att göra/tänka på mår ja illa och blr stressad

kan det vara farligt att inte behandla adhd??
    va kan hända??

ingen i min fam har detta
    så ja har inte ärvt de från nån i så fall

• Anonym (ledsen)

ja har alltig vetat att ja varit annorlunda å värkligen hatat mig själv för dt, ja gjorde konstiga saker å tänkta helt flumma saker som liten, hade livliga fantasier å trodde helt fullt ut på att dt va så dt tror ja än i dag, ja tycker inte att ja fått nån kärlek från nått håll när ja va mindre tyckte ja vart bortskuffad vart ja än gick å vem ja än talade me, ja vart mamma i unga år redan när ja va 14 ja tänkte nu har ja äntligen nån som älskar mig, karn drog naturligtvis men ja träffa en ny nästan direkt,,, 3 år levde ja me dn mannen och fick en liten pöjk me han 3 år av misshandel och terror innan ja kunde lämna honom efter att han andats i nån månad träffade ja en ny man igen faan samma sak misshandel och terror vi han få 2 flickor ja lämnade honom eller rättare sagt snuten tog honom när han höll på att strypa mig,,, så dt tog slut iaf, träffade sen faktiskt en under bar man men ja va så förstöd att ja inte kunde få dt å funka men hipps å hopps vi lyckades få en liten pöjk,,,, efter att supit ner mig riktigt träffade ja en ny man igen å vart kär för första gången på allvar allt funka först kanon vi va så lyckliga å vi gifte oss några månader senare väntade vi barn... men lyckan dog ut, barnen som han hade sen tidigare vägrade komma om han inte lämnade mig å vips så va han borta ja stog där själv me 5 barn å nr 6 på väg, kommer mycket väl i håg dn helgen han stack, skulle bara va tillfälligt sa han han skulle prata me barna å allt skulle lösa sej,,, ja vart helt utom mig å förlossningen satte igån över en månad för tidigt så dt vart akut kjejsarsnitt å på dt fick ja lungproppar å lå för döden mer el mindre då flyttade han lämnade mig dö sjuk me 6 barn, han skafffade egen lägenhet bakom min rygg han satte hela min ekonomi på spel då allt gjordes bakom min rygg å ja inte visste nått, drogs bostadsbidrag å andra bidrag in för att han flyttade sin adress så ja stog där nyförlöst å sjuk me barna helt pank... då la sej soc i å tyckte inte ja va nån bra mor hmmm.... men ja kämpade på å mannen bad om ursäkt och lovade guld å gröna skogar å ja gick på dt, men efter dt har han sålt sina vigsel ringar, skitit i å svara när man ring i mellan åt, sagt åt soc att ja e instabil å att dom ska ta barna ifrån mig, ja bad honom på typ mina baa knän å hjälpa mig me iaf våran lilla jaaa oja dt skulle han sen försvann han spårlöst i ett par veckor, ja mer eller mindre kolappsa milt utryckt... ja jour paserade 4 av min barn och en av dom fick bo hos sin pappa, ja pallade bara inte mer,,,, dt gick ett tag å ja började komma på fötter igen, men så kontaktade mannen mig igen å dum som ja var gav ja honom en chans igen, dt funkade faktiskt kanon å dt va tal om att flytta ihop igen men helt plötsligt vart han som förbytt gapa å skrek köns ord, ja vet ja tänkte snälla inte igen dt gick ju så bra... men han fortsatte bara gapa om hur dum i huvet å värdelös ja va, ja stängde in mig i köket ja visste inte vart ja skulle ta vägen alla tankar bara rusade förbi hans lögner allt han lovat allt gap vår lilla bebis som trots allt låg å sov i sovrummet, ja kände bara ja pallar inte mer nu ja tog fram en kniv å skar mig ett flertal gånger i bägge handlederna, bloder forsade ganska bra i början å ja kände att ja vart trött, mannen kom senare ut i köket å såg va ja gjort han slet tag i mig å gav mig en rejäl lavett å sa ja nu har du allt gjort bort dig!!! han ringde polisen inte ambulans för dt gjorde polisen han ville bara ha bort mig.... ja vart inlagd på pshyket å fick faktiskt hjälp, men när ja åter igen kom hem ringde mannen som en galning tyvärr så svara ja han berättade hur fel ja gjorde när ja ska att om ja minsan hade menat å ta livet av mig hade ja gjort på annat sätt, å barna skulle ja aldrig få se igen........ dt e nu en månad sen å psyk har hjälpt mig massor nu har ja till och med fått en diagnos på ADHD, men barnen får ja dock inte ha, ja e för instabil min man har pratat så mycket dynga om mig till soc så ja vet inte fall ja nånsin får tillbaka dom han är nog den elakaste man ja träffat ändå älskar ja honom fortfarande, ja har umgänge me mina barn å dt funkar bra, minstingen som ja har me mannen e dt så där me ena stunden får ja ha henne för honom andra stunden säger han nä du har gjort bort dig, ja vet att han försöker knäcka mig mer, han hävdar dock fortfarande att han vill va gift me mig å vill flytta ihop å han älskar mig så mycket såååå.... ja får dt inte å gå ihop ja vet bara att mitt liv e fullständigt åt helvete!!!

• Anonym (plutt)

ledsen... ja e ledsen för din skull *kram*har ni många vänner??

• Anonym (ledsen)

ja har inga vänner alls, han har dock många å d gillar mig INTE!!!

Svar på tråden vuxen adhd/add!!!