• Alvia

vuxen adhd/add!!!

Här är tråden för oss speciella vuxna med ADHD/ADD, både med eller utan diagnos.
    Här är det fritt att prata ut och fråga. Även få bra tips.

Välkommen in!

ADHD = Attention Deficit Hyperactivity Disorder
    ADD = Attention Deficit Disorder

Det finns 3 typer av ADHD:

1. Kombinerad typ
    2. kuvudsakligen bristande uppmärksamhet
    3. huvudsakligen hyperaktivitet-impulsivitet

Riksförbundet Attention

www.attention-riks.se/site/

Första tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-4-51/m14882190.html
    www.familjeliv.se/Forum-4-51/m17815131.html

Är du anhörig till någon med ADHD?
    Här är tråden för dig: www.familjeliv.se/Forum-4-51/m18763790.html

Då inte alla vill visa vem dom är så ligger denna i Känsliga för deras skull. Så här går det bra att vara anonym!

ღ ♥ ღ Jag har en dröm! ღ ♥ ღ
  • Svar på tråden vuxen adhd/add!!!
  • Anonym (plutt)

hur kommer de sej tro? : ( ledsen..

ps

bilden av damp ser jag en person som skolkar, bråkar i skolan, festar, röker mm
    jag har aldrig vart sånn
    kan man ha damp ändå?

de enda ställena ja va bråkig på va hemma me mina föräldrar
    över allt annars va ja en ängel

• Anonym (plutt)

om man har damp, är det så att man känner sej orätvist behandlad, oälskad, ,missförstånd utan grund/anledning?

• Anonym (ledsen)

hur dt kommer sej, aldrig nån som gillat mig, ja fattar mig inte på folk å dom fattar sen inte på mig i andras ögon e ja bara omogen, virrig å knäpp

• Anonym (plutt)

samma här, jag missförstår folk... sen tror ja att jag bara tror att dom snackar skit, men ja vet inte om dom gör det : ( blev mobbad som liten me

• Alvia
    Anonym (ledsen)

uss du har inte haft det särskilt  lätt! jag fäller tårar för dig!
    hur är det får du någon bra samtalsterapi och hjälp med mediciner??? jag tycker att du ska forsöka få kontakt med en bra socialsekritärare lr kurator som kan hjälpa dig att jbba med olika saker som t.ex att få dina barn igen!

iaf tycker jag att du ska inte fortsätta förhållandet med denna man som bara vill se det lida! lr så värkar det iaf av din historia!

lycka till!
  • Alvia
    Anonym (plutt)

jag tror att du behöver ta saker från början! första skrevet för dig borde vara det att ta kontakt med vårdcentralen och få remiss til vuxen psyck!

man kan ju leva utan medicin men det kan vara riktigt svårt!

jag tycker att du överanaliserar en aning, känns nästan som du forsöker söka efter alla diognoser du kan sätta på dig själv och självanalisera dig!

det är inte så dumt att ha denna "stämpeln" ofta kan det hjälpa en om man oxå hjälper sig själv och vill ha hjälp!

lycka till!
  • angeleye82

Anonym(Ledsen) Jag har också mött folk som trott sådär om mig..i hela mitt liv..fan inte lätt alltså:(

• angeleye82

Anonym(ledsen) Jag e gärna din vän..skicka in ett mail om du vill till min inbox så kan vi snacka..har själv ADD och har haft riktigt svårt i mitt liv..skulle vara skönt för mig att snacka med någon som haft det lika jobbigt...

andra o också välkommna att skriva till min mail om de vill..eller via msn,,,bara adda mig: lisahansson@hotmail.com

//Lisa

• Anonym (plutt)

hur menar du alivia,, jag har ibs, det är utrett... men ibland känns de som om de kan vara lite adhd också.... men det är ju ett symtom av min ibs också, att man är just okoncentrerad, mm

• Mistyday

Jag kände mig alltid utanför.. som jag visste att det var nått fel. jag hade en inre oro.. samtidigt som jag var över energisk och glad.. älskar att prata mm. Hade kort stubin, i visa situationer medans i andra har jag hur lång som helst. Min barndom var kaotisk.. men tack att min mamma kämpade hårt och mycket.. så fick jag en ganska normal barndom.. min skol tid skall vi inte prata om.. svår mobbing tyvärr. Min mamma tacklade mig med att vara konsekvent och inte ge efter. Man vill ha regler att följa. Hade mycket låg själv känsla och har väl det fortfarande.. tur att man har en sambo som älskar mig som jag är =)

Anonym (plutt) skrev 2007-05-19 16:36:59 följande:

hur vet man om man har detta eller är allmänt, irriterad, kurt stubin, känslig och orolig? eller stressad och splittrad pga mkt att görahur var eran barndom?hur tacklade era föräldrar ert humör?har ni magproblem?ångest?låg sjölvkänsla?
Svar på tråden vuxen adhd/add!!!