• Alvia

vuxen adhd/add!!!

Här är tråden för oss speciella vuxna med ADHD/ADD, både med eller utan diagnos.
    Här är det fritt att prata ut och fråga. Även få bra tips.

Välkommen in!

ADHD = Attention Deficit Hyperactivity Disorder
    ADD = Attention Deficit Disorder

Det finns 3 typer av ADHD:

1. Kombinerad typ
    2. kuvudsakligen bristande uppmärksamhet
    3. huvudsakligen hyperaktivitet-impulsivitet

Riksförbundet Attention

www.attention-riks.se/site/

Första tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-4-51/m14882190.html
    www.familjeliv.se/Forum-4-51/m17815131.html

Är du anhörig till någon med ADHD?
    Här är tråden för dig: www.familjeliv.se/Forum-4-51/m18763790.html

Då inte alla vill visa vem dom är så ligger denna i Känsliga för deras skull. Så här går det bra att vara anonym!

ღ ♥ ღ Jag har en dröm! ღ ♥ ღ
  • Svar på tråden vuxen adhd/add!!!
  • Emil i Lönneberga

Bumbi mia skrev 2007-08-12 03:25:24 följande:

Mår skit!Sitter här och gråter, känner mig helt tom. När allt verkar flyta på i mitt liv så är det alltid något som händer.Nu ska min psykolog sluta, hon har sagt upp sig och kommer sluta i mitten på Oktober. Visst, hon var/är kanske inte den bästa men den enda personen som jag har haft regelbunden kontakt med i nästan 1år. Jag har räknat att jag hinner träffa henne 3 gånger till innan hon slutar.Hon och jag som hade så mycket planer i höst, hon som sa att hon skulle finnas kvar för mig när jag var orolig över att alla psykologer som jag har träffat har slutat efter ett tag.Jag har inte ens en läkare som jag träffar, det är en läkare som jag aldrig har träffat som skriver ut min Concerta.Jag ska träffa en person nästa vecka för att prata om att jag ska börja arbetsträna, hur f*n ska jag orka det?Det känns som allt kommer sluta i en katastrof.Jag får bara mer och mer ångest, självmordstankar, och annat skit. Det har tagit mig 1år att börja fungera "normalt" igen, och nu är jag på väg ner i det "svarta hålet" igen.......
    *KRAM*
  • Emil i Lönneberga

Anonym (vissautism) skrev 2007-08-11 22:21:43 följande:

Det är helt ok just nu. Känns som jag har koll på tillvaron, hyffsat iaf. Tråkigt att du inte mår bra. Vet du varför? Något som strular?
    Kul och höra!!
  • jaOmagen

hej hej, tänkte kolla om man får hoppa in?? jag fick min diagnos adhd när jag var 14, är idag 21.

• Emil i Lönneberga
    jaOmagen skrev 2007-08-12 13:50:53 följande:
    hej hej, tänkte kolla om man får hoppa in?? jag fick min diagnos adhd när jag var 14, är idag 21.
    Du är så välkommen!

Lite om mig:
    Jag är inte utredd. Min utredning börjar den 16/8. Är helt säker på att jag har adhd. Har en dotter på 6 år. Har funderingar gällande henne också.
  • Snowwoman
    Bumbi mia skrev 2007-08-12 03:25:24 följande:
    Mår skit!Sitter här och gråter, känner mig helt tom. När allt verkar flyta på i mitt liv så är det alltid något som händer.Nu ska min psykolog sluta, hon har sagt upp sig och kommer sluta i mitten på Oktober. Visst, hon var/är kanske inte den bästa men den enda personen som jag har haft regelbunden kontakt med i nästan 1år. Jag har räknat att jag hinner träffa henne 3 gånger till innan hon slutar.Hon och jag som hade så mycket planer i höst, hon som sa att hon skulle finnas kvar för mig när jag var orolig över att alla psykologer som jag har träffat har slutat efter ett tag.Jag har inte ens en läkare som jag träffar, det är en läkare som jag aldrig har träffat som skriver ut min Concerta.Jag ska träffa en person nästa vecka för att prata om att jag ska börja arbetsträna, hur f*n ska jag orka det?Det känns som allt kommer sluta i en katastrof.Jag får bara mer och mer ångest, självmordstankar, och annat skit. Det har tagit mig 1år att börja fungera "normalt" igen, och nu är jag på väg ner i det "svarta hålet" igen.......
    Tycker synd om dig.
    Hoppas altl ordnar upp sig för dig med allt.

Kramar om dig massor.
    ♥♥Mamma till Emelie 020530 och Anton 070308♥♥
  • Anonym (vissautism)
    Emil i Lönneberga skrev 2007-08-12 13:48:46 följande:
    Anonym (vissautism) skrev 2007-08-11 22:21:43 följande: Kul och höra!!
    Tack!
  • Anonym (Ida)

Funkar inte med concertan. Högt blodtryck och hög puls. Är rädd att jag måste sluta med den. Det är väl det ungefär. Allmänt orolig, får utbrott hela tiden.

Anonym (vissautism) skrev 2007-08-11 22:21:43 följande:

Det är helt ok just nu. Känns som jag har koll på tillvaron, hyffsat iaf.
    Tråkigt att du inte mår bra. Vet du varför? Något som strular?
  • Anonym (Ida)
    JennySpindel skrev 2007-08-12 13:36:26 följande:
    Anonym (Ida):Hmm lite dålig koll på tiden... fyra månader tror jag. Kommer nog höja 18mg till snart - testa i alla fall.Hehe joo - nog borde jag läsa igenom bipacksedeln.. Har nog gjort det men gällande såna saker är jag så pass disträ, att jag läser men informationen lyckas inte "fastna i minnet". Vet inte varför. Därför frågar jag hellre nån som kan berätta det för mig.Min bror känner en kille som ligger uppe på 96mg!! och hans läkare vill höja ytterligare.. Men jag kan tänka mig att det är ett extrem-fall... Vad vet jagDet jag är mest rädd för angående medicinen Concerta, är att man vänjer sig vid den tror jag. Och man kan ju inte höja hela tiden (har en del år kvar att leva...) Så hur länge kommer den att hjälpa?!.. Det kan ju bara tiden utvisa
    Ja det måste nog vara extremt tror jag. Har hört att apoteket kan protestera lite bara de skriver ut doser som överskrider 54 gram pga att medicinen ursprungligen gjordes för barn och maxdosen för ett barn är 54 gram. De har nog inte så uppdaterad information...
    Jag får också för mig att man vänjer sig. Äter just nu 36 mg per dag utspridd på två tillfällen och det hjälper inte ett skit.
    Jag är också disträ, fast lite vetgirig. Så jag kollar jämt upp saker på nätet om jag undrar över nåt. Nästan lite maniskt... ha ha!
  • Anonym (Ida)

Tja!
    Jag får också mycket utbrott just nu... är jobbigt, känner inte igen mig själv...
    Så du har ett barn! Hade för mig det också, men blev osäker. Hur funkar det då?? Har du delad vårdnad med pappan eller?
    Kram

Emil i Lönneberga skrev 2007-08-12 13:47:39 följande:

Anonym (Ida) skrev 2007-08-11 20:12:14 följande:
    Hej! Igår var det lugnt för jag åkte i väg i ganska många timmar. Fick några sms av henne (gulliga) men idag flyttar hon. Jag har sagt att jag kommer till henne och umgås imorgon. Jag slutar tidigare från jobbet och sen behöver vi jobba väldigt mycke på förhållandet. Jag behöver få henne och lyssna på mig, se och förstå mina begränsningar bl.a. På sistonde har jag fått väldigt mycke utbrott för jag känner mig kvävd, frustrerad, oförstådd osv.
  • Emil i Lönneberga

Faan vad tungt det känns. Lämnade av sambon vid bussen och jag kunde inte låta bli och gråta. Det är sån kontrast i vårat förhållande. Ena dan är skit andra helt underbar. Vi har haft en helt underbar idag och därför känns det så förjävligt. Jag vet jag behöver de här. Jag måste bli mig själv. Levnadsglad och tar livet med en klackspark. Just nu känns det bara som att jag kämpar för och överleva dagarna som sambon.

• HäckHäxan

*favoriserar*

*gråter blod* Kom just på att min rumpa är för alltid förlorad! Fan också, skulle aldrig bytt bild!!!
Svar på tråden vuxen adhd/add!!!