• Alvia

vuxen adhd/add!!!

Här är tråden för oss speciella vuxna med ADHD/ADD, både med eller utan diagnos.
    Här är det fritt att prata ut och fråga. Även få bra tips.

Välkommen in!

ADHD = Attention Deficit Hyperactivity Disorder
    ADD = Attention Deficit Disorder

Det finns 3 typer av ADHD:

1. Kombinerad typ
    2. kuvudsakligen bristande uppmärksamhet
    3. huvudsakligen hyperaktivitet-impulsivitet

Riksförbundet Attention

www.attention-riks.se/site/

Första tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-4-51/m14882190.html
    www.familjeliv.se/Forum-4-51/m17815131.html

Är du anhörig till någon med ADHD?
    Här är tråden för dig: www.familjeliv.se/Forum-4-51/m18763790.html

Då inte alla vill visa vem dom är så ligger denna i Känsliga för deras skull. Så här går det bra att vara anonym!

ღ ♥ ღ Jag har en dröm! ღ ♥ ღ
  • Svar på tråden vuxen adhd/add!!!
  • Snutte83
    Anonym Ledsen:

Kunde tyvärr inte läsa igenom ditt inlägg. Har extremt svårt att läsa långa texter utan styckesindelning. Det skulle ta evigheter... Men ska dela in det imorgon o läsa det då. Är på tok för trött just nu.
    Jag lider inte av dåligt minne, Jag njuter av det!
  • Mistyday

Min läkare att det är ett tecken på att man har ett fel.. det är den vanligaste saken en människa med ADHD känner. Ett utanförskap. Efter jag hade pratat med henne om mitt liv och hur jag kände och mådde blev jag utredd och fick min diagnos för ca ett år sedan. Jag har ADHD.. och det var så skönt att få en diagnos så man visste varför man inte beter sig som alla andra.

Anonym (plutt) skrev 2007-05-19 19:28:25 följande:

jag har också ofta kännt mej utanför,.. men kan man inte göra det utan adhd... ?
  • Anonym (plutt)

okej... tänkte att ni som hade det kände igen symtomen å så...

• hejentjej

får ja fråga er en sak?

stämmer det att det alltid är föräldrarnas ansvar om barnet är bråkigt? och att barnet känner sej missförstått, min syster läser om barn för hon ska bli förskolelärare, hon säger att barnen som har adhd/damp, känner sej oälskade och missförstådda utan anledning.. föds man med adhd? då är det ju inget man blir pga föräldrarna? eller hur är det?

• Anonym (plutt)

är det farligt att inte utreda om man har adhd eller ej? vad kan hända? om man aldrig får behandling? : (

• Supermamman71
    Anonym (plutt) skrev 2007-05-20 10:24:59 följande:
    är det farligt att inte utreda om man har adhd eller ej? vad kan hända? om man aldrig får behandling? : (
    tror inte det e farligt inte, jag var 35 år när jag fick min diagnos
  • Bumbi mia
    hejentjej skrev 2007-05-20 09:36:27 följande:
    får ja fråga er en sak?stämmer det att det alltid är föräldrarnas ansvar om barnet är bråkigt? och att barnet känner sej missförstått, min syster läser om barn för hon ska bli förskolelärare, hon säger att barnen som har adhd/damp, känner sej oälskade och missförstådda utan anledning.. föds man med adhd? då är det ju inget man blir pga föräldrarna? eller hur är det?
    Om du går in på "Barn ADHD" gruppen så får du nog bättre svar www.familjeliv.se/Forum-3-60/m19840358.html
    Nej det är inte farligt, vi kanske ska ha en allmän "Utreda för ADHD dag" så alla som har någon av dom symptomen får sin utredning

Det är inte enkelt att få en utredning, många står i kö i flera år!
    Mamma till Ronja och Alve
  • Anonym

Jag har en son (19 år) som ska utredas för adhd.   han är lite orolig och undrar hur utredningen går till. Kan ni kanske hjälpa honom?

• Anonym (vissautism)
    Ingenting, det finns ju massor av människor som aldrig blivit utredda. Vuxen-ADHD är ju rätt nytt inom psykiatrin men den har ju funnits i alla tider.
Svar på tråden vuxen adhd/add!!!