• Alvia

vuxen adhd/add!!!

Här är tråden för oss speciella vuxna med ADHD/ADD, både med eller utan diagnos.
    Här är det fritt att prata ut och fråga. Även få bra tips.

Välkommen in!

ADHD = Attention Deficit Hyperactivity Disorder
    ADD = Attention Deficit Disorder

Det finns 3 typer av ADHD:

1. Kombinerad typ
    2. kuvudsakligen bristande uppmärksamhet
    3. huvudsakligen hyperaktivitet-impulsivitet

Riksförbundet Attention

www.attention-riks.se/site/

Första tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-4-51/m14882190.html
    www.familjeliv.se/Forum-4-51/m17815131.html

Är du anhörig till någon med ADHD?
    Här är tråden för dig: www.familjeliv.se/Forum-4-51/m18763790.html

Då inte alla vill visa vem dom är så ligger denna i Känsliga för deras skull. Så här går det bra att vara anonym!

ღ ♥ ღ Jag har en dröm! ღ ♥ ღ
  • Svar på tråden vuxen adhd/add!!!
  • Anonym (plutt)

jag har också ofta kännt mej utanför,.. men kan man inte göra det utan adhd... ?

• Anonym (concerta)

Nån som äter det o vet hur lång tid det tar innan det ger effekt. började med 18 mg för 3 dagar sen o ska dubbla det om 2 dagar.

• Alvia
    Anonym (plutt) skrev 2007-05-19 19:28:25 följande:
    jag har också ofta kännt mej utanför,.. men kan man inte göra det utan adhd... ?
    ju visst kan man det!

---annars kändes det nästan så att du höll på att forsöka leta efter diognoser att sätta på dig själv! jag ber om ursäckt om jag överanaliserade det du skrev!
    ღ ♥ ღ Jag har en dröm! ღ ♥ ღ
  • Bumbi mia

Om någon/några tar illa upp av vad jag skriver i detta inlägg så ber jag om ursäkt.

Helt ärligt så är jag trött på att människor antar att dom har ADHD för att dom har några symptom som kan visa sig vid ADHD.

Sitter man och läser olika diagnoskriterier för olika psykiska sjukdomar så finns det nästan alltid något som stämmer in, det betyder inte att man har just den sjukdomen.

ADHD handlar om att man har en funktionsnedsättning, att man svårigheter att klara av sitt vardagliga liv.

Har man funderingar på om man har en neuropsykiatrisk sjukdom så ska man vända sig till en psyk mottagning för att diskutera sina problem och ev göra en utredning.

Mamma till Ronja och Alve
  • Bumbi mia
    Anonym (concerta) skrev 2007-05-19 19:38:16 följande:
    Nån som äter det o vet hur lång tid det tar innan det ger effekt. började med 18 mg för 3 dagar sen o ska dubbla det om 2 dagar.
    Jag märker nästan ingenting är uppe i 54mg nu.
  • Anonym (plutt)

men ni som läser de ja skrev, kan de va adhd? föräldrarna trodde ja hade de som liten

• Anonym (plutt)

ja känner igen mej i mkt ni skriver iaf...
    känner mej missförstådd, som om alla e mot mej mm

• Bumbi mia
    Anonym (plutt) skrev 2007-05-19 23:26:13 följande:
    men ni som läser de ja skrev, kan de va adhd? föräldrarna trodde ja hade de som liten
    Snälla du, hur ska vi kunna säga om du har ADHD el inte? Vad spelar det för roll om vi tycker att du verkar ha ADHD el inte? Hjälper det dig?
  • Anonym (vissautism)
    Anonym (plutt) skrev 2007-05-19 23:26:13 följande:
    Ärligt talat.. jag har ADHD så jag orkade tyvärr inte läsa igenom alla dina inlägg, även om de var korta. Jag tappade tråden efter några stycken.

Men du har ju redan fått rådet att vända dig till vuxen-psyk. Vi kan ju inte ställa diagnos, vi finns här för att stötta o blöta sas.
  • Snutte83
    Anonym (vissautism) skrev 2007-05-19 23:52:46 följande:
    Ärligt talat.. jag har ADHD så jag orkade tyvärr inte läsa igenom alla dina inlägg, även om de var korta. Jag tappade tråden efter några stycken.Men du har ju redan fått rådet att vända dig till vuxen-psyk. Vi kan ju inte ställa diagnos, vi finns här för att stötta o blöta sas.
    Samma här, sorry!
    Enda sättet för att få veta är att göra en utredning.
    Egendiagnosering (stavning?) är mer till skada än till nytta!
    Jag lider inte av dåligt minne, Jag njuter av det!
Svar på tråden vuxen adhd/add!!!