• Alvia

vuxen adhd/add!!!

Här är tråden för oss speciella vuxna med ADHD/ADD, både med eller utan diagnos.
    Här är det fritt att prata ut och fråga. Även få bra tips.

Välkommen in!

ADHD = Attention Deficit Hyperactivity Disorder
    ADD = Attention Deficit Disorder

Det finns 3 typer av ADHD:

1. Kombinerad typ
    2. kuvudsakligen bristande uppmärksamhet
    3. huvudsakligen hyperaktivitet-impulsivitet

Riksförbundet Attention

www.attention-riks.se/site/

Första tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-4-51/m14882190.html
    www.familjeliv.se/Forum-4-51/m17815131.html

Är du anhörig till någon med ADHD?
    Här är tråden för dig: www.familjeliv.se/Forum-4-51/m18763790.html

Då inte alla vill visa vem dom är så ligger denna i Känsliga för deras skull. Så här går det bra att vara anonym!

ღ ♥ ღ Jag har en dröm! ღ ♥ ღ
  • Svar på tråden vuxen adhd/add!!!
  • Anonym (idi)

Jag tänker gå och handla godis och chips, så att jag kan ha något att se fram emot ikväll när sonen sover, så att jag klarar mig genom dagen. Dålig och dum lösning både med tanke på onyttighet och ekonomi, men antagligen det enda som kommer att hålla.

• Anonym (Ida)

Anonym (vissautism) skrev 2007-08-01 21:06:17 följande:

Det var därför inte jag la ut min. Tur du hann först i att vara lite på då. Jag tänkte tanken annars...
    Du vet ju hur det är... impulsiviteten tar överhanden... hi hi.
  • Anonym (Ida)

Anonym (vissautism) skrev 2007-08-01 21:24:03 följande:

You´ve got mail....annars hade du bara kunnat kika in hos (idi) och frågat. Hon vet.
    Svar finnes i din inkorg!
  • Emil i Lönneberga
    Snowwoman skrev 2007-08-01 23:32:59 följande:
    Jaha då fick jag hem en kallelse till kuratorn och det är inte innan den 3.e augusti i alla fall utan den 16.e augusti. Tycker det är lustigt när dom skriver att man ska bli kallad innan den 3.e augusti och 1.a veckan i augusti och inte 3.e veckan i augusti hmmmm
    Jobbigt när det blir senare än dom sagt även om det handlar om 2 veckor. 2 veckor är lååång tid!!
  • Emil i Lönneberga

Emil i Lönneberga skrev 2007-08-02 15:54:34 följande:

Jobbigt när det blir senare än dom sagt även om det handlar om 2 veckor. 2 veckor är lååång tid!!
    Hur som helst kommer mötet bli av så se det så.
  • Anonym (idi)

Har redan fått jättebra svar via mail från soc gällande frågor jag hade kring stödfamilj. Det verkar faktiskt jättebra. Problemet är att jag egentligen inte alls vill, men ställer mig frågan vad som faktiskt är bäst för mitt barn. Kanske skulle det vara bra? Både p.g.a min stress och temperament, men även för min oförmåga att hitta och vara med på aktiviteter med sonen.

Det här är något jag verkligen ska ta mig en funderare kring.

• wellah
    Anonym (idi) skrev 2007-08-02 16:07:11 följande:
    Har redan fått jättebra svar via mail från soc gällande frågor jag hade kring stödfamilj. Det verkar faktiskt jättebra. Problemet är att jag egentligen inte alls vill, men ställer mig frågan vad som faktiskt är bäst för mitt barn. Kanske skulle det vara bra? Både p.g.a min stress och temperament, men även för min oförmåga att hitta och vara med på aktiviteter med sonen.Det här är något jag verkligen ska ta mig en funderare kring.
    Min bror (halvbror) har haft stödfamilj/kontaktfamilj hela uppväxten pga frånvarande pappa, det har varit jättebra för honom och för mamma! Rekommenderas varmt!
  • Anonym (idi)
    wellah skrev 2007-08-02 16:14:06 följande:
    Min bror (halvbror) har haft stödfamilj/kontaktfamilj hela uppväxten pga frånvarande pappa, det har varit jättebra för honom och för mamma! Rekommenderas varmt!
    Tack! Vill gärna höra andras erfarenhet kring detta.
  • Snowwoman
    Emil i Lönneberga : Jaa det är konstigt när dom har sett på min journal att jag ska vara hos en kurator första veckan i augusti. Det hade för det första passat bäst och haft en tid nu i morgon fredag för då är sambon hemma. han börjar jobba nu på måndag och jag har ingen barnvakt vad jag vet ännu till den 16.e kl. 10.
    ♥♥Mamma till Emelie 020530 och Anton 070308♥♥
  • Emil i Lönneberga

Hej! Jag har fått en tid till en läkare men som inte är min sjukskrivningsläkare. Hur går utredningen till? Steg för steg tack!

Svar på tråden vuxen adhd/add!!!