• Alvia

vuxen adhd/add!!!

Här är tråden för oss speciella vuxna med ADHD/ADD, både med eller utan diagnos.
    Här är det fritt att prata ut och fråga. Även få bra tips.

Välkommen in!

ADHD = Attention Deficit Hyperactivity Disorder
    ADD = Attention Deficit Disorder

Det finns 3 typer av ADHD:

1. Kombinerad typ
    2. kuvudsakligen bristande uppmärksamhet
    3. huvudsakligen hyperaktivitet-impulsivitet

Riksförbundet Attention

www.attention-riks.se/site/

Första tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-4-51/m14882190.html
    www.familjeliv.se/Forum-4-51/m17815131.html

Är du anhörig till någon med ADHD?
    Här är tråden för dig: www.familjeliv.se/Forum-4-51/m18763790.html

Då inte alla vill visa vem dom är så ligger denna i Känsliga för deras skull. Så här går det bra att vara anonym!

ღ ♥ ღ Jag har en dröm! ღ ♥ ღ
  • Svar på tråden vuxen adhd/add!!!
  • Anonym (idi)

Anonym (Ida) skrev 2007-08-04 19:50:16 följande:

Anonym (idi) skrev 2007-08-03 21:55:38 följande:
    Okej... är inte så insatt i aspbergers... varför tror du att du har aspbergers då? Vilka symptom är det??Hur går det med killen då? Tyckte jag läste nåt om att det var nåt trubbel... Hoppas du mår bättre idag! kram
    Finnsa massor att läsa men fan jag är så jävla aspackad... intelligensen är en grejj. Att jag kan växla mellan hyper och inte, tror jag. Min son på snart 3 ber mig vara tyst när smattrar med naglarna HELA TIDEN. Men det är nog just det med sociala koder och samspel, jag förstår det inte.

Fan vad jag är full. Så halvhärligt. Nästan så man skulle skaffa lite centralstimulantia. Oööööööss...
  • carita1974

Hej,hej...det lär nog inte bli mediciner för min del
    Jag har nyligen plussat.Ska bli mamma för tredje gången
    Kram på alla här inne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• carita1974

*s* Nog låter det lite som Carita det där allt..hellst skulle allt hända i förrgår....*s*
    Mmm..och mat kön...det ska vi inte ens diskutera...*s*
    Kan nästan stå o muttra när kön går fööööör låååångsamt (tycker jag iaf)Kram Carita

wellah skrev 2007-08-04 18:43:23 följande:
    Jag har kontinuerligt fyllt i skattningsskalor och gått på samtal, det var min terapeut som sa att jag är klockren "adhd:are" och fick läkaren att remittera mig, skulle ta ca 6 mån att få tid hos psykolog för test men fick tid redan 2 veckor senare tror det var pga alla mina diagnoser och att jag var höggravid! (När man har barn är dom väldigt mån att barnen inte ska fara illa, här där jag bor i alla fall). Min terapeut beskrev att när hon har samtal med mig känner hon sig trög, att när man pratar med ngn med adhd är det som att man är seg och inte hänger med för att adhd:are tänker så himla snabbt, tankarna går i raketfart och det man ska göra imorgon vill man ha gjort igår. Och jag tycker det stämmer det hon sa... allt ska gå så j-la fort. Jag blir galen i mataffären, folk är så j-la sega och i kassorna, mer än en gång har jag tänkt hur jag vill strypa de i kön framför mig. Min väninna som har samma diagnoser som mig hon kan flippa ibland och har slagit en kille på bussen en gång för att han gjorde ngt störigt ljud *fniss* Man är ju lite "hyper" och speciell, jag tycker förvisso det är rätt skoj det finns mkt positivt det jag tycker är värst är minnet, att jag inte minns dåtid... dotterns uppväxt är liksom redan suddig och hon är bara 19 månader
  • Anonym (idi)
    carita1974 skrev 2007-08-05 08:48:15 följande:
    Hej,hej...det lär nog inte bli mediciner för min del Jag har nyligen plussat.Ska bli mamma för tredje gången Kram på alla här inne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Gratulerar jättemycket!
  • carita1974

Tusen tack!Har inte fattat det än...att jag ska ha en till bebis.Det blir mitt tredje barn.Kram

Anonym (idi) skrev 2007-08-05 10:57:58 följande:

Gratulerar jättemycket!
  • Emil i Lönneberga
    carita1974 skrev 2007-08-05 08:48:15 följande:
    Hej,hej...det lär nog inte bli mediciner för min del Jag har nyligen plussat.Ska bli mamma för tredje gången Kram på alla här inne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    GRATTIS!!
  • carita1974

Tusen tack!Kram på dej vännen!!!!

Emil i Lönneberga skrev 2007-08-05 16:29:18 följande:

GRATTIS!!
  • Emil i Lönneberga
    carita1974 skrev 2007-08-05 18:03:59 följande:
    Tusen tack!Kram på dej vännen!!!!Emil i Lönneberga skrev 2007-08-05 16:29:18 följande:
    KRAM!
  • carita1974

TAAAACK!!!!Kram Carita

Emil i Lönneberga skrev 2007-08-05 20:23:03 följande:

KRAM!
  • Anonym (idi)

Har en manisk dag! Sån som kommer en gång i halvåret... Möblerat om hela lägeheten nästan, haha! Fast det är fan inte behagligt att vara manisk heller... Fast, jag njuter ändå av resultatet.

Svar på tråden vuxen adhd/add!!!