Anonym (undrar) skrev 2007-08-04 13:11:26 följande:
Wellah: tycker inte att den gör mycket nytta alls tar bort min kvällsångest men man blir ju så avtrubbad nu har jag efter ett tags nertrappandde slutat med den,speedad e jag jämt ;) hur fick du reda på att du hade adhd då? har ju sprungit hos läkare i alla år dock inte gått på samtal men det har ju varit för depp så då har vi ju inte kollat något annat,men jag funderar just över det faktum att jag inte mår bättre av medicin att det kanske inte är depp jag borde få medicin emot :(
Jag har kontinuerligt fyllt i skattningsskalor och gått på samtal, det var min terapeut som sa att jag är klockren "adhd:are" och fick läkaren att remittera mig, skulle ta ca 6 mån att få tid hos psykolog för test men fick tid redan 2 veckor senare tror det var pga alla mina diagnoser och att jag var höggravid! (När man har barn är dom väldigt mån att barnen inte ska fara illa, här där jag bor i alla fall). Min terapeut beskrev att när hon har samtal med mig känner hon sig trög, att när man pratar med ngn med adhd är det som att man är seg och inte hänger med för att adhd:are tänker så himla snabbt, tankarna går i raketfart och det man ska göra imorgon vill man ha gjort igår. Och jag tycker det stämmer det hon sa... allt ska gå så j-la fort. Jag blir galen i mataffären, folk är så j-la sega och i kassorna, mer än en gång har jag tänkt hur jag vill strypa de i kön framför mig. Min väninna som har samma diagnoser som mig hon kan flippa ibland och har slagit en kille på bussen en gång för att han gjorde ngt störigt ljud *fniss* Man är ju lite "hyper" och speciell, jag tycker förvisso det är rätt skoj det finns mkt positivt det jag tycker är värst är minnet, att jag inte minns dåtid... dotterns uppväxt är liksom redan suddig och hon är bara 19 månader