• Alvia

vuxen adhd/add!!!

Här är tråden för oss speciella vuxna med ADHD/ADD, både med eller utan diagnos.
    Här är det fritt att prata ut och fråga. Även få bra tips.

Välkommen in!

ADHD = Attention Deficit Hyperactivity Disorder
    ADD = Attention Deficit Disorder

Det finns 3 typer av ADHD:

1. Kombinerad typ
    2. kuvudsakligen bristande uppmärksamhet
    3. huvudsakligen hyperaktivitet-impulsivitet

Riksförbundet Attention

www.attention-riks.se/site/

Första tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-4-51/m14882190.html
    www.familjeliv.se/Forum-4-51/m17815131.html

Är du anhörig till någon med ADHD?
    Här är tråden för dig: www.familjeliv.se/Forum-4-51/m18763790.html

Då inte alla vill visa vem dom är så ligger denna i Känsliga för deras skull. Så här går det bra att vara anonym!

ღ ♥ ღ Jag har en dröm! ღ ♥ ღ
  • Svar på tråden vuxen adhd/add!!!
  • Emil i Lönneberga

Anonym (idi) skrev 2007-08-01 22:40:12 följande:

Går det att reda ut varför du känner så just nu? Hur gör du för att hantera det? Tänker på konsekvenserna? Frågar dig om det är värt det?
    Det är störigt runt omkring. Kände på mig igår att det skulle vara nånting. Det är en person som stör emallanåt. Idag fick sambon ett sms från den störiga människan. Kände då hur jag blev lite stressad och abstinensen satte igång men tungt över bröstet.
  • Anonym (idi)

Men åh, då förstår jag. Du söker en "tillflykt"? Har du fallit?

Försök att sugsurfa. Föreställ dig att suget efter att shoppa är en som en våg som sköljer in. Ställ dig på vågen och tryck ner den. Tänk på konsekvenserna.

Det är ett sätt man ibland kör med för att hantera drogsug. Det fungerar faktiskt på mig. Värt att försöka!

• Anonym (idi)

Förstår om föregående råd låter väldigt fjuttigt. Men det ÄR inte lätt.

• Emil i Lönneberga

Nu kom tårarna! Jag har fallit Fy faan. Vill inte ha ont.

• Emil i Lönneberga

Anonym (idi) skrev 2007-08-01 22:49:08 följande:

Men åh, då förstår jag. Du söker en "tillflykt"? Har du fallit? Försök att sugsurfa. Föreställ dig att suget efter att shoppa är en som en våg som sköljer in. Ställ dig på vågen och tryck ner den. Tänk på konsekvenserna.Det är ett sätt man ibland kör med för att hantera drogsug. Det fungerar faktiskt på mig. Värt att försöka!
    Hur menar du att jag söker "tillflykt"? Konflikten är inget jag kan ta itur med utan det är sambon. Det rör inte mig men du kanske inte alls menar de jag kände på mig sen igår?
  • Anonym (vissautism)
    Emil i Lönneberga skrev 2007-08-01 22:30:29 följande:
    Är det nån härinne som troligtvis eller har adhd och som också har problem med ett beroende?? Nu menar jag vilket beroende som helst.
    Uh ja!
    "Beroende av beroende" var det här!
  • Anonym (vissautism)
    Emil i Lönneberga skrev 2007-08-01 22:57:17 följande:
    Nu kom tårarna! Jag har fallit Fy faan. Vill inte ha ont.
    *kramar om*
  • Emil i Lönneberga

Anonym (vissautism) skrev 2007-08-01 23:15:28 följande:

*kramar om*
    Tack!
  • Snowwoman

Jaha då fick jag hem en kallelse till kuratorn och det är inte innan den 3.e augusti i alla fall utan den 16.e augusti. Tycker det är lustigt när dom skriver att man ska bli kallad innan den 3.e augusti och 1.a veckan i augusti och inte 3.e veckan i augusti hmmmm

♥♥Mamma till Emelie 020530 och Anton 070308♥♥
  • Anonym (idi)

Emil i Lönneberga skrev 2007-08-01 23:07:07 följande:

Anonym (idi) skrev 2007-08-01 22:49:08 följande:
    Hur menar du att jag söker "tillflykt"? Konflikten är inget jag kan ta itur med utan det är sambon. Det rör inte mig men du kanske inte alls menar de jag kände på mig sen igår?
    Jag menade känslomässig tillflykt!

Snowwoman: Tråkigt när man inte kan lita på dem. Men bra att du fått en tid.
Svar på tråden vuxen adhd/add!!!