Äntligen gravida efter ivf
Är dett några som precis plussat efter ivf och vill följas åt?
Är dett några som precis plussat efter ivf och vill följas åt?
Fismamman: vad underbart! Roligt med lite glada nyheter. kan vi alla behöva här i väntas tider.
Bamsefan: Tycker som de andra här inne att du absolut ska åka in. Det blir ju inte bättre av att man går tunt och är orolig. Psyket spelar ju spratt med en till slut. Det är ju din kropp och du känner den ju bäst. Åk in ikväll.
Håller tummarna att det ska gå bra för dig.
Själv är jag lite nojjig (som vanligt). Känner absolut ingenting längre
. Förut kände jag hur det drog och gjorde ont i magen, och brösten började ömma, men nu har även det börjat avta...
Hmm?
Jag har bestämt mig för att avakta någon dag.Har ju satt in 2 pyren.Och ska det ut så ska det ju komma mer.Så jag väntar lite och hoppas på det bästa.Ska gå på semester på fredag och vill nog veta innan dess iallafall.Så jag tummar för mig själv och hoppas på att det bara va något kroppen ville städa bort.
Tack alla för att ni tänker på mig.
snartliverhorn:Ja det verkar som man har varannandags symptom.
Bamsefan: Jag ändrade min VUL tid, så på fredag borde min tid finnas till förfogande.
Kram
Lisa: Vad gullig du e.Men jag prata med sahlgrenska idag och hon tyckte jag skulle vänta till den 10/7 när jag har min tid.Helt otroligt.Har inte haft något att klaga på under alla behandlingar jag gjort där.Men hon va lite väl kall.....Funderar på att ring min mv här hemma och se om dom vill ta emot mig senare i veckan.Men 1 dag i taget nu så får jag se.
Fismamman:Åh vad skönt att allt var bra!!!
Bamsefan:Skönt att blödningen har avtagit.Men det låter länge att behöva vänta 2 hela veckor på VUL.Håller tummarna för dig att allt är OK.
Snartliverhorn:Jag tycker oxå att det känns lite jobbigt att inte känna nåt direkt, fast trött är jag förståss.Men "dragen" och känningarna nere i magen har minskat även för mig.Vilken vecka är du i?
kariin: Om jag har räknat rätt(vet inte riktigt hur de funkar) så är jag..Nu ska vi se..5+2. Kan det stämma tro?
Satte in ett fryst embryo den 4/6. Så räknar man två dagar bakåt och efter det två veckor. Eller är jag helt ute och cyklar??
Hej! Hoppar också in här efter tips från Makro! Känner igen flera av er från andra trådar! Jag plussade den 6/6 efter mitt första IVF och är nu 7+1. Ska göra VUL i morgon. Det ska bli spännande och jag hoppas så att allt ser bra ut, eftersom jag knappt känner något utom lite ömma bröst och trötthet. Men det verkar ju vara fler som mår toppen, och det ska vi väl egentligen vara glada över... Men har man vant sig vid att oroa sig i varje steg i processen så vänjer man sig väl inte av med det i första taget...
Snartliverhorn: Som jag har förstått det räknar man ÄP = 2+0 (då spelar det ju ingen roll om man gör lång- eller korttidsodling, det kan ju annars bli olika om man räknar från ET).
Hejsan!
Idag är vår testdag och vårt fina plus var kvar!!
Kunde naturligtvis inte hålla mig utan har tjuvtestat plus flera gånger tidigare...
Hoppas nu bara att det lilla embryot vill stanna. Plusade även i april men fick tidigt missfall, så man är ju inte direkt lugn!!!
snartliverhorn; jag är också orolig för symptomen, igår ömma bröst, kissnödig, molvärk.. idag känner jag inte det minsta?! jag vet ju att symptomen kommer o går (har varit gravid tidigare) men orolig blir man!!
bamsefan; i en av mina gravid böcker står det så här: 0mkring 25% av alla kvinnor drabbas av blödningar undergraviditeten. Det är visserligen viktigt att ta alla blödningar på allvar, men samtidigt ska man komma ihåg att de är ofarliga i 90% av fallen. Det står även att det är vanligt med blödningar under graviditetens första veckor och en bra indikation är hur ont det gör, smärtfria blödningar är mycket mindre oroväckande än de som följs av kramper i magen eller ryggont.
Hoppas verkligen att allt är bra med lilla pyret!!
Jag hade själv en liten blödning under min förra grav och den gick ju bra! Och jag har nyligen haft en brun flytning, så jag hoppas att det är emryot som borrar sig fast ordentligt!!
Grattis till alla som plussat!!
ninisen:Grattis till ditt pluss.Och lycka till.
Själv har jag fått en blödning till idag med klump denna gången.Så det verkar vara över....Tänker åka in akut ikväll och få fakta...och har tagit ledigt imorgon.Mitt sista hopp är att ett pyre finns kvar och att det bara är ett som ville ut.Men ikväll vet jag.
bamsefan - vill ge dig lite hopp.
Precis som du har hade min bästa väninna. Men hon hade MASSOR av blod också.
Hon trodde det var över men det visade sig vara en av två som försvann. Hon skulle alltså egentligen fått tvillingar.
Hon gjorde inte IVF utan det var en en "naturlig" befruktning.
Pojken som "blev kvar" är drygt ett år nu.
Styrkekramar från en som inte hör hemma i denna tråd - ännu.
L.O