• shoppingfia

Äntligen gravida efter ivf

Är dett några som precis plussat efter ivf och vill följas åt?

• Svar på tråden Äntligen gravida efter ivf
  • Mitt livs lycka

Jag är sååå glad!!!

Både min hemortsläkare samt kliniken i Falun har sommarstängt när det egentligen skulle vara dags för VUL för min del så jag pratade med Falun vad de tyckte att jag skulle gör eftersom man vill ju gärna få det gjort. Först och främst så vill man ju få bekräftat att allt ser ut som det ska men sen kanske det blir lite mer verkligt om man får se/höra det LILLA pyret. Falun sa att landstingets MVC:er troligtvis kan vara lite svåra att få tider hos så pass tidigt i graviditeten eftersom man normalt sett inte gör VUL förrän i vecka 12 (tror jag). Men de sa att man kan ju alltid ta reda på någon privat mottagning och pröva där.

Men envis som jag är så ringde jag ändå upp MVC där jag bor (för det är ju där jag kommer skriva in mig om jag kommer så långt i graviditeten) och jag fick prata med en jättetrevlig sköterska som förstod att man efter en sån kamp som IVF faktiskt är vill göra en tidig VUL. Hon ursäktade sig för att det var lite ont om tider eftersom även dem har semestertider nu. Men hon klämde in mig på ett VUL den 12/7!! Och hon tyckte att det var lika bra att boka in en tid för inskrivning på en gång också, den 23/7.

Känner mig helt darrig och nervös nu. Allt är så spännande!!

Hoppas det går bra för alla er som ska på VUL idag!

• Mitt livs lycka

Hmmm.... Nu blir jag osäker... har jag fått en tid för VUL alldeles för tidigt? Jag är idag i vecka 5+1 och den 12/7 kommer jag alltså vara i vecka 7+0.

I vilken vecka är ni när ni ska på VUL??

• shoppingfia

Woho!! Jag är gravid och det lilla pyret är 12 mm, hjärtat slog och det såg bra ut!
    Nu kanske jag kan fatta det äntligen!!
    Beräknad födsel är den 11 februari.

• Mitt livs lycka

Shoppingfia: Vilken härlig känsla det måste vara att se ett hjärta slå!!

I vilken vecka är du?

• Lisa69

Shoppingfia: Grattis, måste vara en härlig känsla att se hjärtat slå

Äntligen gravid
  • shoppingfia

Ja det var toppen! Jag är i vecka 8, 7+4.
    Härlig känsla att få med sig papper som man skall ge barnmorskan, känns lite verkligt nu.
    Hoppas jag nu kan koncenrera mig på jobbet... snart semester i tre veckor det skall bli skönt.
    Ha en skön dag alla, tittar in senare och kollar hur det gått för er andra vulare, vem var det mer än Bamsefan?

• bamsefan

Shoppingfia: Ett stort grattis till ditt underbara vul.Måste kännas helt underbart.Ta nu hand om dig och njut av semestern.

• Noi

Longing for a little one: 7+0 borde de kunna se något. Jag var på VUL på 7+2 och såg (nåja, läkaren berättade att jag såg) ett 1 cm embryo med hjärtaktivitet.

• Fismamman

Hurra Shoppingfia. Grattis.

Jag gjorde vul på dag 6+4. Kunde se ett litet hjärta slå.

Svar på tråden Äntligen gravida efter ivf