• shoppingfia

Äntligen gravida efter ivf

Är dett några som precis plussat efter ivf och vill följas åt?

• Svar på tråden Äntligen gravida efter ivf
  • makro1

Emma27: Många varma kramar till dig!

Skriver in mig här oxå...

2007
    Leopard2, 27 år, plus den 31/3, bf 7 dec 2007

2008
    makro1, 29 år, plus den 5/6, Bf 6 feb 2008
    Shoppingfia,33 år plus den 6/6 beräknad födsel 11 feb,2008
    Fismamman, 35 år, plus den 13/6, Bf 12 feb, 2008
    Anjo1, 32 år, plus den 11/6, Bf 14 feb 2008
    Snartliverhorn, 28 år, plus den 22/6, bf 22 feb 2008
    Catta80, 27 år, plus dnen 21/6, BF 23 feb. 2008
    ninisen, 28 år, plus den 26/6, bf 29 feb 2008

• Emma 77

TACK ALLA FÖR ERAN OMTANKTE!

Det behövs när man går i motvind. Nu får man försöka att ha en skön sommar vila ut sig från alla mediciner och låta kroppen och själen läka och ta ny starka, friska och peppande tag till hösten får då jäklar.....

• shoppingfia

Godmorgon alla

Regent öser ner och man är inte jätteolycklig över att jobba.
    I dag är det inskrivning på mödravården, skall bli spännande, jag tyckte det var lite tidigt men det tyckte inte de.
    Annars mår jag ganska bra förutom att jag är irriterad, har svårt att dricka kaffe kanske därför jag är irriterad..korta perioder av illamående och jätte stora bröst..som ömmar titt som tätt. hjälp på eftermiddagen är det nästan så att mina nya bhs inköpta i förra veckan blir lite försmå..Nu fick jag precis en jättemensvärk och man blir lika rädd varje gång..försvann med en gång. Börjar vänja mig vid att vakna en gång per natt för att gå på toaletten resultate är att jag är tröttare på morgonen..
    Nop nu skall jag jobba undan lite innan jag skall till barnmorskan! Ha en bra dag alla!

Catta-håler tummarna till den 10! Hoppas allt ser fin fint ut!
    Emma27- härlig kämparinställning inför hösten! Det är konstigt men man kommer igen med nya krafter tro mig, jag hade tre ivf och sammanlagt fyra ruvningar innan jag kom så här långt..

• Mitt livs lycka

Lycka till på inskrivningen idag Shoppingfia! Vad spännande!

Jag har fått datum för inskrivning den 23/7, jag tyckte också att det lät tidigt men de tyckte inte dem! Inte mig emot - allt blir kanske mer verkligt när allt sådant sätter igång. På torsdag i nästa vecka (12/7) så ska jag dessutom på mitt första VUL efter att jag plussat! Känns som en evighet dit - längtar såååå mycket!

P.S Ska din inskrivning ta ca. 1 ½ timme? Min barnmorska sa att jag skulle räkna med att inskrivningen tar minst så lång tid. Men vad gör man där så länge?!? Vet du?? eller någon annan? *nyfiken*

• Noi

Lägger också till mig!

2007
    Leopard2, 27 år, plus den 31/3, bf 7 dec 2007

2008
    makro1, 29 år, plus den 5/6, Bf 6 feb 2008
    Shoppingfia,33 år plus den 6/6 beräknad födsel 11 feb,2008
    Noi, 31 år, plus 6/6, BF 12 feb 2008
    Fismamman, 35 år, plus den 13/6, Bf 12 feb, 2008
    Anjo1, 32 år, plus den 11/6, Bf 14 feb 2008
    Snartliverhorn, 28 år, plus den 22/6, bf 22 feb 2008
    Catta80, 27 år, plus dnen 21/6, BF 23 feb. 2008
    ninisen, 28 år, plus den 26/6, bf 29 feb 2008

• Millan76

Hej på er,

Jag är nu i v14 efter 2 IVF och 2 FET. Har varit på min inskrivning, så jag tänkte svara "longing for a little one":

Ja, det tar runt 90 min på inskrivningen. Man går igenom ditt allmänna hälsotillstånd, om du har några sjukdomar i släkten, dina kost-, rök- och alkoholvanor. Man tar blodprov och lämnar urinprov, tar blodtryck och kollar järnvärde (hB). Vi fick göra UL på vår inskrivning också, men det är nog inte standard. Så en - en och en halv timme kan du nog räkna med. Lycka till - hoppas att du får en bra BM!

• Mitt livs lycka

Millan76:

Tack för infon! Då förstår jag att det kan ta 1 ½ timme med inskrivningen!

• snartliverhorn

Hej hej

longing for a little one
    Vi har VUL på exakt samma dag

Idag är dock ingen rolig dag för min del. Gick på toaletten på jobbet idag och upptäckte bruna klumpar på papperet...
    När jag nu kom hem så kollade jag igen. Inga klumpar men det bruna var minsann kvar. Vet ju att det kan vara så under en graveditet men jag tappar liksom hoppet.
    Gjorde ett test oxå och det var fortfarande ett starkt plus i alla fall. Känner mig lite splittad just nu.
    Fismamman, vilken vecka var du i då din lilla "blödning" kom?

• Mitt livs lycka

Snartliverhorn:

Jag hade också bruna flytningar i ett par dagar i förra vecka. Men nu är de borta och jag har inte haft ont eller någonting sånt så jag tror inte att det är någon fara. Jag försöker hålla hoppet uppe så gott det går (och det går faktiskt ganska bra ) och så länge vi inte har ordentliga blödningar så behöver vi nog inte oroa oss.

Visst går dagarna sakta nu? Vill ju att det ska bli 12/7 nu!!

• Fismamman

Jag var i 6+2 och 6+3. Det var som bruna flytningar. På morgonen 6+3 var det ganska mycket. Var lite under 6+4 och sedan borta.

Är säkert samma som jag hade. När moderkakan växer in i livmoderväggen. Kram Snartliverhorn.

Svar på tråden Äntligen gravida efter ivf