Äntligen gravida efter ivf
Är dett några som precis plussat efter ivf och vill följas åt?
Är dett några som precis plussat efter ivf och vill följas åt?
He hej!
tack longing for a little one och fismamman för svaren. Idag kom det ännu mer brunt. Klumpar, en jätte klump på ca 2 cm i diameter. (Ursh vad äckligt de låter...)
Den var brun, men inget mer..Hmm, konstigt. Är idag i V 6+4 så vi får hoppas att det är moderkakan som jobbar.
En vecka kvar tills ultraljudet..Sååååå långt
Ha de gott alla!
Hej, en gravid dinosaurie som lägger till sig på listan!
Plussade 20/6 efter första IVF:et i Falun då jag fick två blastocyster återförda. Mår ganska bra, har bara de "vanliga" graviditetssymptomen - ännu så länge.
Idag är jag dock lite ömklig, jag har just kommit hem efter att ha opererat bort stora och många polyper i näsan. Det blöder och blöder nu efter bedövningen släppt, helt hopplöst... Men förhoppningsvis ska jag kunna börja använda näsan igen att andas med efter ett antal år med andning genom munnen...
2007
Leopard2, 27 år, plus den 31/3, bf 7 dec 2007
2008
makro1, 29 år, plus den 5/6, Bf 6 feb 2008
Shoppingfia,33 år plus den 6/6 beräknad födsel 11 feb,2008
Noi, 31 år, plus 6/6, BF 12 feb 2008
Fismamman, 35 år, plus den 13/6, Bf 12 feb, 2008
Anjo1, 32 år, plus den 11/6, Bf 14 feb 2008
Snartliverhorn, 28 år, plus den 22/6, bf 22 feb 2008
Catta80, 27 år, plus dnen 21/6, BF 23 feb. 2008
xanni, 41 år, plus den 20/6, bf 27 feb. 2008
ninisen, 28 år, plus den 26/6, bf 29 feb 2008
Välkommen hit xanni! Hoppas du kryar på dig med näsan!
Känner mig på lite retligt humör i dag, kort stubin..hm.
i dag har det stökat en hel del i magen, riktig mensvärk, var riktig orolig ett tag men värken försvann så jag antar att det var växtvärk. två dagar kvar till semestern och en hel massa kvar på jobbet, puh.
Ha en skön kväll all!
Hej alla,
Skall ni göra kub eller nupp test?
Nope, ingetdera, tror jag. Vi har visserligen inte diskuterat det så noga hemma, det borde vi kanske göra... Man erbjuds det i alla fall inte här.
Vi blev erbjudna att göra det v13, men jag vet inte om jag vill göra det. Det känns att barnet är välkommet oavsett hur den är. Blir man inte bara mer orolig över det?
Vi ska bestämma oss till inskrivningen den 19:e.
Nej, min spontana reaktion är att jag inte vill ställas inför ett sådant val. Men, som sagt, jag ska fundera lite mer över det...
Frågar lite skamligt..Vad är detta nupp test som alla pratar om?
Vi kommer inte heller att göra nupptest eller fostervattensprov.
Nupp-test är en mätning av ett veck i nacken med utraljud. Kan beräkna risken för downs syndrom. Tror att det är så.
Välkommen Xanni.
Aha
Då hänger jag med..
Är det någon som börjat tjuvhandla till den lille än?