Äntligen gravida efter ivf
Är dett några som precis plussat efter ivf och vill följas åt?
Är dett några som precis plussat efter ivf och vill följas åt?
Godmorgon alla, vad skönt Makro1 att det växer som det skall!
Döm om min förvåning i går när jag skulle betälla tid hos en privat barnmorskemottagning och de sa attt jag var för långt gången. att de inte hade tid för mig innan jag skulle vara i vecka 13.. Jag som väntat på att gå på vul innan jag ville boka tid. Jaja jag bor liten bit från jobbet och hade hoppats kunna gå närmre det efersom man oftast får tid på dagen..När brukar man träffa barnmorskan för första gången?
Jag längtar också till att vecka tolv skall passera, 4 veckor kvar, men har samtidigt bestämt mig för att njuta av varje dag nu, börjar känna mig piggare på dagen och det ä bra , skall jobba en vecka till sen ledig tre
Ha en härlig lördag alla!
Här är också en som längtar till v 12. Är fortfarande trött och illamående. Postafenen hjälper dock så jag slipper kräkas. Ska jobba två veckor till sedan ska jag ha fyra veckor semester. Åh vad skönt.
Härligt Makro1.
Ska ringa i nästa vecka och boka tid på mvc.
Bamsefan:Åh va trist att det slutade så...
1 1/2 vecka kvar till VUL för mig, läääängtar!!!
Trevlig helg alla!!
Godmorgon alla!
Vaknar upp och ser solen. Det var längesedan
Mina bröst är inte lika ömma längre och jag har världens mensont...Herkules får inte hoppa ut nu!!
Hoppas ni andra mår och har det bra
Kram kram!
Hej! Jag har oxå plussat den 24/6. Har BF 29/2, om det nu blir ngt. Jag var så nojig igår o har tyckt att alla mina gravsymptom har försvunnit så vi åkte o köpte nya gravtest. Jag testade på kvällen och det blev ett mkt svagt pluss och i morse med morgonurin blev det ett plus men svagare än vad det var när jag plussde den 24/6. Alla gravsymptom är borta och jag har mensliknade värk o muler i magen. Tror ni att det är missfall på väg? Är jätteorolig. Har inte VUL förrän 13/7 och det känns jättelänge dit just nu. Har ngn av er kännt liknade?
Emma27
Grattis till ditt pluss!!
Tyvärr har jag inga bra erfarenheter vad gäller svaga pluss. Min förra grav slutade med missfall efter ett FET i april. Det var just så, med svaga pluss blev aldrig starkt och på testdagen testade jag jättesvagt plus (knappt synbart) mycket svagare än tidigare gånger!! Så på inrådan från kliniken så slutade jag med progynon (stimulerat FET) och fick blödningen några dagar senare.
Men det låter ju som att dina plus är starkare än vad mina var!!
Hoppas verkligen att det inte är någon fara, be att få gå och ta blodprov och se så att HCG stiger som det ska.
Själv är jag också orolig för jag har inga direkta symptom, så jag funderar på att göra det samma!!
Kram!!
Någon här som inte hade några direkta grav.tecken men som fått + ändå? Hade mensliknande smärtor i början av veckan men inte nu längre....
Godmorgon!
Här är en som oxå är lite nojjig. Ibland känner jag ingenting och ibland har jag världens kramper i livmodern. Är i vecka 7+2 Än så länge har det inte kommit något blod men man börjar ju undra??
Sen läste jag i "ett barn blir till" att det inte var bra om man hade diaré. De har jag (ursäkta) typ hela tiden. Någon som har erfarenhet av de??
Vad man går och grubblar alltså...
Ha en bra dag alla. 1 vecka kvar, sen semester....